|

ترکیب جدایی‌طلبان پرسپولیس پرستاره‌تر از همیشه

تیمی به کاپیتانی بیرانوند

با توجه به تصمیم ستاره‌های نام‌آشنای پرسپولیس، به نظر می‌رسد که فهرست بازیکنان خروجی سرخ‌پوشان در بازار تابستانه بیش از فصول اخیر خواهد بود. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در طول هشت فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران توانسته هفت بار عنوان قهرمانی را به‌ دست بیاورد که رکوردی خیره‌کننده محسوب می‌شود.

 تیمی به کاپیتانی بیرانوند

با توجه به تصمیم ستاره‌های نام‌آشنای پرسپولیس، به نظر می‌رسد که فهرست بازیکنان خروجی سرخ‌پوشان در بازار تابستانه بیش از فصول اخیر خواهد بود. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در طول هشت فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران توانسته هفت بار عنوان قهرمانی را به‌ دست بیاورد که رکوردی خیره‌کننده محسوب می‌شود. یکی از نقاط قوت سرخ‌پوشان پایتخت در طول هشت فصل اخیر، ثباتی بوده که همواره پرسپولیسی‌ها از آن بهره می‌بردند اما این موضوع به مرور زمان، در حال کم‌رنگ‌شدن است و حالا با فرا‌رسیدن بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، اخبار روزهای اخیر نشان می‌دهد که یک بی‌ثباتی کم‌سابقه در انتظار پرسپولیسی‌هاست. سرخ‌پوشان که در فصل اخیر با چالش تغییر سرمربی مواجه شدند و یحیی گل‌محمدی جای خود را به اوسمار ویرا داد، حالا برای شروع لیگ بیست‌وچهارم، خوان کارلوس گاریدو را روی نیمکت خود می‌بینند تا موج بی‌ثباتی از نیمکت پرسپولیس آغاز شود. مسئولان باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر در شرایطی به دنبال فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بوده‌اند که توافق‌نکردن با ستاره‌های کلیدی تیم برای ادامه همکاری باعث شده تا یکی از شلوغ‌ترین فهرست‌های خروج سرخ‌پوشان در طول یک‌ دهه اخیر در حال تنظیم باشد!

بیرانوند و ذخیره‌اش با هم می‌روند: علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس، به دلیل دریافت‌نکردن کامل مطالبات خود، قراردادش را با سرخ‌پوشان پایتخت فسخ کرده و گفته می‌شود با توجه به الحاقیه امضاشده میان بیرانوند و مدیران باشگاه پرسپولیس، فسخ او قانونی بوده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به‌زودی رسما قرارداد علیرضا بیرانوند با تراکتور به امضا خواهد رسید. جالب آنکه در کنار او، گفته می‌شود بعد از جدایی قرضی احمد گوهری از پرسپولیس، او به دنبال دریافت رضایت‌نامه‌اش است و اگر اتفاق خاص و غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، نام بیرانوند و گوهری در صدر فهرست خروج سرخ‌پوشان جای خواهد گرفت.

خطر فروپاشی خط دفاع: وحدت هنانوف بعد از پایان فصل 1402-1403، پایان همکاری‌اش با پرسپولیس را اعلام کرد تا او رسما به اولین بازیکن خروجی سرخ‌پوشان در بازار تابستانه تبدیل شود. در روزهای اخیر، دانیال اسماعیلی‌فر با مدیران باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد جدید به توافق نرسیده و همین مسئله باعث شده تا اسماعیلی‌فر هم در مسیر بیرانوند قرار گیرد و او هم به نظر می‌آید که به‌زودی قراردادش را با تراکتور تبریز امضا می‌کند تا جدایی‌اش از پرسپولیس رسمیت پیدا کند. گیورگی گولسیانی با پرسپولیس قراردادش به پایان رسیده و با توجه به درخشش او در یورو 2024، به نظر می‌رسد که سرخ‌پوشان پایتخت کار سختی برای حفظ این مدافع باتجربه دارند. ضمن آنکه در روزهای گذشته، مذاکرات با فرشاد فرجی و علی نعمتی برای ادامه همکاری ثمربخش نبوده و همین مسئله باعث شده تا زمزمه‌هایی درباره جدایی این دو مدافع هم به میان آید. حتی بحث جدایی عبدالکریم حسن هم مطرح بود که گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها صریحا مخالفت خود با جدایی او را اعلام کرده‌اند اما در‌صورتی‌که دیگر بازیکنان مطرح‌شده از پرسپولیس جدا شوند، به نظر می‌رسد که خط دفاعی سرخ‌پوشان دچار فروپاشی غیرمنتظره‌ای خواهد شد.

مهره قهرمانی پرسپولیس هم می‌رود: مهدی ترابی بدون‌شک مؤثرترین بازیکن پرسپولیس در طول شش فصل اخیر محسوب می‌شود. ترابی که با مدیران باشگاه پرسپولیس در زمینه تمدید قراردادش به توافق نرسیده، حالا در آستانه امضای قرارداد با تراکتور تبریز است تا شوکی ناگهانی به پرسپولیسی‌ها با جدایی احتمالی ترابی وارد شود. در کنار مهدی ترابی، گفته می‌شود میلاد سرلک به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر قادر به همراهی سرخ‌پوشان در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وچهارم نیست و بحث جدایی سینا اسدبیگی، سعید صادقی و مهدی عبدی از پرسپولیس هم مطرح است تا بیش‌از‌پیش فهرست سرخ‌پوشان پایتخت در آستانه یک دگرگونی کم‌سابقه قرار بگیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها