|

ترمز تیم نکونام در تبریز کشیده شد

استقلال پشیمان می‌شود؟

هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی عصر روز گذشته پیگیری شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، استقلال، صدرنشین لیگ برتر در تبریز به مصاف تراکتور رفت.

استقلال  پشیمان می‌شود؟

هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی عصر روز گذشته پیگیری شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، استقلال، صدرنشین لیگ برتر در تبریز به مصاف تراکتور رفت. از آنجا که پس از 24 هفته، تیم نکونام صدر جدول را در اختیار داشت و فقط یک امتیاز با پرسپولیس رده‌دومی فاصله داشت، امیدوار بود بتواند از این دیدار دشوار بیرون از خانه دست پر خارج شود که چنین نشد. این تیم با ثبت تساوی بدون گل در تبریز، دو امتیاز بسیار مهم را از دست داد تا در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ برتر، شرایطش برای رسیدن به عنوان قهرمانی، شاید، به اما و اگر بکشد. شاگردان نکونام در حالی پا به تبریز گذاشته بودند که نواقص ‌بازی‌های بیرون از خانه را قبل از این دیدار برطرف کرده بودند. آنها اگرچه در بازی‌های خانگی عملکرد درخشانی داشتند، ولی ثبت شش تساوی بیرون از خانه باعث شده بود تا توانایی‌هایشان زیر سؤال برود. اتفاقی که در سال جدید تا حدود زیادی برطرف شد. پیش از بازی روز گذشته، استقلال سه برد متوالی خارج از خانه ثبت کرده بود و امید داشت این روند در تبریز هم ادامه داشته باشد که چنین نشد. البته نوار بردهای متوالی استقلال مقابل تراکتور در تقابل‌های اخیر نیز به هم ریخت. قبل از تساوی روز گذشته، استقلال سه بار متوالی از سد تراکتور عبور کرده بود؛ شاگردان جواد نکونام در بازی رفت موفق شدند بردی دوگله را در خانه برابر تراکتور جشن بگیرند و پیش از آن‌ هم در فصل گذشته، آبی‌پوشان پایتخت توانسته بودند بردی 7 بر یک را برابر تراکتور به‌دست آورند و تاریخ‌سازی کرده بودند. ضمن آنکه آخرین برد استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی هم به فصل گذشته برمی‌گردد که آبی‌ها با هدایت ریکاردو سا پینتو موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد تراکتور بگذرند تا بردهای سریالی در کارنامه استقلالی‌ها به‌ ثبت برسد. ترمز تیم نکونام در شرایطی کشیده شد که تراکتوری‌ها هم شرایط چندان خوبی را در هفته‌های اخیر تجربه نمی‌کردند. به جز نتیجه، آنها تغییراتی هم روی نیمکت داشتند که نهایتا با جدایی پاکو خمس و ورود حمید مطهری همراه بود. مطهری که پیش از این از سه بازی مقابل استقلال فقط یک مساوی گرفته و دو باخت تجربه کرده بود، این بار در حساس‌ترین زمان ممکن، دو امتیاز دیگر از استقلال گرفت تا شاید کار را برای آبی‌های تهرانی در مسیر قهرمانی سخت کند.

خوش به حال حسین پورحمیدی

فارغ از نتیجه‌ای که روز گذشته از لحاظ تیمی رقم خورد، ثبت تساوی بدون گل، به سود حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تیم تراکتور هم شد. ماجرا از این قرار بود که قبل از بازی روز گذشته، سیدحسین حسینی و حسین پورحمیدی به ترتیب با 14 و 13 کلین‌شیت، صدرنشین جدول کلین‌شیت‌کنندگان لیگ بیست‌وسوم بودند و با توجه به تعداد هفته‌های باقی‌مانده و فاصله‌ای که بین آنها و علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری با 10 کلین‌شیت ایجاد شده بود، رقابت اصلی برای فتح این عنوان بین همین دو نفر خواهد بود. روز گذشته، سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان استقلال به دلیل محرومیت، فرصت حضور در دیدار با تراکتور را از دست داد و این بهترین شانس برای حسین پورحمیدی شد تا پس از درخشش در بازی جام حذفی مقابل ذوب‌آهن، بار دیگر نمایشی بدون اشتباه مقابل استقلال داشته باشد و با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش مقابل آبی‌پوشان، با 14 کلین‌شیت همسایه حسینی در صدر جدول شود. نکته درخورتوجه اینکه پورحمیدی در سال 1403 فقط یک کلین‌شیت داشت و آن هم در جریان بازی برابر سپاهان بود. پس از این مسابقه، چهار بازی رسمی به انجام رسید و پورحمیدی موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش نشد. این چرخه ولی روز گذشته به پایان رسید و پورحمیدی در کنار حسین حسینی قرار گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها