|

راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی؛ کدام کشور ها بورسیه تحصیل رایگان دارند؟

راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی؛ کدام کشور ها بورسیه تحصیل رایگان دارند؟

معرفی راحت ترین کشور ها برای بورسیه تحصیلی

 

هنگام جستجو فرصت‌های تحصیلی در خارج از کشور، پیدا کردن راحت ترین کشورها برای بورسیه تحصیلی، باعث می‌شود خیال شما از بخش مالی مهاجرت، کمی آسوده‌تر شود. در واقع بهره‌مندی از بورسیه‌ها، هزینه زندگی خارج از کشور و شهریه دانشگاهی را به‌طورقابل‌توجهی کاهش می‌دهد و رویای تحصیل بین‌المللی را برای شما دست‌یافتنی‌تر خواهد کرد. در این مقاله راهنما، کشورهایی مانند ایتالیا، کانادا، هلند و مجارستان که فرایند دریافت بورسیه تحصیلی ساده، فرصت‌های کمک مالی متنوع و سیستم آموزشی حمایت‌گرانه‌ای دارند را معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین اگر به دنبال راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی هستید، مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

ایتالیا؛ یکی از کشورها با شرایط آسان برای دریافت بورسیه تحصیلی

ایتالیا همواره یکی از مقصد‌های جذاب و ویژه برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی بوده است. خوشبختانه ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی متعددی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها معمولا از طرف دولت ایتالیا و دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. همچنین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا آسان‌تر است.

معمولا شرایط خاصی برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا به‌غیر از ارائه سوابق و نیاز‌های مالی وجود ندارد. هر سازمان و موسسه معیار خاص خود را ارائه می‌کند؛ بااین‌حال برخی از مدارک و الزامات مشترک هنگام درخواست برای بورسیه در ایتالیا شامل این موارد می‌شوند:

  • ریزنمرات تحصیلی
  • انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه
  • اطلاعات مالی شخص و والدین

برخی از دانشگاه‌های ایتالیا که برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه تحصیلی ارائه می‌کنند شامل دانشگاه بولونیا، پاویا و پادووا می‌شوند.

معرفی راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی

کدام کشور ها بورسیه تحصیل رایگان دارند؟ مجارستان

مجارستان یکی از ساده‌ترین کشورهای اروپایی برای دریافت بورسیه تحصیلی به شمار می‌رود. باوجود‌اینکه هزینه‌های تحصیل در این کشور مناسب است؛ اما با دریافت بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دولت مجارستان یا دانشگاه‌های این کشور، می‌توانید با هزینه‌ بسیار کمتری در یک کشور اروپایی پیشرفته، مشغول به تحصیل شوید. کیفیت آموزش در دانشگاه‌های برتر مجارستان در سطح دانشگا‌های انگلیس، آلمان و کانادا قرار دارد. بااین‌حال اگر قصد تحصیل کم‌هزینه در کشورهای برتر اروپایی مانند انگلیس را دارید، می‌توانید از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان مطلع شوید.

بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در مجارستان برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دسترس دانشجویان بین‌المللی هستند. یکی از بورسیه‌های مطرح که توسط دولت مجارستان تامین می‌شود، بورسیه Stipendium نام دارد. این بورسیه هزینه کامل تحصیل، کمک هزینه ماهانه، اقامت، بیمه پزشکی و هزینه های سفر دانشجویان را پوشش می دهد. دانشگاه‌های مجارستان که از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی حمایت می‌کنند شامل دانشگاه دبرسن، دانشگاه اروپای مرکزی و دانشگاه پکس می‌شود.

هلند؛ راحت ترین کشور برای بورسیه تحصیلی

هزینه‌های تحصیلی در هلند نسبت‌به سایر کشورهای اروپایی بزرگ و کشورهای آمریکایی پایین‌تر است. همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی هلند مانند ویزای دانشجویی یا ویزای دانش آموزی کانادا باید ریزنمرات تحصیلی خود و نامه پذیرش از مرکز آموزشی موردنظر را ارائه دهید. از طرفی دولت هلند بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی تامین می‌کند. همچنین بسیاری از دانشگاه‌های هلند نیز به صورت مجزا برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌اند.

«بورسیه هلند» توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند و با همکاری بسیاری از دانشگاه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های علوم کاربردی در این کشور برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تامین می‌شود. البته این بورسیه هزینه کامل تحصیل را پوشش نمی‌دهد و فقط مبلغی برای سال اول تحصیل این دانشجویان تعلق می‌گیرد. معیار‌های واجد شرایط بودن برای این بورسیه تحصیلی ساده است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • ملیت غیراروپایی
  • درخواست تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد
  • برآورده کردن شرایط خاص موسسه موردنظر
  • نداشتن مدرک از موسسه‌های آموزشی در هلند

ازاین‌رو هلند یکی از راحت ترین کشور ها برای بورسیه تحصیلی به شمار می‌رود. برخی از دانشگاه‌های محبوب هلند که بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند شامل دانشگاه‌ آمستردام، دانشگاه ماستریخت و دانشگاه لیدن می‌شوند.

آسان‌ترین کشور اروپایی برای بورسیه تحصیلی

کانادا؛ بورسیه تحصیلی یکی از بهترین‌ کشورهای جهان

کانادا یکی از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد. دولت و دانشگاه‌های این کشور پیشرفته هر ساله طیف گسترده‌ای از بورسیه‌ها و فاندهای تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان ارائه می‌کنند. بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate Scholarship یکی از بهترین بورسیه‌های ارائه شده توسط دولت کانادا برای دانشجویان دکتری است.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین‌المللی، شهریه کامل، هزینه کتاب و اقامت آن‌ها را پوشش می‌دهد و براساس توانایی علمی، خلاقیت و رهبری متقاضی، ارائه می‌شود. دانشگاه‌های کوئینز، واترلو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا از جمله موسسات آموزشی کانادا هستند که به دانشجویان بین‌المللی بورسیه می‌دهند.

دریافت آسان بورسیه تحصیلی بین‌المللی با استفاده از خدمات ایران کانادا

به‌طورکلی نمی‌توان به کشوری لقب «ساده‌ترین» برای دریافت بورسیه تحصیلی را داد؛ با این‌ وجود کشورهایی مانند ایتالیا، هلند و مجارستان، تسهیل کردن فرآیند دریافت بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی در اولویت خود قرار داده‌اند. این کشورها به‌دلیل داشتن پروسه بورسیه تحصیلی ساده، بودجه‌های مالی ارائه شده متنوع و سیستم آموزشی حمایت‌گرانه خود، بین دانشجویان بین‌المللی شناخته شده هستند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم هنگام بررسی گزینه‌های تحصیلی در خارج از کشور، فرصت‌های بورسیه‌ای ارائه شده توسط مراکز آموزشی ایتالیا، مجارستان، هلند و کانادا را نیز بررسی کنید.

توجه داشته باشید که هر کشور و مرکز آموزشی، شرایط ارائه و پذیرش بورسیه تحصیلی مخصوص به خود را دارد؛ در نتیجه پیش از هرگونه اقدام، شرایط پذیرش و مدارک موردنیاز برای قبولی در بورسیه تحصیلی هر کدام از این کشورها را به دقت مطالعه کنید. با این کار از واجد شرایط بودن خود برای قبولی بورسیه تحصیلی، اطمینان پیدا می‌کنید. برای اینکه به فرایند اخذ ویزای تحصیلی خود را سرعت دهید و درخواست خود را به راحت‌ترین کشور برای بورسیه تحصیلی ارسال کنید، مجموعه ایران کانادا با عرضه خدمات مهاجرت تحصیلی، همراه شما خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها