|

آخرین مهلت طرح جدید بخشودگی جرایم مالیاتی

آخرین مهلت طرح جدید بخشودگی جرایم مالیاتی اعلام شد.

آخرین مهلت طرح جدید بخشودگی جرایم مالیاتی

به گزارش شبکه شرق، فردا «یکشنبه، ۲۵ شهریور ماه»، آخرین مهلت استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرایم مالیاتی است.

مودیان مالیاتی با پرداخت بدهی‌های مالیاتی هر سال، دوره یا منبع حسب مورد تا فردا «یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳»، از تفویض اختیار بخشودگی صد درصدی در صورت رعایت مقررات برای همان سال، دوره یا منبع مالیاتی که بدهی آن پرداخت شده است، برخوردار می‌شوند.

بر همین اساس، بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال است.

گفتنی است، در موارد جرایم مازاد بر نصاب‌های مذکور با هماهنگی معاونت درآمدهای مالیاتی تا صد درصد به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

لازم به ذکر است؛ پیش از این سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده بود در راستای تکریم مودیان محترم مالیاتی تا «۲۵ شهریورماه»، اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده به مدیران کل برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کل بدهی مالیاتی تفویض شده است.

بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسبت هفته دولت به شرح زیر است:

«بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال، برای هر سال یا دوره حسب مورد، در صورت پرداخت تمام بدهی مالیاتی، تا تاریخ «۲۵ شهریور»، به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.»

بخشودگی جرایم مالیاتی

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها