|

بارش شدید تگرگ و باران در حرم امام رضا(ع)؛ سیل در مشهد خودروها را با خود بُرد/ ویدئو و تصاویر

بارش شدید باران و تگرگ، بار دیگر منجر به وقوع سیل در مشهد شده است.

بارش شدید تگرگ و باران در حرم امام رضا(ع)؛ سیل در مشهد خودروها را با خود بُرد/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، بارش شدید باران و تگرگ، امروز «شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳» بار دیگر منجر به وقوع آبگرفتگی گسترده و سیل در مشهد شده است.

بارش باران و تگرگ ظهر شنبه تمام مناطق مشهد را فراگرفت.

بارش شدید باران در مشهد دوباره آغاز شده است؛ هم‌اکنون بارش باران در نقاط مختلفی از مشهد شروع شده که طبق پیش‌بینی این بارش‌ها در برخی نقاط به ۵۰ میلی‌متر هم خواهد رسید.

شدت بارش باران در مشهد به اوج خود رسیده است؛ از مردم درخواست شده است که در خانه‌ها بمانند.

 به دنبال ورود یک سامانه بارشی قدرتمند به استان خراسان رضوی، عصر امروز بارش شدید تگرگ‌های درشت موجب جاری شدن آب در سطح خیابان‌های مشهد شد.

بارش شدید باران در عصر روز شنبه «۲۹ اردیبهشت ماه»، باعث وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در برخی خیابان‌های مشهد شد؛ سازمان هواشناسی و ستاد بحران استان قبلا درباره بارش‌های سیل‌آسا و احتمال به راه افتادن سیلاب هشدار صادر کرده بودند.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند، در مسیر رودخانه‌ها توقف نداشته و به ارتفاعات صعود نکنند.

در حال حاضر هوا تاریک است و ابر سیاهی آسمان را پوشانده است؛ تگرگ و بارندگی و رعد و برق در استان خراسان رضوی مشاهده می‌شود.

آبگرفتگی در معابر عمومی و خیابانها در حدی است که عبور و مرور ماشین‌ها به سختی روی می‌دهد و بسیاری از ماشین‌ها در خیابان متوقف شده‌اند.

لازم به توضیح است که هوا مه‌آلود است و باران از خیابان‌ها به درون خانه‌ها سرریز می‌شود.

وضعیت خیابان سپاه بعد از سیل امروز در مشهد

- وضعیت خیابان سپاه مشهد امروز بعد از بارش شدید باران در شرایط بحرانی قرار گرفت و مردم این قسمت با مشکلاتی مواجه هستند.

بارش‌های اخیر  و سیل در مشهد در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی اعلام کرد: بارش‌های اخیر در مشهد در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. نقاطی که مستعد سیل هستند شناسایی شده و دستگاه‌ها و نیروهای عملیاتی در این مناطق مستقر هستند. بارش باران در منطقه قاسم‌آباد، بلوار شاهنامه، انتهای بلوار وکیل‌آباد، و پل زیرگذر وکیل آباد بسیار شدید است.

همچنین، محمدرضا قلندر شریف،  شهردار مشهد در خصوص اقدامات و پیگیری‌های سیل روز چهارشنبه مشهد اظهار کرد: در شرایط بحرانی مانند سیل روز چهارشنبه، همواره شهرداری مشهد آمادگی صددرصدی را اتخاذ می‌کند. نیروهای شهرداری تا پایان هشدارهای نارنجی برای خدمات‌رسانی در آمادگی کامل به‌ سر می‌برند.

او افزود: از ابتدای هشدارها نیروهای شهرداری به نحو مطلوب و با کمترین خطا در مناطق مختلف مشغول خدمات‌رسانی هستند. در کمتر از ۱۲ ساعت، آسیب‌های وارده در میدان انقلاب برطرف و همچنین در منطقه سپاد نیز ظرف ۲۴ ساعت مشکلات پیگیری و اقدامات لازم در حوزه مدیریت شهری انجام شد. امروز هشدارها در خصوص سیل ادامه دارد و  پیش‌بینی‌ها حاکی از بارش ۳۰ میلی‌متری در شهر مشهد است. امروز جلسه‌ ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار مشهد برگزار شد. طی این جلسه عملکرد شهرداری بررسی و اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای انجام کارهای بین ارگان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

شهردار مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه‌ دارند، در روزهای گذشته با جمعی از همکاران از مسیرها و ارتفاعات جنوب بازدید کردیم و بروز خطرات احتمالی رفع شد. همه ارگان‌های مربوطه با همکاری یکدیگر برای حل مسئله سیل در حال اقدام هستند. ۶۰۰۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه خودرو شهرداری در حال آماده‌باش و انجام وظیفه هستند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد گفت: به علت بارش شدید باران در مشهد مقدس مسیر میدان امام علی (ع) به سمت میدان امام حسن (ع) مسدود شد. محدودیت‌های ترافیکی در میدان ‌امام علی(ع)، امام حسن(ع)، وکیل آباد و مسیرهای طرقبه و شاندیز آغاز شده است. ما بیشتر از سمت طرقبه و شاندیز در معرض سیل هستیم، بنابراین تا ساعت هفت شب محدودیت‌های ترافیکی تداوم خواهد داشت‌. از مردم خواهشمندیم طی این ساعات از تردد در شهر خودداری کنند.

همچنین بارش شدید تگرگ و باران در حرم امام رضا «علیه‌السلام» ادامه دارد.

این فیلم، مشاهده می‌کنید که با توجه به سیاهی یکباره آسمان مشهد، چراغ‌های حرم مطهر رضوی در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه ظهر روز شنبه «۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳» روشن شد.

سیل در بلوار شهید ناصری مشهد 

 سیل در بلوار شهید ناصری مشهد، خودروها را با خود بُرد.

 سیل در بلوار سیدی مشهد

بارش شدید باران بار دیگر، منجر به وقوع سیل در بلوار سیدی مشهد شد.

افزایش تعداد جان‌باختگان سیل در مشهد و خراسان رضوی

با پیدا شدن پیکر ۲ نفر دیگر از قربانیان سیل چند روز اخیر در فریمان، آمار قربانیان این حادثه در خراسان به ۱۰ نفر افزایش یافت.

بر اساس گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تا دیروز «جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه»، پیکر هشت نفر از جانباختگان سیل اخیر پیدا شده بود که از این تعداد پنج نفر مربوط به مشهد، یک نفر مربوط به روستای سرغایه بخش مرکزی مشهد و ۲ نفر نیز از روستا‌های فریمان بودند.

امیر ذاکری حسن‌آباد، معاون سیاسی فرماندار فریمان هم امروز گفت: پیکر دو مفقود دیگرِ سیلاب چهارشنبه شب در روستای «المجق» این شهرستان پیدا شد.

بر این اساس تعداد کل جان‌باختگان حادثه سیل در خراسان رضوی به ۱۰ نفر رسیده است.

جانباختگان سیل در فریمان ۲ پسر چهار و نیم ساله و ۱۳ ساله، یک دختر ۲ ساله و زن ۵۲ ساله هستند.

سیل در مشهد

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها