|

پرچم‌داران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس معرفی شدند

پرچم‌داران کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شدند. جلسه هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد و پرچم‌داران کاروان ایران در بازی‌های المپیک مشخص شدند.

پرچم‌داران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس معرفی شدند

پرچم‌داران کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شدند. جلسه هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد و پرچم‌داران کاروان ایران در بازی‌های المپیک مشخص شدند. با تصمیم اعضا، ندا شهسواری از رشته تنیس روی میز و مهدی الفتی از رشته ژیمناستیک، پرچم‌داران ایران در المپیک پاریس هستند. همچنین قرار است فاطمه مجلل از رشته قایقرانی در مراسم اختتامیه پرچم‌دار کاروان ایران باشد. در المپیک ۲۰۲۰ توکیو صمد نیکخواه‌بهرامی و هانیه رستمیان پرچم‌داران کاروان ایران بودند. شعار کاروان المپیکی ایران «صلح برای کودکان» انتخاب شد و نام کاروان کشورمان «خادم‌الرضا» است.

پرچم‌داران ایران در بازی‌های المپیک:

المپیک ۱۹۴۸ لندن: سرهنگ مصطفی بهارمست (نماینده انجمن ورزشی ارتش) / المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی: محمود نامجو (وزنه‌برداری) / المپیک ۱۹۵۶ ملبورن: محمود نامجو (وزنه‌برداری) / المپیک ۱۹۶۰ رم: جعفر سلماسی (وزنه‌برداری) / المپیک ۱۹۶۴ توکیو: نصرت‌الله شاهمیر (رئیس فدراسیون شنا) / المپیک ۱۹۶۸ مکزیکو سیتی: ابوالفضل انوری (کشتی) / المپیک ۱۹۷۲ مونیخ: عبدالله موحد (کشتی) / المپیک ۱۹۷۶ مونترال: مسلم فیلابی (کشتی) / المپیک ۱۹۸۸ سئول: حسن زاهدی (تکواندو) / المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا: علیرضا سلیمانی (کشتی) / المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا: لیدا فریمان (تیراندازی) اولین پرچم‌دار زن ایران / المپیک ۲۰۰۰ سیدنی: امیررضا خادم (کشتی) / المپیک ۲۰۰۴ آتن: آرش میراسماعیلی (جودو)المپیک ۲۰۰۸ پکن: هما حسینی (قایقرانی) / المپیک ۲۰۱۲ لندن: علی مظاهری (بوکس) / المپیک ۲۰۱۶ ریو : زهرا نعمتی (تیروکمان) / المپیک ۲۰۲۰ توکیو: صمد نیکخواه‌بهرامی (بسکتبال) و هانیه رستمیان (تیراندازی) اولین حضور دو پرچم‌دار در بازی‌های المپیک.

واکنش ندا شهسواری به پرچم‌داری کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴

ندا شهسواری، کاپیتان تیم ملی پینگ‌پنگ ایران، پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در اختیار گرفتن رکورد بیشترین حضور در المپیک بین زنان ورزشکار ایران، به عنوان پرچم‌دار ایران در سی‌و‌سومین دوره بازی‌های المپیک انتخاب شد. شهسواری در حالی به عنوان پرچم‌دار کاروان ایران در المپیک پاریس انتخاب شده که پیش از این هیچ ورزشکاری از تنیس روی میز این مسئولیت را عهده‌دار نبوده است. شهسواری پس از انتخابش به عنوان پرچم‌دار ایران گفت: پرچم‌داری افتخار بزرگی است که نصیب من شده است و خوشحالم از بین تمام ورزشکاران المپیکی که از کشورمان در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند، من انتخاب شده‌ام. او ادامه داد: قطعا این اتفاق، بسیار خوب است. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای پینگ‌پنگ ایران در المپیک پاریس باشم و با تجربه و اندوخته‌ای که از گذشته دارم این امید را دارم که بتوانم نتایج خوبی در رقابت‌های پاریس کسب کنم. شهسواری در ادامه گفت: اینکه پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های المپیک انتخاب شدم، انگیزه‌ام را برای موفقیت و حضوری قدرتمند در این رقابت‌ها دوچندان می‌کند. امیدوارم کاروان المپیکی ایران که به نام کاروان خادم‌الرضا نام‌گذاری شده است، نتایج بسیار خوبی در المپیک پیش‌رو کسب کند، همچنین پینگ‌پنگ ایران که با سه نماینده در این رقابت‌ها حاضر است، بتواند نتایجی درخور شأن فدراسیون برای کشورمان کسب کند و پرچم‌داری من برای کشورم خوش‌یمن باشد.

الفتی: پرچم‌داری کاروان ایران در المپیک افتخار بسیار بزرگی است

ملی‌پوش تیم ژیمناستیک ایران درخصوص اینکه به عنوان پرچم‌دار کاروان کشورمان در المپیک پاریس انتخاب شد، گفت: از شنیدن این خبر، خوشحال و هیجان‌زده هستم. مهدی الفتی گفت: این افتخار به اندازه کسب سهمیه المپیک برای من مهم است و خدا را شاکرم که این اتفاق بزرگ و تاریخی برای من رخ داد. باید از مسئولان کمیته ملی المپیک تشکر کنم که من را لایق پرچم‌داری کاروان ایران دانستند. ملی‌پوش المپیکی ایران تصریح کرد: در حال حاضر تمریناتم را برای حضوری موفق در المپیک پاریس در قزوین دنبال می‌کنم. پرچم‌داری کاروان ایران روحیه مضاعفی به من داده تا بتوانم تمرینات سخت و طاقت‌فرسا را انجام دهم. خوشبختانه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ژیمناستیک در این مدت حمایت‌های زیادی از من داشتند و باید از آنها تقدیر و تشکر کنم. الفتی در پایان گفت: از مردم خوب کشورم درخواست می‌کنم دعاگوی من و همه ورزشکاران ایران که در المپیک پاریس به میدان خواهند رفت باشند. امیدوارم نمایندگان شایسته‌ای برای آنها در این رویداد باشیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها