|

جزئیات جدید از زمان واریز یارانه نقدی شهریور ۱۴۰۳+ جدول

یارانه مرحله ۱۶۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور ۲۵ شهریور طبق روال واریز می شود.

جزئیات جدید از زمان واریز یارانه نقدی شهریور ۱۴۰۳+ جدول

به گزارش شبکه شرق، یارانه نقدی در حالی در بیست و پنجمین روز هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد که به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها خبری از افزایش مبلغ آن نیست.

یارانه مرحله ۱۶۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم  در سراسر کشور ۲۵ شهریور طبق روال واریز می شود. یارانه ای که البته وضعیت چندان مساعدی نداشته است و به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها، خبری از افزایش آن نیست.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت و گو با «اقتصادنیوز» از عدم تحقق بخش قابل توجهی از منابع خبر داد و تاکید کرد: در حدود ۶ ماه اول امسال فقط ۵۳ درصد از منابع هدفمندی محقق شده و به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز شده است. 

او در پاسخ به این پرسش که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از چه محل هایی برای تامین کسری منابع یارانه ها استفاده کرده است گفت: «سازمان هدفمندی مجبور به «استفاده از تنخواه بانک مرکزی»، «استقراض از خزانه» و «مصوبه سران قوا از بودجه عمومی» شده تا از محل بودجه عمومی بتواند تقریبا ۴۷ درصد دیگری را که شرکت‌های ذی‌مدخل نفتی منابعی که -طبق قانون ملزم به واریز آن بودند- نداده اند، جبران کند.»

بر این اساس به نظر می رسد گمانه زنی‌ها درباره افزایش یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نیز دیگر محتمل نباشد؛ چه آنکه سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها به اقتصادنیوز تاکید کرد که با‌توجه به کسری موجود از یک سو و بودجه سازمان هدفمندی از سوی دیگر، امکان افزایش مبلغ این یارانه در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد.

یارانه

 

طبق جدول زمانی تعیین شده،‌ مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در تاریخ بیستم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ ازای هر نفر در تاریخ بیست و پنجم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول به‌ ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان نیز سی‌ام هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهای واجد شرایط واریز می‌شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها