|

سفر وزیر خارجه عمان برای دیدار و مذاکره با مسئولان ایرانی

پیام دوستی از کشور میانجی

دیروز وزیر خارجه عمان برای ادای تسلیت و همدردی و البته مذاکرات دوجانبه وارد تهران شد. عمان که به‌عنوان کشور دوست میانجی در ایران شناخته می‌شود، در روزهای سخت کنار ایران بوده و دیروز هم وزیر امور خارجه این کشور در کنار پیام دوستی، حامل پیام تداوم سیاست همسایگی و برادری با ایران بود و تأکید داشت توافقات و مذاکرات دو کشور مانند سابق بر قوت خود باقی خواهد ماند، که نشان‌دهنده ادامه روند میانجیگری این کشور در برقراری ارتباط ایران با دنیا از‌جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها با آمریکا بود.

پیام دوستی از کشور میانجی

شرق: دیروز وزیر خارجه عمان برای ادای تسلیت و همدردی و البته مذاکرات دوجانبه وارد تهران شد. عمان که به‌عنوان کشور دوست میانجی در ایران شناخته می‌شود، در روزهای سخت کنار ایران بوده و دیروز هم وزیر امور خارجه این کشور در کنار پیام دوستی، حامل پیام تداوم سیاست همسایگی و برادری با ایران بود و تأکید داشت توافقات و مذاکرات دو کشور مانند سابق بر قوت خود باقی خواهد ماند، که نشان‌دهنده ادامه روند میانجیگری این کشور در برقراری ارتباط ایران با دنیا از‌جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها با آمریکا بود. دیروز بعد از مراسم استقبال از وزیر امور خارجه و انجام مذاکرات پشت درهای بسته، نشست خبری برگزار شد که علی باقری در این نشست با بیان اینکه یکی از محورهای رایزنی امروز (دوشنبه) با وزیر خارجه عمان درباره موضوع غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بود، گفت: هر دو طرف بر این موضوع اتفاق نظر داشتیم که باید تلاش‌های بیشتر، جدی‌تر و مستمرتری برای توقف این جنایت‌ها انجام دهیم و برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه تلاش‌های جدی‌تری انجام شود. علی باقری تصریح کرد: در این مسیر ایران و عمان مانند دیگر عرصه‌ها همکاری‌های جدی خواهند داشت. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در نشست مشترک با «بدر بن احمد البوسعیدی» با تشکر از وزیر خارجه عمان برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و همچنین حضور هیئت عمانی در مراسم تشییع و گرامیداشت یاد شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان و دیگر همراهان‌شان در چهارشنبه هفته گذشته تصریح کرد: دوستان عمانی نشان دادند که دوستان پایدار و و برادران صمیمی برای مردم و دولت ایران هستند و ما در ایران قدردان این نوع نگاه و رویکرد برادران عمانی خود هستیم. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت آیت‌الله رئیسی داشت و یکی از حلقه‌های اصلی این دکترین بحث سیاست همسایگی بود، در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با برشمردن مؤلفه‌های این دکترین گفت: در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی، ایشان در دیدار با مقامات کشورهای مختلف ازجمله با همسایگان، صداقت، هوشمندی و خلاقیت خود را به طرف‌های مقابل نشان دادند و من خاطرم هست که برای این هیئت‌ها در پایان دیدار با آقای رئیسی، رویکرد ایجابی دولت جدید برای آنها مشهود و ملموس بود. او با بیان اینکه ما امروز در مسیر تحکیم پیوندهای دوستی، برادری و ارتقای همکاری‌های چندجانبه با همسایگان هستیم، خاطرنشان کرد: اراده ما بر این است که هیچ حفره و گسستی در پیوند دوستانه با همسایگان وجود نداشته باشد و تلاش جدی داریم که در مسیر درست منطقه امن با همکاری همه کشورهای منطقه حرکت کنیم و این مسیر را دنبال کنیم. سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه راه بیرون‌ماندن بیگانگان از منطقه صرفا در تحکیم پیوندهای دوستی و همکاری بین همسایگان است، تصریح کرد: امروز با کمال خوشبختی و موفقیت این ابتکار دولت آیت‌الله رئیسی را در‌حالی‌که ایشان در میان ما نیستند، در اختیار داریم و این دستاورد بزرگی برای  ملت ایران است.

«بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر خارجه عمان، نیز در این نشست مطبوعاتی با ابراز همدردی با دولت و ملت ایران گفت: برای ابراز تسلیت و همدردی با ملت ایران و ادامه رایزنی‌ها بین دو کشور به تهران سفر کرده‌ام. او افزود : روابط ایران و عمان رو به رشد است و ان‌شاءالله این روابط بیش‌ازپیش گسترش پیدا می‌کند. وزیر خارجه عمان همچنین گفت: در دیدارش با علی باقری درباره پرونده‌های موجود بین دو کشور و همچنین موضوع فلسطین و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها