|

ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

تشکیل پرونده درباره تعرض به فوتبالیست‌ها در مشهد

نشست خبری مشترک محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته در محل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد. در ابتدای این نشست، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه؛ ضمن تبریک فرا‌رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قوه قضائیه این اطمینان را می‌دهد که در دوره تحول اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد تا تحقق عدالت را برای همه پیگیری کند.

تشکیل پرونده درباره تعرض به فوتبالیست‌ها در مشهد

نشست خبری مشترک محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته در محل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد. در ابتدای این نشست، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه؛ ضمن تبریک فرا‌رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قوه قضائیه این اطمینان را می‌دهد که در دوره تحول اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد تا تحقق عدالت را برای همه پیگیری کند. قوه قضائیه درصدد است با تمام توان و با اقدامات خود کام ملت عزیز و بزرگوار ایران را شاد کند و بیش از پیش موجب افزایش وحدت شود و اعتماد عمومی را فراهم کند.‌ستایشی درباره نشست مشترک با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره اجرای فرامین رهبری گفت: ما برای اجرای فرامین و رهنمودهای رهبری اقداماتی را انجام دادیم. قوه قضائیه مطالبات رهبری از خود را مغتنم دانسته است. قرارگاهی به ریاست معاونت اول قوه قضائیه برای اجرای فرامین رهبری تشکیل شد. این قرارگاه تاکنون ۸۳ مصوبه عملیاتی داشته است و ۵۴ درصد از این مصوبات به‌طور کامل اجرا شده یا در حال اجراست. دو هفته برای اجرای هر مصوبه زمان در نظر گرفته شده است. این فرامین در پنج کارگروه تخصصی برای اجرای مطالبات در حال اجرا‌ست.‌سخنگوی قوه قضائیه درباره مبارزه با پول‌شویی گفت: قانون مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم وجهه پیشگیرانه دارد که در اجرای کامل آن همه رویه‌های غلط اصلاح می‌شوند. مبارزه با پول‌شویی امری فرا‌دستگاهی است و همه باید به میدان بیایند. ریاست قوه قضائیه به دادستان کل و رئیس سازمان بازرسی و رئیس کل دادگستری تهران به‌عنوان اعضای شورای مبارزه با پول‌شویی امر کردند که اقدامات مجدانه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های پول‌شویی انجام دهند تا مشخص شود فرایند رسیدگی به پرونده‌ها چگونه بوده است. همان‌طور که گفتم رمز موفقیت امور مردم اقدامات حاکمیت مقتدرانه، هماهنگی و هم‌افزایی است. مرکز آمار قوه قضائیه در این زمینه اقدامات خوبی را در مبارزه با پول‌شویی انجام داده است.‌ستایشی درباره قراردادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی توسط پارلمان اروپا گفت: اقدام پارلمان اروپا ناشایست بود که این اقدام تحت تأثیر لابی گروه تروریستی منافقین صورت پذیرفته است‌. این اقدام از نظر ما ضمانت حقوقی ندارد و بر اساس حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی فاقد وجاهت است، اما نمی‌توان به‌راحتی از این اقدام چشم‌پوشی کرد.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران نیروی رسمی و نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و متکی به دل‌های پولادین فرزندان کشور ما است. ما تعجب می‌کنیم پارلمان اروپا چرا بر‌خلاف مقررات عمومی این مسئله را اعلام کرده است‌؟ این پارلمان باید جلوی گروهک تروریستی می‌ایستاد؛ در‌حالی‌که به‌عنوان پدر برای گروهک‌های تروریستی رفتار کرده است. این اقدامات پارلمان اروپا قابل دفاع نیست‌.‌سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره موضوع مطرح‌شده در روزهای اخیر مبنی بر تجاوز به ۱۵ نوجوان در ورزشگاه فوتبال در مشهد گفت: در این رابطه شکایتی صورت گرفته و این پرونده به دادسرای انقلاب مشهد ارجاع داده شده و پرونده در مرحله تحقیق است.‌وی افزود: اخباری درخصوص تعرض مطرح شد ولی در درخواست خانواده تعدادی از بازیکنان مطالبی بوده که شش نفر از خانواده‌ها آن را امضا کردند و مطالبی در‌خصوص تغییر رفتار دانش‌آموز خود مطرح کردند که به دادسرای مشهد ارسال شده و پرونده قضائی نسبت به صحت و سقم تشکیل و به شعبه ۲۰۸ بازپرسی دادسرای مشهد ارجاع داده شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از آنجا که موضوع مطرح‌‌شده امنیت روانی را مختل می‌کند، تحقیقات تا این مرحله به این صورت بوده که اختلافی در مجموعه فی‌مابین مسئولان ذی‌ربط و تعدادی از والدین بر اساس شرایط بوده است و مطالبی را علیه مربی مطرح کردند و شش امضا داشته و این مکاتبه تقدیم رئیس اداره ورزش مشهد شده است و والدین گلایه کردند که رفتار دانش‌آموزان ما تغییر کرده و به درس توجه ندارند و به‌هیچ‌وجه در نکات گفته‌شده نسبت به تجاوز و تعرض جنسی اشاره‌ای نشده است.

وی افزود: هیچ‌یک از والدین مدعی تجاوز به فرزندانشان نشدند و در حال بررسی هستیم که انگیزه انتشار چنین خبری چیست؟ مستندی از شکایت در این زمینه نبوده است. چطور در فضای مجازی مطرح و با آبروی افراد بازی می‌کنند؟ مربی تیم هم شکایتی را با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه دو نفر از خبرنگاران مطرح کرده و موضوع بررسی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه طبق گفته برخی نمایندگان، یکی از وزرای دولت روحانی که با علیرضا اکبری، جاسوس انگیس مرتبط بوده، بازداشت شده است، گفت: تا این لحظه وزیری که در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداریم و هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است و آن را تکذیب می‌کنیم. کما‌اینکه راجع به موضوع ۹۰ هزار میلیارد هم مطالبی گفته شد که فضا را متشنج کرد، لذا در بیان این‌گونه موضوعات دقت کنید.‌

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها