|

9 غار برای فرار به مریخ

نیویورک‌تایمز با نیکول باردابلیاس درباره نحوه انتخاب 9 غار مناسب برای زندگی انسان بر مریخ گفت‌وگو کرده است. این حفره‌ها در مریخ که بزرگ‌ترین آنها از زمین فوتبال بزرگ‌تر است، می‌تواند ارزش بررسی بیشتر در آینده را داشته باشد.

9 غار برای فرار به مریخ

نیویورک‌تایمز با نیکول باردابلیاس درباره نحوه انتخاب 9 غار مناسب برای زندگی انسان بر مریخ گفت‌وگو کرده است. این حفره‌ها در مریخ که بزرگ‌ترین آنها از زمین فوتبال بزرگ‌تر است، می‌تواند ارزش بررسی بیشتر در آینده را داشته باشد. این فضاهای خالی در سطح مریخ می‌تواند برای ساخت پناهگاه در مأموریت‌های سرنشین‌دار آینده برای فضانوردان مناسب باشد. این پژوهش، نشان داده که این غارها به‌ منظور ساختن پناهگاه‌هایی برای فضانوردان آینده مناسب‌اند؛ زیرا می‌توانند از آنها در برابر محیط سخت و ناخوشایند سیاره سرخ محافظت کنند. پژوهشگران می‌گویند که مأموریت‌های سرنشین‌دار آتی همچنین می‌توانند از منابع طبیعی موجود در این زیستگاه‌ها استفاده کنند. مریخ به داشتن محیطی نامساعد با نوسان‌های شدید دما بین روز و شب، تشعشعات شدید و همچنین بمباران مکرر شهاب‌سنگ‌ها و سنگ‌های فضایی مشهور است. دانشمندان مدت‌ها بر این باور بودند که ساختارهای غار‌مانند در مریخ که به‌عنوان حفره‌های زیرسطحی شناخته می‌شوند، می‌توانند به [حفاظت از] فضانوردان آینده در برابر این شرایط سخت کمک کنند.

محققان، ابتدا با انتخاب مکان‌هایی که حدود صد کیلومتر از یک محل مناسب برای فرود فضاپیما فاصله دارند، این فهرست را به غارهای مناسب‌تر برای مأموریت‌های آینده محدود کردند. با حذف مواردی که به دلیل ارتفاع‌شان برای فرود روی سطح مریخ محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند و همچنین با در‌نظر‌گرفتن محدودیت‌های فناوری ورود، کاهش ارتفاع و فرود [فضاپیماها]، دانشمندان توانستند ابتدا این تعداد را به ۲۱۴ ناحیه محدود کنند. دانشمندان می‌گویند که چنین مناطق کم‌ارتفاعی مناسب‌ترند؛ زیرا این مناطق در هنگام کار دشوار فرود یک فضاپیما بر روی مریخ، در آنچه عموما «هفت دقیقه وحشت» نامیده می‌شود، برتری دارند. آنها سپس فهرست را محدودتر کردند و غارهایی را انتخاب کردند که تصاویری با وضوح بالا از آنها در دسترس بود.

پژوهشگران از میان این گزینه‌ها، از بین حفره‌هایی که تا مسافت چشمگیری زیر زمین امتداد داشتند، ۹ غار را انتخاب کردند.

آنها بر این باورند که این فضاهای خالی در سطح مریخ می‌تواند برای ساخت پناهگاه در مأموریت‌های سرنشین‌دار آینده برای فضانوردان مناسب باشد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها