|

۲۵ درصد قبوض برق مردم تهران رایگان شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۲۵ درصد قبوض برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خرداد، رایگان شده است.

 ۲۵ درصد قبوض برق مردم تهران رایگان شد

به گزارش شبکه شرق، کامبیز ناظریان با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان برق شهر تهران شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارای تعرفه خانگی هستند، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار صورت‌حساب برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خرداد، ۵۸۰ هزار صورت‌حساب مشمول پاداش کاهش مصرف شده است و ۲۵ درصد قبوض صادره نیز با احتساب پاداش تخصیصی، با رقم صفر ریال صادره شده است.

وی افزود: برای تأمین برق مصرفی شهر تهران در ساعات اوج بار نیاز به ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات انرژی مازاد است که تأمین این میزان انرژی برای ساعاتی محدود از طریق احداث نیروگاه فاقد توجیه فنی و اقتصادی است و ضروری است با مدیریت بار و توزیع صحیح روند مصرف، مصرف برق در ساعات اوج بار تعدیل و اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با قدردانی از همراهی ارزنده شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف برق، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر پاداش‌های ریالی اعمال شده روی قبوض برق، جوایز متعددی از جمله خودرو و لوازم‌خانگی به مشترکانی که بتوانند حداقل ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند اهدا خواهد شد و از مشترکان تهرانی درخواست می‌شود با توجه به افزایش قابل‌ملاحظه دمای هوا، حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق داشته باشند و از استفاده از تجهیزات برقی پرمصرف در ساعات پیک‌بار خودداری کنند.

 

۱۵ درصد از مصرف برق پایتخت متعلق به بخش اداری است

نظریان ۱۵ درصد از مصرف برق پایتخت را متعلق به بخش اداری دانست و با اشاره به تحقق کاهش ۱۲۰ مگاواتی در حوزه مصرف برق ادارات از طریق اجرای برنامه‌های مدیریت بار تاکید کرد: انتظار می‌رود با افزایش همکاری مشترکان بخش اداری شاهد دستیابی به عدد ۱۸۰ مگاوات صرفه‌جویی در این حوزه به‌صورت تدریجی تا مردادماه باشیم.

وی اضافه کرد: تمام ادارات شهر تهران مجهز به کنتورهای هوشمند است و مصرف برق آن‌ها به‌صورت لحظه‌ای در حال رصد و پایش است و در صورت بی‌توجهی به مصوبه هیئت دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف، مشمول اعمال محدودیت و قطع برق خواهد شد.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها