|

از کرسی‌های خالی تا تحریم

در این مطلب مروری داریم بر بعضی اتفاقات که در گوشه‌وکنار ایران رخ می‌دهد.

از کرسی‌های خالی تا تحریم

در این مطلب مروری داریم بر بعضی اتفاقات که در گوشه‌وکنار ایران رخ می‌دهد.

87 میلیونی شدیم

در آخرین آماری که رئیس ثبت احوال ایران اعلام کرده است، جمعیت ایرانی‌های داخل کشور ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است . همچنین چهار میلیون نفر از ایرانیان در خارج از کشور زندگی می‌کنند. بنابراین با احتساب ایرانیان خارج از کشور، جمعیت ایرانی‌ها حدود ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

11کرسی بی‌رقیب است

رسانه‌ها از وضعیت عجیب انتخابات مجلس خبرگان خبر داده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها، ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی رقیبی ندارد. در سه استان، تعداد صندلی‌های این مجلس بیش از تعداد تأیید صلاحیت‌شدگان است. در حالی ۱۳۸ نفر برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به رقابت می‌پردازند که ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان که متعلق به پنج استان سمنان، البرز، لرستان، یزد و خراسان جنوبی است، رقیبی ندارد. 

همچنین در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان، آمار تأیید صلاحیت‌شدگان ۱۸۸ نفر بود که در مقایسه با این دوره کاهش داشته است. همچنین طبق آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است در اولین انتخابات مجلس خبرگان (سال ۱۳۶۱) از ۱۶۸ نفر ثبت‌نام‌کننده، تنها ۱۲ نفر رد صلاحیت شده‌اند؛ یعنی ۹۳ درصد شرکت‌کنندگان تأیید شده‌اند. این درحالی است که امسال از ۵۱۰ نفر ثبت‌نام‌کننده فقط 27 درصد تأیید صلاحیت شده‌اند؛ یعنی ۳۷۲ نفر 

رد صلاحیت شده‌اند.

بیشترین تحریم‌ها

امتداد نموداری منتشر کرده است که در آن، کشورهایی که بیشترین تحریم‌ها را داشتند بررسی کرده است. مطابق این نمودار، روسیه با 18هزار و 772 تحریم و ایران با چهار هزار و 953 تحریم از این حیث در جایگاه اول و دوم دنیا قرار دارند. کشورهایی چون سوریه، کره شمالی، بلاروس، میانمار و ونزوئلا نیز در جایگاه‌های بعدی  قرار دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها