|

اعلام همکاری و حمایت «علی طیب‌نیا» از «مسعود پزشکیان»:

به «مسعود پزشکیان» رای خواهم داد/ ویدئو و تصاویر

«علی طیب‌نیا» با اعلام حمایت از «مسعود پزشکیان» گفت: «به آقای مسعود پزشکیان رأی خواهم داد چون معتقد به همه‌ی مردم ایران است؛ چون خودش را خدمتگذار ملت ایران می‌داند؛ چون ملت ایران با خودی و ناخودی تقسیم نمی‌کند.»

به «مسعود پزشکیان» رای خواهم داد/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «علی طیب‌نیا» با اعلام حمایت از «مسعود پزشکیان»، از همکاری با این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد: «به مسعود پزشکیان رای خواهم داد.»

«علی طیب‌نیا» وزیر اقتصاد دولت اول حسن روحانی از «مسعود پزشکیان» حمایت کرد. «علی طیب‌نیا» که به تازگی با  «مسعود پزشکیان» دیدار کرده، قرار است به عنوان فرمانده اقتصادی پزشکیان نقش‌آفرینی کند. 

«علی طیب‌نیا» وزیر اقتصاد و دارایی دولت حسن روحانی گفت: «از درد و رنج مردم خبر دارم و وظیفه‌ی خود میدانم فعالیت موثری داشته باشم.»

«علی طیب‌نیا» وزیر دولت حسن روحانی گفت: «به آقای مسعود پزشکیان رأی خواهم داد چون معتقد به همه‌ی مردم ایران است؛ چون خودش را خدمتگذار ملت ایران می‌داند؛ چون ملت ایران با خودی و ناخودی تقسیم نمی‌کند. ان‌شاءالله در پرتو حیات ایران بتوانیم آینده مناسبی را برای شهروندانمان رعایت کنیم.»

او افزود: «جامعه‌ی ما از سال‌های دور از مشکلات ساختاری رنج می‌برد که به طور خاص می‌توان به دولتی و نفتی بودن اقتصاد ایران اشاره کرد و این مشکلات ساختاری در کنار سو تدبیر مدیران و دولت‌ها و در کنار تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط ستمگران مستکبر بر ما تحمیل شده است، شرایط بسیار سختی را برای مردم فراهم کرده است.»

طیب نیا در خصوص شعار و وعده‌های دولت گذشته تصریح کرد: «به عنوان یک معلم اقتصاد و شهروند ایرانی از درد و رنج مردم به طور کامل آگاهی دارم و وظیفه خود می‌دانم برای تسکین آلام مردم دخالت و فعالیت مؤثری را داشته باشم. دولت‌ها در گذشته همگی شعار و وعده‌ها در بهره‌برداری صحیح و فرصت‌های بی شماری که در کشور وجود دارد امکان پذیر است. کشور ما کشوری است مملو از فرصت‌ها ولی متأسفانه در گذشته نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها به نحو شایسته استفاده کنیم. پیامبر ما فرمود، فقر نتیجه کفر و ناسپاسی است. اگر نتوانی از فرصت‌های بی‌شماری که در کشور وجود دارد به نحو شایسته‌ای استفاده کنی نتیجه‌ی آن فقر و نداری است. ما کشوری غنی هستیم اما اگر می‌بینید مردم ما در فقر به سر می‌برند به خاطر آن است که در فرصت‌ها از منابع و امکانات بی‌شماری که در کشور وجود دارد به نحو شایسته استفاده نمی‌شود.»

وزیر سابق دولت روحانی، ادامه داد: «اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که بر مبنای رشد درون‌زا و برون‌گرا استوار است. یعنی از تمام فرصت‌های موجود در عرصه‌ی داخلی کشور استفاده شود و برون‌گرایی بدین معناست که؛ همه‌ی تعاملات خارجی و فرصت‌های موجود در عرصه بین‌المللی برای بهره‌مندی بهینه از امکانات داخلی استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم به رشد مستمر و دانش بنیان و بهره‌وری نائل شویم، طبیعی است که بایستی موانع موجود در مسیر تعاملات خارجی را حذف کنیم، بنابراین در دولت جناب دکتر پزشکیان یکی از ارکان برنامه جامع، تنش‌زدایی در عرصه روابط بین‌الملی و بهره گیری برای ارتقا رشد اقتصادی در درون کشور خواهد بود.»

طیب‌نیا در خصوص برنامه اقتصادی دولت خاطر نشان کرد: «در این بسته طبیعتاً پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد داخلی، ثبات اقتصاد کلان، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی در داخل کشور، اعتماد نسبت به بخش خصوصی، رفع کسر بودجه دولت و ناترازی در بودجه دولت مقابل با ناترازی بانک‌ها حل مشکل صندوق‌های تأمین اجتماعی، اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴ که مجموعه‌ی بسیار کاملی است و سال رقابتی کردن اقتصاد، شامل محیط کسب و کار و حذف منابع محیط کسب و کار می‌شود همراه یا توانمند سازی بخش خصوصی و نهایتاً واگذاری مدیریت و مالکیت بنگاه‌های اقتصادی در خلال چنین برنامه‌ی جامعی که با مشکلات مقابله کرد. بنابراین در برنامه‌های اقتصادی دکتر پزشکیان بر این است که با برنامه ریزی جامع مردم سرزمین ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند، تورم لجام گسیخته، رشد پایین درآمد ملی، فقر گسترده و فساد و بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده و به طور خاص بانوان این کشور شرایط بسیار سختی را برای مردم شریف ما فراهم کرده است. درک این مسائل و ضرورت مقابله با آنان و تسکین آلام مردم وظیفه هر شهروند شرافتمندی است که خود را برابر این آب و خاک مسئول می‌داند.»

طیب نیا

علی طیب نیا

اظهارات علی طیب‌نیا پس از شروع همکاری با مسعود پزشکیان

فیلم کامل صحبت‌های «علی طیب‌نیا» پس از شروع همکاری با «مسعود پزشکیان» و اعلام سرفصل‌های برنامه جامع خود را ببینید.

سرنوشت پزشکیان و جلیلی در دستان «علی طیب‌نیا»  است

«صادق الحسینی» اقتصاددان در این‌باره نوشت: «بهترین وزیر تاریخ اقتصاد ایران از سال ۱۳۴۸ فرمانده اقتصادی پزشکیان خواهد بود! وزیر اقتصاد جلیلی کیست؟ یاسر ‎جبرائیلی. انتخاب با شماست…»

علی طیب‌نیا و مسعود پزشکیان

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها