|

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

عکاسان تجاری و صنعتی از موضوعات مختلف مانند ساختمان ها، مدل ها، کالاها، مصنوعات و مناظر عکس می گیرند. این عکس‌ها که اغلب در مکانی گرفته می‌شوند، برای اهداف مختلفی از جمله جلد مجلات و تصاویر برای تکمیل تجزیه و تحلیل پروژه‌های مهندسی استفاده می‌شوند.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

 

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسان صنعتی از محصولات، ماشین آلات، تجهیزات و کارکنان عکس می گیرند. این عکس‌ها سپس در وب‌سایت‌ها و در وثیقه‌های بازاریابی مانند مجلات، بروشورها، تبلیغات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. عکاسی صنعتی در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، معدن، تولید، انرژی و حمل و نقل رایج است. اغلب، عکس‌های صنعتی مردم را نشان می‌دهند که چیزهایی می‌سازند و می‌سازند، هدف این است که فرآیند تولید و کارهای پر زحمتی را که کارگران انجام می‌دهند، ثبت کنند.

هر شرکت صنعتی بزرگ به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از روند کار خود نیاز دارد و با ادامه پیشرفت فناوری و اتوماسیون، نیاز به این تصاویر تنها افزایش می یابد.

کاربرد در صنایع مختلفی از جمله:

·   تولید

·   ساخت و ساز

·   معدن

·   انرژی

·   حمل و نقل

بازاریابی و تبلیغات: از عکس های صنعتی چشم نواز می توان در بروشورها، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات، خدمات و قابلیت های یک شرکت استفاده کرد.

مستندات: از عکس های صنعتی می توان برای مستندسازی پیشرفت ساخت و ساز، نصب ماشین آلات، یا فرآیندهای تولید برای مراجع یا اهداف آموزشی آتی استفاده کرد.

روابط عمومی: تصاویر مثبت و حرفه ای می توانند به شکل گیری تصویر عمومی یک شرکت کمک کنند و تعهد آن را به ایمنی، فناوری و نوآوری نشان دهند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی بر گرفتن عکس برای تبلیغات پر تاثیر تمرکز دارد. شرکت‌ها این تصاویر را با هدف خاصی می‌گیرند و منتشر می‌کنند، زیرا دارای عناصری هستند که مشارکت مخاطب را تشویق می‌کنند. به عنوان مثال، یک برند لباس ممکن است خط زمستانی خود را با عکسی از یک خانواده که اقلام برجسته را پوشیده است، تبلیغ کند. این تصویر ممکن است خانواده را در حال نشستن دور یک شومینه و گذراندن زمان با کیفیت با هم به تصویر بکشد.

ویژگی های جذاب برای طراحی کاتالوگ با عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات

اگر شما یک شرکت با خط تولید حرفه ای هستید، پس باید از اهمیت طراحی کاتالوگ آگاه باشید. این بخشی جدایی ناپذیر از ابتکار بازاریابی کسب و کار شما و ابزاری قدرتمند برای تبلیغ طیف وسیعی از محصولات شما برای جذب مشتریان بالقوه است. به همین دلیل تلاش مضاعف برای طراحی یک کاتالوگ جذاب ضروری است.

چه بخواهید یک کاتالوگ چاپ کنید یا آن را به صورت آنلاین آپلود کنید، جالب و پویا باشد وگرنه برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند. یک کاتالوگ با طراحی ضعیف که توجه ها را جلب نمی کند، معمولاً به سطل زباله ختم می شود. اگر می خواهید از این ابزار بازاریابی حداکثر استفاده را ببرید، با توجه به این شش نکته طراحی کاتالوگ  خود را به مدرن طرح بسپارید که یک کاتالوگ خلاقانه برای شما طراحی می کند.

عکاسی صنعتی چیست؟

1)   طرح و رنگ مطابق با محتوا را انتخاب کنید

مهمترین چیز این است که مطمئن شوید که طرح و رنگ کاتالوگ شما متناسب با خط محصول و محتوای آن است. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک کاتالوگ جواهرات هستید، طرح و رنگ باید سایه های فلزی و ظرافتی مانند طلا، نقره را به تصویر بکشد. برعکس، یک کاتالوگ خودرو باید دارای سایه های تیره تر با رنگ های ظریف باشد و بیشتر روی اعدادی مانند اسب بخار و سرعت تمرکز کند.

2)   فونت ها را ثابت نگه دارید

روشی که محتوای خود را در کاتالوگ ارائه می دهید برای خوانایی آن مهم است. فونت ها را در پاراگراف ها ثابت نگه دارید و از الگوی یکسانی در طول طراحی پیروی کنید تا سبک هماهنگ شود. به عنوان مثال، از فونت serif یا slab برای عنوان ها و sans serif برای پاراگراف ها استفاده کنید. جریان بخشیدن به محتوا و افزایش خوانایی آن کمک می کند.

3)   از تصاویر واضح استفاده کنید

کاتالوگ بدون عکس ناقص است. آنها محور اصلی این ابزار بازاریابی هستند. اما، عکس ها باید واضح، با کیفیت بالا (حداقل 300 DPI) و با نوردهی ثابت کلیک شوند. روی جذاب جلوه دادن محصولات خود تا حد امکان تمرکز کنید. در صورت امکان برای عمق بخشیدن به عکس ها، به سراغ درمان پس زمینه بروید. پس عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار در این امر مهم است.

4)   روی صحت رنگ تمرکز کنید

این نکته برای کاتالوگ های حاوی محصولاتی مانند لباس، مبلمان یا جواهرات مفید است. جدا از کیفیت تصویر، باید روی صحت رنگ تمرکز کنید تا خواننده بتواند رنگ دقیق محصولات شما را درک کند و با دیدن آن ها در مقابل چشم ارتباط برقرار کند. برای رسیدن به این هدف، مطمئن شوید که کاغذ با کیفیت بالا را انتخاب کرده و یک سرویس چاپ قابل اعتماد که محصولات نهایی بدون خطا را ارائه می دهد، استخدام کنید.

5)   موارد کمتری را در هر صفحه نمایش دهید

نمایش بیش از حد محصولات در یک صفحه باعث می شود کاتالوگ شما شلوغ و سردرگم به نظر برسد. مشتریان از توجه به یک محصول کوتاهی می کنند و در نهایت در هنگام ورق زدن صفحات احساس خستگی می کنند. برای جلب حداکثر توجه مشتریان بالقوه یا مشتریان خود، با نمایش موارد کمتر در هر صفحه، به محصولات خود فضای مورد نیاز خود را بدهید. شمردن. بر روی چند محصول با تصاویر بزرگتر و توضیحات دقیق تمرکز کنید و تصاویر محصولات دیگر را کوچکتر نگه دارید. اگر چندین آیتم برای نمایش دارید، پس ایجاد یک کاتالوگ با صفحات بیشتر را در نظر بگیرید.

نتیجه

به مشتریان خود نشان دهید آنچه را که هرگز از محصولات شما ندیده اند.! در پاسخ باید گفت با کمک عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می توان این کار را انجام داد. شما باید کاملا مفهوم عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را بدانید. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هر دو نوع عکاسی مهم و تخصصی برای فروش محصول هستند. با این حال، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی یکسان نیستند. زیرا هر دو شامل بازاریابی محصول هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها