|

رازهای دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک

دیزاین خانه‌های ایرانی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که به‌راحتی قابل تفکیک با دکوراسیون‌های دیگر است. استفاده از رنگ‌های غیرخنثی، فرش‌های اصیل ایرانی، تابلوهای مینیاتوری، گل‌وگیاهان و وسایل چوبی از المان‌هایی است که در در دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک به‌ کار برده می‌شود. در این مطلب به بررسی کامل چگونگی استفاده از این عناصر و سایر المان‌ها برای داشتن دکوری ایرانی و شکیل در دیزاین اتاق‌خواب، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می‌پردازیم.

رازهای دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک

 

خلق دیزاین اتاق خواب ایرانی؛ انتخاب وسایل چوبی و رنگ‌های غیرخنثی

دکوراسیون اتاق‌خواب ترکیبی از چند عنصر نور، جنس وسایل و رنگ است. در دیزاین اتاق‌های ایرانی از ترکیب رنگ‌های گرم و شاد برای رنگ دیوارها و وسایل اتاق‌خواب استفاده می‌شود. همچنین به‌کاربردن وسایل و اشیا چوبی از زمان قدیم تا امروز در دیزاین خانه‌های ایرانی دیده می‌شود؛ درنتیجه برای دیزاین کردن اتاق‌خواب شیک و ایرانی از کمد و سرویس خواب مدرن چوبی باکیفیتی در طیف‌های متفاوت رنگ قهوه‌ای استفاده کنید. همچنین از آن‌جا که چوب، متریالی پرکاربرد در دیزاین خانه‌های ایرانی است، استفاده از کف‌پوش‌های چوبی به جذاب‌تر کردن دکوراسیون منزل ایرانی شیک کمک بسیاری می‌کند.

برای جذاب‌تر کردن دکوراسیون جدید منزل ایرانی از فرش‌های دستباف، گلیم یا فرش‌های ماشینی با طرح‌ونقش‌ها و رنگ‌های ایرانی استفاده کنید. به‌علاوه، آینه‌کاری کردن دیوارهای اتاق خواب دیزاینی ایرانی و شیک برای اتاق خلق می‌کند. همچنین برای خلق فضایی سنتی‌ و شیک و رنگ‌ولعاب دادن به دیزاین اتاق می‌توانید میز آرایش را با رومیزی‌های ترمه دیزاین کنید.

دیزاین پذیرایی در خانه ایرانی شیک؛ فرش ایرانی و وسایل چوبی

در دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک، علاوه‌بر استفاده از رنگ‌های ایرانی، رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، زیتونی، بژ و یشمی نیز در دکور پذیرایی خانه به‌کار برده می‌شود. استفاده از فرش‌های ایرانی در پذیرایی، یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای خلق دکوراسیون شیک ایرانی است. همچنین در خانه‌های ایرانی معمولا از دو دست مبلمان استفاده می‌شود؛ درصورتی‌که مبلمانی به رنگ خنثی تهیه کردید با خرید کوسن‌هایی به رنگ‌های زرشکی، فیروزه‌ای، سبز یا آبی لاجوردی دکوراسیونی شیک و ایرانی ایجاد کنید. همچنین برای هماهنگی و خلق جلوه‌ای بی‌نظیر، رنگ کوسن‌ها را با فرش ایرانی ست کنید.

تقارن و هماهنگی از اصول دیزاین خانه‌های ایرانی است. همچنین المان‌هایی مانند بوفه در دیزاین خانه‌های ایرانی بسیار دیده می‌شود؛ ازاین‌رو برای داشتن دیزاینی هماهنگ و جذاب اگر قصد خرید دراور، میز کنسول، بوفه و کمد دیواری توکار را برای دکور اتاق‌نشیمن یا راهرو خانه دارید، آن‌ها را به‌صورت ست یا با جنس و رنگی مشابه تهیه کنید. همچنین برای تزیین دیوارهای اتاق‌نشیمن می‌توانید از تابلوهای مینیاتوری استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی ایرانی شیک؛ فرش ایرانی و وسایل چوبی

دیزاین حمام و سرویس بهداشتی ایرانی شیک چگونه است؟

در دکوراسیون حمام‌های ایرانی از کفپوش‌ها و دیوارپوش‌هایی از جنس سرامیک و با طرح‌ونقش اسلیمی و سنتی استفاده می‌شود. همچنین برای خلق دیزاین مدرن ایرانی در حمام می‎توانید از سرامیک‌های ساده به رنگ‌های آبی لاجوردی و یا فیروزه‌ای استفاده کنید. همچنین در حمام‌های سنتی ایرانی از وان و کابین‌های دوش حمام استفاده نمی‌شود، اما در دیزاین‌ خانه‌های مدرن ایرانی، وان نیز به‌کار برده می‌شود.

همچنین برای نظم دادن به شامپوها، شوینده‌ها و سایر وسایل حمام باید از کابینت‌ها در فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد. کابینت به‌کاربرده شده در سرویس بهداشتی برخلاف سایر وسایل ذخیره‌سازی خانه مانند میز آرایشی و کمدها و شلف‌ها، ضدآب باشد تا دچار پوسیدگی و خرابی نشود. همچنین استفاده از آینه‌های بزرگ و گل‌وگیاهان در دیزاین حمام‌های مدرن ایرانی کاربرد بسیاری دارد.

دکوراسیون حمام منزل ایرانی؛ استفاده از کاشی‌هایی با طرح سنتی یا اسلیمی

با کاشی‌های تزئینی ایرانی دیزاینی شیک به دکور آشپزخانه دهید

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه‌های سنتی و مدرن ایرانی است. در طراحی دکوراسیون خانه‌های ایرانی کیفیت جنس و متریالی که در ساخت کابینت‌ها استفاده می‌شود اهمیت بسیاری دارد. همچنین در دیزاین آشپزخانه‌های ایرانی از سرامیک یا سنگ‌های مقاوم در برابر آب و حرارت استفاده می‌شود. برای زیباتر کردن و دادن رنگ‌ولعاب ایرانی به آشپزخانه می‌توانید یکی از دیوارها را با کاشی‌های تزئینی هنری با طرح‌ونقش ایرانی دیزاین کنید. برای انتخاب رنگ کاشی‌ها از رنگ‌های ایرانی مانند فیروزه‌ای، آبی لاجوردی، آبی نیلی، رنگ رز ایرانی و یا رنگ عنابی و قرمز استفاده کنید.

اگر علاقه‌مند به دیزاین آشپزخانه سنتی ایرانی هستید، دیوار آشپزخانه را با بشقاب‌های حصیری دیزاین کنید. برای خلق آشپزخانه‌ ایرانی مدرن و شیک می‌توان از ترکیب رنگ‌های لوکس ایرانی برای کابینت‌ها، کاشی‌ها و میز ناهارخوری استفاده کرد. به‌عنوان مثال ترکیب دو رنگ قرمز ایرانی و آبی لاجوردی یا ترکیب قرمز عنابی و سبز ایرانی دیزاینی لوکس و شکیل به آشپزخانه‌ می‎‌دهد. علاوه‌بر این‌ها، دیزاین کردن آشپزخانه با گل‌وگیاهان از رازهای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است که هم برای آشپزخانه‌های سنتی و هم مدرن ایرانی کاربرد دارد.

برای خلق دیزاین ایرانی شیک و مدرن، وسایل چوبی با کیفیت بالا بخرید

استفاده از فرش‌های ایرانی، گل‌وگیاهان، تزئینات سنتی ایرانی مانند بشقاب‌های حصیری، تابلوهای مینیاتوری، رنگ‌های غیرخنثی مانند قرمز، آبی لاجوردی و فیروزه‌ای برای خلق دیزاین شیک خانه‌های ایرانی کاربرد بسیاری دارد. همچنین استفاده از وسایل چوبی باکیفیت مانند کمد، شلف‌های دیواری، میز کنسول و سرویس تخت‌خواب در دیزاین خانه‌های ایرانی بسیار پرکاربرد است؛ درنتیجه برای خرید وسایل چوبی باکیفیت و با قیمت مناسب برای پذیرایی، اتاق‌خواب و آشپزخانه به فروشگاه‌های معتبری مانند بلج مراجعه کنید. همچنین فروشگاه بلج با فراهم کردن امکان خرید بی‌واسطه و پرداخت در محل خیال شما را برای خریدی آسوده راحت می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها