|

کاهش نسبی دما در نوار شمالی با رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی دیروز جمعه (۱۵ تیرماه) در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و از شنبه (۱۶ تیرماه) تا سه‌شنبه (۱۹تیرماه) در ارتفاعات مرکزی البرز، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی دما در نوار شمالی با رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

طبق اخبار منتشر شده در ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی دیروز جمعه (۱۵ تیرماه) در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و از شنبه (۱۶ تیرماه) تا سه‌شنبه (۱۹تیرماه) در ارتفاعات مرکزی البرز، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق، وزش‌ باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه خلیج فارس، یکشنبه دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران امروز (۱۶ تیر) کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد و فردا (۱۷ تیر)، قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و افزایش باد گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه ۴۹ و ۴۷ دمای درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

با وجود تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود که بعد از طی این چند روز، با گرمایی قابل‌تأملی در برخی استان‌ها از جمله تهران رو‌به‌رو خواهیم شد. بنابراین بهتر است در ساعات آفتابی و ظهر در بیرون از خانه افراد حضور نداشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها