|

بهترین و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

با کاهش ارزش ریال در ایران، یکی از مسائل مهمی که برای علاقه‌مندان به مهاجرت مطرح شده است، یافتن بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است، چرا که به این ترتیب ارزش سرمایه و بودجه‌ای که دارند در کشور مقصد چندان پایین حساب نمی‌شود و هم چنین می‌توانند به راحتی از پس هزینه‌های زندگی آنجا بربیایند.

بهترین و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

 

 

با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با کشورهای کم‌هزینه برای مهاجرت ایرانیان آشنا کنیم و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

عوامل مهم در انتخاب بهترین و کم‌هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

  • هزینه تحصیل و آموزش: شهریه خوابگاه، هزینه دانشگاه، فعالیت‌های دانشگاهی و آموزشی و غیره.
  • هزینه زندگی: مایحتاج روزانه، خوردن غذا در رستوران، استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی، خرید لباس و غیره.
  • مالیات: هزینه بهره‌مندی از امکانات رفاهی و شهری به صورت ماهانه یا دوره‌ای.
  • هزینه اخذ ویزا: هزینه ورود به کشور به منظور بهره‌مندی از خدمات رفاهی مانند سایر شهروندان.
  • هزینه خدمات درمانی: هر کشوری بر اساس سیاست‌های مخصوص به خود هزینه خدمت درمانی و بهداشتی متفاوتی دارد. برخی از کشورها هزینه متفاوتی از مهاجران نسبت به شهروندان خود می‌گیرند و برخی دیگر مانند فرانسه و کانادا بین شهروندان و مهاجران تفاوتی قائل نمی‌شوند.
  • هزینه سرمایه‌گذاری: بررسی حداقل میزان سرمایه‌گذاری کشور موردنظر به منظور اخذ قامت.

ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

نمی توان لیستی از بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان بیان کرد و آن را برای همه افراد مناسب و ایده آل دانست، چرا که هر کسی شرایط، اهداف و دلایل به خصوص خود را برای مهاجرت دارد. به طور مثال ارزان‌ترین کشور برای یک فرد ایرانی که می‌خواهد به قصد تحصیل مهاجرت کند با شخصی که قصد سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت آن کشور را دارد، متفاوت است.

اما به طور کلی می‌توانیم 6 کشور را به عنوان کم‌هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان بیان کنیم که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

1. یونان

یونان در میان لیست کشورهای اروپایی ارزان برای مهاجرت ایرانیان قرار دارد، چرا که هزینه ماهیانه زندگی در این کشور بسیار پایین است. این مورد در کنار مزیت‌هایی هم چون امنیت بالا و وجود موقعیت‌های شغلی فراوان برای مهاجرین موجب شده است که یونان مقصد ایده آلی برای ایرانیان باشد.

شما با بررسی قیمت تور یونان نیز به این نتیجه می‌رسید که می‌توانید با هزینه کم، یک سفر اروپایی بی‌نظیر را تجربه کنید. همچنین اگر به زندگی همیشگی در این کشور فکر می‌کنید، برای مشاهده شرایط اقامت دائم در یونان لطفا به سایت آیشم مراجعه فرمایید.

میانگین هزینه زندگی: 650 دلار

میانگین درآمد: 2650 دلار

2. ترکیه

نزدیک بودن به ایران و همچنین هزینه‌های کم و پایین زندگی مخصوصا برای افرادی که قصد مهاجرت به وسیله سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت تحصیلی را دارند، موجب شده است تا کشور ترکیه در لیست مقاصد محبوب برای مهاجران ایرانی قرار داشته باشد. شما می‌توانید با خرید ملک، خیلی راحت و با هزینه کم اقامت این دائم این کشور را به دست بیاورید.

میانگین هزینه زندگی: 350 دلار

میانگین درآمد: 500 دلار

3. ایتالیا

زمانی که بحث بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به میان می‌آید، نمی‌توان از کشور ایتالیا چشم‌پوشی کرد. این کشور در سطح جهان به عنوان مهد بورسیه تحصیلی مشهور شده است. در صورت نداشتن بورسیه نیز می‌توانید از خدمات تحصیلی و آموزشی با هزینه پایین کشور ایتالیا بهره‌مند شوید، اما با بورسیه همین هزینه کم نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

البته نمی‌توان تمام شهرهای ایتالیا را از نظر هزینه زندگی، مناسب و ایده‌آل دانست، اما برخی از بخش‌های ایتالیا نه تنها در این کشور، بلکه در سراسر جهان مقرون به صرفه محسوب می‌شوند، از جمله پسکارای ایتالیا.

میانگین هزینه زندگی: 850 دلار

میانگین درآمد: 1622 دلار

4. آلمان

آلمان یکی از کشورهای حوزه اروپا است که از نظر مدرن بودن و سطح کیفیت بالای زندگی بسیار مطرح و شناخته شده است. انتخاب کشور آلمان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان بدون دلیل نیست، چرا که جدا از هزینه‌های بسیار پایین تحصیلی که تقریبا می‌توان آن را رایگان در نظر گرفت، اقتصاد بسیار قدرتمندی دارد و بازار کار آن همیشه پذیرای نیروی کار متخصص و مجرب است، مخصوصا در زمینه فناوری، پزشکی و خدمات، عرصه‌های علمی و فنی.

از طرف دیگر، پاسپورت آلمان در لیست 10 پاسپورت ارزشمند سراسر جهان قرار دارد که دلیل محکم دیگری برای انتخاب این کشور برای مهاجرت و حتی اقامت دائم است.

میانگین هزینه زندگی: 1100 دلار

میانگین درآمد: 2700 دلار

5. فرانسه

فرانسه کشور مناسبی برای مهاجرت آن دسته افرادی محسوب می‌شود که قصد تحصیل و یا سرمایه‌گذاری دارند. کیفیت زندگی و خدمات رفاهی درجه یک فرانسه به شدت چشمگیر و قابل توجه است و شرایط بسیار خوبی برای اقامت مهاجرین ارائه می‌کند.

همچنین فرانسه به داشتن دانشگاه‌های معتبر که در سطح جهان حرف اول را می‌زنند، معروف است. اگر بتوانید در دانشگاه دولتی این کشور تحصیل کنید، باید بگوییم که تقریبا هیچ هزینه ای متحمل نمی‌شوید.

میانگین هزینه زندگی: 1100 دلار

میانگین درآمد: 1730 دلار

6. کانادا

اگر بخواهیم نام یکی دیگر از بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان را نام ببریم، بی شک باید به کانادا اشاره کنیم که می‌تواند هم از نظر تحصیلی و هم از نظر کار مقصد مناسبی برای ایرانیان باشد. اگر بخواهیم این کشور را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم، هزینه تحصیلی فوق‌العاده ارزانی دارد.

از طرف دیگر با پیدا کردن شغل مناسب در این کشور می‌توانید برای اقامت دائم کانادا نیز اقدام کنید. همه این‌ها در حالی است که می‌توانید تقریبا در بیشتر مشاغل این کشور، درآمد خوب و حتی عالی به دست بیاورید و یک زندگی سطح بالا و باکیفیت را برای خود دست و پا کنید.

میانگین هزینه زندگی: 2200 دلار

میانگین درآمد: 4500 دلار

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها