|

وزارت صمت: خرید و فروش برخط قانونی طلا ۲۴ ساعته است

وزارت صمت اعلام کرد: امکان خرید و فروش قانونی طلا در بستر آنلاین با مجوز و نظارت وزارت صمت و بانک مرکزی فراهم شد. متقاضیان به صورت برخط و ۲۴ ساعته می‌توانند خرید و فروش کنند.

وزارت صمت: خرید و فروش برخط قانونی طلا ۲۴ ساعته است

به گزارش شبکه شرق، مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها وزارت صمت گفت: امکان خرید و فروش قانونی طلا در بستر آنلاین با مجوز و نظارت وزارت صمت و بانک مرکزی فراهم شد که متقاضیان به صورت برخط و ۲۴ ساعته می‌توانند خرید و فروش کنند.

به گزارش سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها، عبدالرضا عسگرخانی امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور اظهار داشت: امروز اقشار مختلف جامعه دغدغه حفظ ارزش دارایی‌های خود را دارند برای این منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی، «سامانه سندباکس خرید، فروش و انبارداری فلزات گران‌بها» را تدوین کرد.

وی افزود: این سامانه شرایطی را فراهم کرده که افراد به راحتی، با اطمینان و به صورت قانونی طلا را در اوزان مختلف تهیه و در صورت نیاز به صورت شمش، آنلاین خریداری کنند.

مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها ادامه داد: در این روش شرایطی فراهم شده که افراد بتوانند از خانه و محل کار خود با موبایل یا کامپیوتر معامله آنلاین طلا انجام دهند و در هر زمانی طلا پس‌انداز کنند و در صورتی که نیاز آن را تحویل گیرند.

وی تصریح کرد: داریک اولین و فعلاً تنها مجموعه‌ای است که توانسته مجوزهای لازم برای فعالیت در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بهای وزارت صمت را به همراه اینماد آن، دریافت کند؛ این امکان برای سایر مجموعه‌ها نیز وجود دارد که از خدمات انبار هوشمند بهره‌مند شوند.

 

اقدامات انجام شده برای نگرانی معامله آنلاین طلا

عسگرخانی در واکنش به ایجاد شائبه‌های که درباره سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها مطرح شده است، گفت: با توجه تقاضای موجود برای خرید و فروش طلا و فلزات گران‌بها در بستر فضای مجازی و خارج از چهارچوب‌های سنتی، سندباکس فلزات گران‌بها به صورت قانونی در کشور طراحی شد تا اتفاقات تلخی مانند سکه ثامن تکرار نشود.

وی افزود: در دوره‌ای که تکنولوژی و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است دیگر نمی‌توان مردم را به تبعیت از روش‌های خرید و فروش سنتی مجبور کرد.

مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گران‌بها با بیان اینکه نرخ‌های اعلامی در این سامانه بر اساس نرخ اتحادیه‌های طلا تعیین می‌شود، گفت: این سامانه می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ها و حتی افزایش سواد مالی مردم شود به طوری که افراد با سرمایه‌گذاری و پس‌اندازهای خرد و کلان، می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها