|

پاسخ وزارت کشور به گزارش منتشرشده در روزنامه شرق

وزارت کشور با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه شرق، نسبت به گزارش گروه اجتماعی با عنوان «ما ماندیم و آوارگی و تنهایی» واکنش نشان داد.

پاسخ وزارت کشور به گزارش منتشرشده در روزنامه شرق

وزارت کشور با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه شرق، نسبت به گزارش گروه اجتماعی با عنوان «ما ماندیم و آوارگی و تنهایی» واکنش نشان داد.

متن این جوابیه به شرح زیر است.

نظر به انتشار مطلبی با عنوان «ما ماندیم و آوارگی و تنهایی» در آن روزنامه در مورخ 30/01/1402، توضیحات استانداری آذربایجان غربی درخصوص مطلب مطرح‌شده ارائه می‌شود.

لطفا ترتیبی اتخاذ فرمائید این توضیحات برای آگاهی مخاطبان شریف، طبق ماده 23 قانون مطبوعات، به نحو متناسب منتشر شود؛

باسمه تعالی،

به اطلاع مخاطبان عزیز می‌رساند بر اثر زلزله‌های به وقوع پیوسته در 28 دی و 8 بهمن سال گذشته در شهرستان خوی 15 هزار و 770 واحد مسکونی دچار خسارت نوع یک (شدید) شده است که تاکنون آواربرداری 1840 واحد در روستاها و شهر که مالکین رضایت آواربرداری اعلام نموده بودند در کمتر از 45 روز به اتمام رسیده است و آواربرداری لکه‌ای واحدها در جریان است. دستور کار برای مرمت واحدهای تعمیری شهری و روستایی شامل خسارت‌های کلی و جزئی به تعداد 24 هزار و 237 واحد صادر شده است. 

پرداخت تسهیلات بلاعوض برای واحدهای احداثی و تعمیری به میزان 212 میلیارد تومان برای 9750 واحد خسارت‌دیده به تصویب هیئت محترم دولت رسیده و 9 هزار و 950 نفر نیز برای عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت متقاضیان احداثی و تعمیری شهری، روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که مراحل اداری و پرداخت به سرعت در حال  انجام است.

با توجه به دغدغه‌مندی ایجادشده توسط برخی از اهالی مبنی بر اینکه از میزان تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه مصوب کاسته شده است باید به اطلاع این عزیزان و دیگر مردم شریف شهرستان خوی برسانیم که مبلغ وام پرداختی به حساب متقاضیان 50 درصد مبلغ مصوب است و مابقی نیز در تخصیص دوم واریز خواهد شد لذا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و دولت خود را متعهد به اجرای مصوبات می‌داند.

ارزیابی واحدهای خسارت‌دیده در دفعات مختلف توسط ناظرین فنی و تخصصی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد و در صورتی که فرد یا افرادی نسبت به ارزیابی‌های صورت‌گرفته اعتراضی داشته باشند بنیاد مسکن آمادگی دارد تا نسبت به رفع دغدغه مردم عزیز  قدام نماید.

درخصوص افزایش اجاره‌بها در مناطق مختلف و ایجاد مشکل برای مردم عزیز زلزله‌زده نیز ضمن دستور تسریع در پرداخت وام بلاعوض ودیعه مسکن، تدابیر لازم برای جلوگیری از رشد اجاره‌بها و ودیعه مسکن در این مناطق نیز در دستور کار قرار  گرفته است.

مردم زلزله‌زده شهرستان خوی و ملت ایران عزیز اطمینان خاطر داشته باشند تا اتمام بازسازی آخرین واحد مسکونی آسیب‌دیده و روشن‌شدن دوباره چراغ امید در مناطق زلزله‌زده در کنار مردم هستیم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها