|

«بالاترین سطح تهدیدات تروریستی» علیه آمریکا

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هشدار می‌دهد که آمریکا در حال حاضر با بیشترین احتمال وقوع یک حمله تروریستی در خاک خود مواجه است.

«بالاترین سطح تهدیدات تروریستی» علیه آمریکا

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هشدار می‌دهد که آمریکا در حال حاضر با بیشترین احتمال وقوع یک حمله تروریستی در خاک خود مواجه است. مایکل ترنر در مصاحبه با سی‌بی‌اس در رابطه با گزارشات بازداشت افراد مرتبط با گروه تروریستی داعش در خاک آمریکا مورد پرسش قرار گرفت. او گفت: «چیزی که در این گزارش‌ها حائز اهمیت بوده و به‌ویژه در اظهارات عمومی کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، به چشم می‌خورد این است که ما با بالاترین سطح تهدید تروریستی روبه‌رو هستیم و سیاست‌های دولت به‌طور مستقیم با تهدیداتی گره خورده که آمریکایی‌ها را هدف گرفته‌اند».

او گفت که با توجه به اظهارات عمومی مدیر اف‌بی‌آی در جلسات مختلف کمیته‌های کنگره در شش ماه گذشته و پیش‌تر، تهدیدها «دیگر حدس و گمان» و «فرضیه» نیستند. ترنر گفت: «ما مسئولانی داریم که وارد گود شده‌اند و مطمئنا کمیته مجلس و اعضای آن بر سر اطلاعاتی که پیش‌روی ما قرار دارد هم‌نظر هستند. به دلیل سیاست‌های دولت که به مردم اجازه می‌دهد بدون بازرسی از مرز عبور کنند، تروریست‌هایی داریم که داخل خاک آمریکا فعالیت می‌کنند و جان آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازند». اظهارات او در رابطه با گزارشاتی مطرح شده که در آنها به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی گفته شده که دست‌کم هشت شهروند تاجیکستانی به اتهام ارتباط با داعش در چندین شهر بزرگ از جمله نیویورک و لس‌آنجلس بازداشت شده‌اند. ترنر به فاکس‌نیوز هم گفت: «سناتور لیندسی گراهام (نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی) در نامه‌ای به چاک شومر، رهبر اکثریت (نماینده دموکرات نیویورک)، و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت (نماینده جمهوری‌خواه کنتاکی)، درخواست کرد یک جلسه توجیهی محرمانه در رابطه با تهدیدات داعش برای سناتورها برگزار شود». گراهام در ایکس نوشت: «از زمان خروج آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ و جدا از امنیت مرزی ضعیف، تاکنون هیچ‌وقت به این اندازه نگران حمله به کشورمان نبودم». او دو روز پیش نیز گفته بود که بیش از دو سال است به همه هشدار داده و معتقد است که آمریکا در معرض خطر حمله‌ای مشابه حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر قرار دارد. کریستوفر ری در اوایل ماه جاری به کمیته سنا گفت: «آمریکا در حال حاضر با تهدیدات ناشی از تروریست‌های خارجی مواجه است؛ تهدیداتی که پس از حمله تروریستی هفتم اکتبر، که آتش جنگ بین اسرائیل و حماس را شعله‌ور کرد، وارد سطح دیگری شده‌اند».  مدیر اف‌بی‌آی ضمن درخواست افزایش بودجه برای این سازمان گفت: «وقتی به پیشینه کاری‌ام به‌عنوان مجری قانون نگاه می‌کنم، به ندرت می‌توانم زمانی را به خاطر بیاورم که این همه تهدید به‌طور هم‌زمان امنیت مردم و امنیت کشور را به خطر انداخته باشد، اما اکنون که اینجا هستم با چنین موقعیتی روبه‌رو هستیم».

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها