|

برخورد نزدیک با بیگانگان

در چند روز گذشته خبر نشان‌دادن دو جسد آدم فضایی در مجلس مکزیک بسیاری را شگفت‌زده کرد و حالا پس از گذشت 72 ساعت بسیاری آن را غیرواقعی دانستند.

برخورد نزدیک با بیگانگان

در چند روز گذشته خبر نشان‌دادن دو جسد آدم فضایی در مجلس مکزیک بسیاری را شگفت‌زده کرد و حالا پس از گذشت 72 ساعت بسیاری آن را غیرواقعی دانستند.

رسانه‌های مختلف از جمله بیزینس اینسایدر و ایندیپندنت و رویترز درباره برخی بخش‌های این اتفاق نکاتی را گفته‌اند. «السا توماستو-کاگیگائو»، زیست‌انسان‌شناس معتبر پرویی، به ادعاهای مشابهی که پیش‌تر اعلام شده بود و مشخص شد که اکثر آنها غیرواقعی هستند، اشاره می‌کنند.

مقامات ناسا نیز در یک نشست مطبوعاتی ناگزیر از واکنش شدند. در این نشست، رئیس پیشین بخش اخترفیزیک دانشگاه پرینستون درباره سرمنشأ، ماهیت و ساختار این نمونه‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و خواستار شفافیت شد و گفت: «اگر چیز عجیبی در اختیار دارید، آن را در اختیار جامعه علمی جهان قرار دهید تا ببینیم چه چیزی وجود دارد».

رایان گریوز، خلبان سابق نیروی دریایی ایالات متحده که پیش از این در جلسه‌ای در کنگره مشاهده «پدیده‌های ناشناس» شرکت کرده بود، این اتفاق را یک نمایش مسخره دانست و در توییتر نوشت: «یک گام بزرگ رو به عقب برای این موضوع بود. من عمیقا از این مسخر‌‌ه‌بازی بی‌اساس ناامیدم».

اما جیمی مائوسان روزنامه‌نگار مکزیکی که از علاقه‌مندان و پژوهشگران در زمینه بشقاب‌پرنده و موجودات فضایی است، این برنامه را مدیریت کرده بود. روز چهارشنبه، نمونه‌های مومیایی‌‌شده‌ای با سه انگشت در هر دست و سرهایی بلند و کشیده در جعبه‌های شیشه‌ای در مجلس مکزیک نشان داده شد. این اجساد به‌عنوان باقی‌مانده جسد «موجودات فرازمینی» که در سال ۲۰۱۷ در پرو پیدا شده‌اند، عنوان شد؛ جسدهایی که شباهتی به نمونه‌های روی زمین ندارد و با «دی‌‌ان‌ای»‌های شناسایی‌شده هیچ شباهتی ندارد.

به گزارش یورونیوز این روزنامه‌نگار با بیان اینکه این دو جسد در نزدیکی شهر کوسکو در جنوب شرق پرو پیدا شده‌اند، گفت: «این نمونه‌ها بخشی از تکامل زمینی ما نیستند... اینها موجوداتی نیستند که از لاشه یک بشقاب‌پرنده پیدا شده باشند. آنها در معادن دیاتم (جلبک) پیدا شده‌اند و فسیل شده‌اند». او این اجساد را کلارا و مائوریسیو می‌نامد.

به گزارش بیزینس اینسایدر برای بسیاری از دانشمندان، این دو جسد مومیایی‌شده را که تصاویر آنها در هنگام ارائه به کنگره مکزیک در سراسر جهان پخش شد، یک شیرین‌کاری یا یک تقلب است.

رویترز دیروز توانست به این اجساد به‌طور اختصاصی دسترسی پیدا کند. این اجساد در جعبه شیشه‌ای نگهداری می‌شوند و این‌گونه توصیف شده‌اند: بدن‌ها قدیمی به نظر می‌رسند و ویژگی‌های مشترکی با انسان دارند یعنی دو چشم، یک دهان، دو دست، دو پا دارند.

مائوسان می‌گوید که می‌تواند ثابت کند که آنها شبیه هیچ‌چیز شناخته‌شده روی زمین نیستند. در رسانه‌های اجتماعی و در جلسه، او تجزیه و تحلیل علمی و نتایج مطالعاتی را به اشتراک گذاشت.

مائوسان 70ساله این اتفاق را «مهم‌ترین اتفاقی» دانست که «برای بشریت رخ داده است».

«السا توماستو-کاگیگائو»، انسان‌شناس معتبر پرویی، ناامیدانه می‌گوید : «آنها همان حرف‌های همیشگی را تکرار می‌کنند، اگر افرادی هستند که به این باور ادامه می‌دهند، ما چه کنیم؟ فهمیدن این موضوع آن‌قدر ساده است که چیزی برای توضیح‌دادن نیست».

پیش‌تر حدس زده می‌شد اینها جسد مثله‌شده از کودکان ماقبل اسپانیایی هستند که گاهی با تکه‌هایی از اجزای حیوانات ترکیب شده‌اند.

یک دانشمند مکزیکی، طبق درخواست رویترز پس از بررسی نتایج اعلام کرد که این اجساد زندگی عادی در زمین داشتند. پس از آن مائوسان به رویترز گفت که این نتایج مستقیما به دو بدنی که او این هفته به کنگره نشان داد، مربوط نمی‌شود. آنها روی بدنی کاملا متفاوت، معروف به ویکتوریا که در پرو باقی مانده، انجام شده است. البته او تأکید کرد که این سه جسد در یک مکان پیدا شده‌اند. آنها ظاهر فیزیکی یکسانی دارند اما آزمایش روی آن دو جسد انجام نشده است تا آسیبی به آنها وارد نشود.

حالا «مائوسان» خشم مقامات پرو را برانگیخته است.

«لسلی اورته آگا»، وزیر فرهنگ پرو، چگونگی خروج این دو جسد را مورد سؤال قرار داده و اعلام کرده شکایت کیفری مطرح خواهد شد اما مائوسان گفت: «نگران نیستم. من مطلقا هیچ کار غیرقانونی‌ای انجام نداده‌ام»

وقتی از او پرسیده شد که چگونه اجساد را در اختیار گرفته گفت: «در زمان مناسب همه را فاش خواهد کرد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها