|

توقیف «کشتی خارجی» در خلیج فارس

دیروز یک کشتی حامل بار نفت قاچاق توقیف شد. رئیس کل دادگستری هرمزگان دراین‌رابطه گفته است: «یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق»، «توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس» توقیف شده است و «۱۱ خدمه خارجی آن بازداشت» شده‌اند. به گفته این مقام ارشد قضائی، توقیف این کشتی خارجی با هماهنگی «قضائی»، توسط «نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران» صورت گرفته است. به گفته مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، «با هماهنگی مقام قضائی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند».

توقیف «کشتی خارجی» در خلیج فارس

شرق: دیروز یک کشتی حامل بار نفت قاچاق توقیف شد. رئیس کل دادگستری هرمزگان دراین‌رابطه گفته است: «یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق»، «توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس» توقیف شده است و «۱۱ خدمه خارجی آن بازداشت» شده‌اند. به گفته این مقام ارشد قضائی، توقیف این کشتی خارجی با هماهنگی «قضائی»، توسط «نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران» صورت گرفته است. به گفته مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، «با هماهنگی مقام قضائی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند». این مقام قضائی هرمزگان افزود: «همچنین یک فروند لنج ایرانی حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که قصد سوخت‌رسانی به این کشتی خارجی را داشته است، توسط تفنگ‌داران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های سرزمینی ایران توقیف شده است». بر اساس اظهارات رئیس کل دادگستری هرمزگان، «در نتیجه این عملیات سه خدمه این شناور ایرانی نیز بازداشت شده‌اند».

اهمیت این خبر به سابقه توقیف نفت‌کش‌ها در خلیج فارس باز‌می‌گردد. در آبان‌ماه سال گذشته بود که سپاه پاسداران از توقیف «یک کشتی خارجی در آب‌های پارسیان، در خلیج فارس» خبر داد و اعلام کرد: این کشتی خارجی حامل «گازوئیل قاچاق» بوده است. در این گزارش اعلام شد: «۱۱ خدمه کشتی بازداشت شده‌اند». اما به هویت و ملیت بازداشت‌شدگان اشاره‌ای نشد. همان زمان اعلام شد سپاه توانسته است یک کشتی با محموله نفت ایران را از کنترل ارتش ایالات متحده آمریکا در آب‌های دریای عمان خارج کند و به سواحل ایران انتقال دهد. در آن هنگام، مقامات آمریکایی، مدعی شدند که این نفتکش ارتباطی با نیروهای آمریکایی نداشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها