|

افشاگری جدید مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان علیه سعید جلیلی/ ویدئو

علی طیب‌نیا در خصوص آمار غیرواقعی سعید جلیلی درباره نرخ تورم و آمارهای دروغین از رشد اقتصادی و وضعیت اقتصاد ایران توضیحاتی ارائه کرد.

افشاگری جدید مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان علیه سعید جلیلی/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «علی طیب‌نیا» مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان و وزیر اقتصاد دولت اول تدبیر و امید، گفت: «هدف اول من از پیاده کردن برنامه جامع مبارزه با پولشویی، همین بحث مبارزه با فساد در ایران بود ولی یک هدف دوم هم داشتیم و آن این بود که از لیست سیاه FATF کشور را خارج کنیم.»

«علی طیب‌نیا» مشاور اقتصادی «مسعود پزشکیان» و وزیر اقتصاد دولت اول تدبیر و امید، در سخنانی درباره مشکلات کنونی اقتصاد و راهکار‌های پیش‌رو، صحبت‌های را مطرح کرده است.

«علی طیب‌نیا» گفت: «متاسفانه ما در تحریم‌های داخلی هستیم، زیرا عده‌ای با کج‌فهمی خودشان، سعی می‌کنند ما را در این تحریم‌های ظالمانه نگه دارند.»

طیب‌نیا تاکید کرد: «ما در شرایط تحریم بیشتر احتیاج داریم که در لیست سیاه نباشیم، مگر ما می‌خواهیم جرایم سازمان یافته انجام دهیم؟ مگر می‌خواهیم قاچاق بکنیم؟ مگر می‌‍خواهیم به تامین مالی تروریسم کمک بکنیم؟ ما بیش از هر کشوری در دنیا از تروریسم آسیب دیدیم ما رئیس‌جمهور و نخست وزیر و رییس قوه‌ی قضاییه‌مان شهید شده‌اند. برترین شخصیت این مملکت یعنی شهید آیت‌الله بهشتی را در این مسیر از دست دادیم، چرا ما باید متهم به حمایت از تروریسم شویم؟ چرا ما باید متهم به حمایت از پولشویی شویم؟ متاسفانه عده‌ای با توهمات ناروا و با ادعا‌های بی‌جا زمینه بقای ما را در لیست سیاه و برگشت مجدد ما را فراهم کردند، اما برای حفظ عزت ملت ایران تلاش خواهیم کرد ایران را از لیست سیاه خارج کنیم، تحریم‌های ظالمانه را رفع بکنیم، این تحریم‌ها ظالمانه است.»

او گفت: «این تحریم‌ها تحریم‌های سازمان ملل نیست بلکه تحریم‌هایی است که ۀمریکا با پیمان‌شکنی علیه ما وضع کرده و قطعا باید برای برداشتن آن‌ها تلاش کنیم، اما همه‌ی تخم‌مرغ‌های‌مان را در این سبد نمی‌گذاریم.»

افشاگری علی طیب‌نیا از آمار غیرواقعی سعید جلیلی درباره نرخ تورم

«علی طیب‌نیا» در خصوص آمار غیرواقعی «سعید جلیلی» درباره نرخ تورم گفت: «در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ تورم ۸۰ سال اخیر را تجربه کردیم؛ با طراحی درست، نرخ تورم را به سرعت کاهش می‌دهیم.»

توضیحات طیب‌نیا درباره نگاه متفاوت تیم اقتصادی پزشکیان به صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی

در ادامه، توضیحات «علی طیب‌نیا»، مشاور اقتصادی «مسعود پزشکیان» درباره نگاه متفاوت تیم اقتصادی مسعود پزشکیان به صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را ببینید.

افشاگری علی طیب‌نیا در مورد سعید جلیلی

«علی طیب‌نیا» در مورد اظهارات اخیر «سعید جلیلی» گفت: «جلیلی در دوران مسئولیتش به دستگاه‌ها نامه زده بود که باید مشکل با FATF را حل کنند اما برای اینکه این مشکل در زمان وزارت من حل نشود شدیدا مخالفت می‌کرد چون می‌خواست با نام خودش حل بشود. در دوره مسئولیت من قبل از برجام، تورم را نزولی و رشد اقتصادی را مثبت کردیم.»

واکنش طیب‌نیا به انتشار یک فایل صوتى

«علی طیب‌نیا»  مشاور اقتصادی «مسعود پزشکیان» و «محمدجواد ظریف» به فایل صوتی منتشرشده از اظهارات طیب‌نیا واکنش نشان دادند.

اخیرا فایلی صوتی از «علی طیب‌نیا» در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد. در این فایل صوتی که صحت آن تایید نشده است، سخنانی علیه ظریف مطرح می‌شود.

«علی طیب‌نیا» وزیر اقتصاد دولت حسن روحانی در واکنش به این فایل صوتی گفت: «رفاقت من با ظریف ۴۰ ساله است، ظریف کارشناس و دیپلماتی در تراز جهانی است که همواره از عزت ایران دفاع کرده است.»

درهمین رابطه، وزیر امور خارجه نیز به فایل صوتی منتشرشده از علی طیب‌نیا واکنش نشان داد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه دولت روحانی با اشاره به فایل صوتی منتشرشده از «علی طیب‌نیا»، وزیر اقتصاد دولت اول روحانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به عنوان کسی که بارها قربانی بی‌اخلاقی و ضبط دزدانه و تقطیع حرف‌هایم در کلاس و… بوده‌ام، در کنار دوست و برادر عزیزم دکتر علی طیب نیا، اقتصاددان برجسته و وزیر اقتصاد موفق دولت یازدهم، با مشورت به دکتر پزشکیان عزیز برای ایران خواهیم ایستاد و ارزوی نمامان و بدخواهان مردم را نقش بر آب خواهیم کرد.»

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها