|

مصوبه جدید دولت درباره واردات آیفون و محصولات برند اپل/ آیفون ۱۳ مجاز شد

ضوابط و شرایط جدید واردات آیفون و برند تلفن همراه اپل اعلام شد.

مصوبه جدید دولت درباره واردات آیفون و محصولات برند اپل/ آیفون ۱۳ مجاز شد

به گزارش شبکه شرق، بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران، واردات گوشی‌های آیفون ۱۴ به بعد ممنوع است و برای واردات مدل‌های پایین‌تر آیفون و گوشی‌های موبایل برند اپل، تعرفه ۹۶ درصد اعمال می‌شود. واردات مسافری آیفون نیز مشمول تعرفه ۱۹۶ درصدی شده است.

ممنوعیت واردات گوشی اپل تغییر کرده و این ممنوعیت، فقط شامل آیفون‌های ۱۴ به بعد خواهد بود.

تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین اصلاحات تعرفه‌ای «۳۷۲» ردیف شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات ابلاغ شد.

بر این اساس، ممنوعیت واردات گوشی اپل اصلاح و مقرر شد که این ممنوعیت فقط شامل آیفون‌های ۱۴ به بعد است.

همچنین سود بازرگانی گوشی برند اپل به صورت تجاری، ۹۶ درصد و مسافری (با احتساب حقوق گمرکی ۴ درصدی) ۹۶ درصد تعیین شد.

گفتنی است، وزارت صمت سود بازرگانی دیگر برندهای گوشی تلفن همراه هوشمند را برای ارزش‌های بالاتر از ۶۰۰ دلار به میزان ۲۸ درصد تعیین کرده است.

واردات آیفون

 

واردات آیفون

مصوبه جدید دولت درباره واردات آیفون و محصولات برند اپل

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیات دولت ممنوعیت‌های قبلی در مورد واردات برند اپل پابرجاست.

براساس مصوبه جدید هیات دولت، ضوابط واردات برند تلفن همراه اپل با تغییراتی مواجه شد.

بر این اساس سود بازرگانی برند اپل ۹۶ درصد لحاظ شده است.

همچنین هرگونه ممنوعیتی که پیش از این در خصوص  گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده، کما‌فی‌السابق، برقرار خواهد ماند.

آیفون

حقوق ورودی آیفون۱۳ مسافری ۱۹۶ درصد شد

بعد از حواشی مربوط به واردات آیفون رفرش در هفته‌های گذشته، در نهایت هیئت دولت با تغییر مقررات مربوط به سود بازرگانی، ورود آیفون ۱۴ به بعد را ممنوع اعلام کرد.

طبق مصوبه جدید هیتت دولت، همچنان ورود آیفون ۱۳ به قبل، مجاز است، اما دولت سود بازرگانی واردات برند اپل را ۹۶ درصد اعلام کرده است.

نکته جالب توجه اینکه طبق مقررات قانون امور گمرکی و احکام مندرج در بودجه سود بازرگانی واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار از طریق رویه مسافری دو برابر سود بازرگانی واردات از رویه تجاری است.

بر این اساس، سود بازرگانی آیفون ۱۳، از طریق رویه مسافری ۱۹۲ درصد است. همچنین با احتساب حقوق گمرکی چهار درصد حقوق ورودی آیفون ۱۳ و ماقبل از برند اپل ۱۹۶ درصد است.

گفتنی است،  با توجه به ابهامات واردات برند ایفون در ابلاغیه گمرک در خصوص واردات مسافری موبایل اشاره‌ای به وضعیت عوارض ایفون نشده است. بر این اساس بایستی ابهامات مربوط به این برند در رویه مسافری رفع شود.

گفتنی است، ماده «۱۳۸» آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، مقرر داشته: «کالای همراه مسافر ورودی، تا میزان هشتاد دلار (سالانه)، از پرداخت حقوق ورودی، معاف و مازاد بر آن، به شرط غیرتجاری بودن، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی، قابل ترخیص است.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها