|

صندلی‌بازی در باشگاه استقلال؛ نهمین مدیر در 5 سال

شرایط در باشگاه استقلال همچنان عجیب و غریب پیش می‌رود؛ این تیم پس از آنکه یک بار دیگر در ابتدای فصل سرمربی‌اش را عوض کرده و این بار جواد نکونام را به عنوان مرد اول نیمکت معرفی کرده، در تلاش است تا صندلی مدیریتش را هم به چهره‌ای جدید بسپارد.

شرایط در باشگاه استقلال همچنان عجیب و غریب پیش می‌رود؛ این تیم پس از آنکه یک بار دیگر در ابتدای فصل سرمربی‌اش را عوض کرده و این بار جواد نکونام را به عنوان مرد اول نیمکت معرفی کرده، در تلاش است تا صندلی مدیریتش را هم به چهره‌ای جدید بسپارد. حجت کریمی که پس از استعفای علی فتح‌الله‌زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی در این باشگاه مشغول به فعالیت بود از سمتش استعفا داد تا حالا نوبت به مدیر جدیدی برسد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که صندلی مدیریت این تیم دولتی عجیب و غریب بی‌وفاست و بیش از یک سال و اندی، دست‌کم در پنج سال اخیر، زیر پای کسی ماندگار نشده است. دقیقا پنج سال قبل، یعنی تیر 1397 بود که امیرحسین فتحی به عنوان مدیر در این باشگاه استارت زد. مدیریت او کمی بیش از یک سال دوام آورد و آذر 98 جایش را به اسماعیل خلیل‌زاده داد. فتحی در دوران مدیریتی‌ خود افتخاری برای استقلال به دست نیاورد. خلیل‌زاده هم که به‌طور موقت روی کار آمده بود، اسفند 98 جایش را به علی فتح‌الله‌زاده داد. فتح‌الله‌زاده که از عمق مشکلات باشگاه باخبر شده بود، حتی یک ماه هم در این باشگاه دوام نیاورد و اولین روز فروردین 1399 عطای کار در این باشگاه را به لقایش بخشید تا نوبت به احمد سعادتمند برسد. او یکی از خبرسازترین مدیران باشگاه استقلال بود. قریب به شش ماه مدیریت باشگاه آبی تهران را به دست گرفت و مهرماه جایش را به احمد مددی در این باشگاه داد. مددی از 10 مهر 99 تا 2 مهر 1400 تقریبا قریب به یک سال مدیریت استقلال را بر عهده داشت. پس از آن عصر مصطفی آجرلو و تغییرات اساسی در این باشگاه از راه رسید. او 20 روز بیشتر از یک سال مدیرعامل استقلال بود و سرانجام توانست در همان دوره، لیگ برتر ایران را بعد از 9 سال ناکامی برای استقلال به ارمغان بیاورد. در شرایطی که آن روزها هواداران این باشگاه در پوست خود نمی‌گنجیدند بعدها خبر رسید که مشکلات مالی و ابهامات مکرر اقتصادی در این دوره از مدیریت آجرلو رقم خورده و هنوز این مسائل لاینحل مانده است. در واقع از 23 مهر 1401 که علی فتح‌الله‌زاده روی کار آمد و متوجه اوضاع مالی باشگاه شد، پرده‌ها کنار رفت و انتقادها از مدیریت آجرلو از سر گرفته شد. با این حال، این پایان داستان نبود؛ چراکه علی فتح‌الله‌زاده هم با کارنامه‌ای مبهم و البته در شرایطی که متهم به عدم رعایت شفافیت مالی بود، سرانجام پس از شش ماه از این باشگاه استعفا داد. از 22 فروردین 1402 تا همین روزها هم که این باشگاه با سرپرستی حجت کریمی اداره شد. کریمی هم قید ماندن در استقلال را زد و استعفایش را رسمی کرد تا عمر مدیریتی او هم در باشگاه استقلال به چند ماه خلاصه شود. این موضوع، یعنی جابه‌جایی صندلی مدیریتی در این باشگاه، چنان آزاردهنده شده که بسیاری از هواداران این تیم، ناکامی سریالی در دهه اخیر را به آن مرتبط می‌دانند. اوج این داستان دقیقا مربوط به همین روزهاست که قرار است مدیرعامل یا سرپرست جدیدی برای باشگاه استقلال تعیین شود. درست در روزهایی که سایر تیم‌های مدعی مشغول خریدن بازیکن یا برگزاری اردوهای خارجی هستند، استقلال هنوز تکلیف مدیر جدیدش را نمی‌داند و سرمربی باشگاه هم متحیر، امیدوار مانده تا مشکلات تیمش از این بیشتر نشود. نهمین سرپرست یا مدیر جدید در باشگاه استقلال در حالی قرار است معرفی شود که تمامی این افراد فقط در طول پنج سال به این باشگاه رفت و آمد داشته‌اند. پنج سال میانگین عمر مدیریتی در یک باشگاه متوسط محسوب می‌شود!

علی خطیر به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد

به گزارش تسنیم، اعضای هیئت‌مدیره استقلال ضمن پذیرش استعفای حجت کریمی، علی خطیر را به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب کردند. خطیر سابقه حضور در باشگاه استقلال به عنوان معاون ورزشی و فدراسیون فوتبال به عنوان معاون دبیرکل را دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها