|

هفته پرنوسان طلا

هفته پرنوسان طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران‌ ضمن اشار به نوسانات قیمت‌ها در بازار جهانی طلا و همچنین در بازار داخل، روند هفته گذشته بازار سکه و طلا را صعودی توصیف اما تأکید کرد بازار از هرگونه التهاب و تقاضای کاذب دور است و مردم برای انجام معاملات مد‌نظر خود دست نگه داشته‌اند؛ شرایطی که چنانچه ادامه پیدا کند، صنف طلای کشور را به نابودی خواهد کشاند.

نادر بذرافشان در گفت‌گو با ایسنا، درباره وضعیت بازار سکه و طلای داخلی در یک هفته‌ اخیر گفت: در بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت، شاهد نوسان‌های بسیار و عمدتا افزایشی بودیم؛ در مقطعی کاهش هفت تا ۱۰‌ دلاری هم اتفاق افتاد اما در مجموع اونس جهانی طلا برای بازار داخلی با میانگین ۳۸ دلار افزایش به نسبت ابتدای هفته، به پایان رسید. آخرین نرخ ثبت‌شده در‌حال‌حاضر برای هر اونس جهانی طلا دوهزارو 365 دلار است. در بازارهای داخلی هم در یک هفته اخیر نوسان افزایشی و کاهشی دیده شد؛ مجموع روند بازار سکه صعودی بود اما طلا با پنج هزار تومان کاهش قیمت در آخرین معاملات روز پنجشنبه در مقایسه با ابتدای هفته مواجه شد و به ازای هر گرم سه‌میلیون‌و ۴۹۵ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت. البته این کاهش بهای طلا در طول هفته‌ تا ۱۲ هزار تومان هم رفت اما مجدد در پی افزایش اونس جهانی، کمی افزایش یافت و به مجموع کاهش هفتگی پنج هزار تومان‌ بسنده کرد.

او افزود: در بازار سکه نیز نوسان افزایشی و کاهشی در طول هفته وجود داشت و در نهایت هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۳۵۰ هزار تومان افزایش در مقایسه با ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، ۴۲‌میلیون‌و ۶۵۰ هزار تومان هفته را به پایان رساند.

بذرافشان گفت: هرچند روند بازار صعودی طی شده، اما بازار به‌هیچ‌عنوان دارای التهاب یا تقاضای کاذب نیست. حقیقتا در‌حال‌حاضر بازار با یک حالت سردرگمی روبه‌رو است و نوسانات دو هفته اخیر که ناشی از نوسانات اونس جهانی و بخشی هم به سبب نوسانات نرخ ارز در داخل بوده، سبب نگرانی مردم از آینده سکه و طلا شده و این نگرانی اجازه نمی‌دهد که معاملات خود را انجام دهند و هیچ اقدامی نمی‌کنند. این در حالی است که در هفته‌های گذشته به ثبات نسبی خوبی رسید و مردم بدانند که دیگر افزایش یا کاهش درخور‌ توجهی رخ نخواهد داد و منتظر تغییر آن‌چنانی نباشند و زمانی که تصمیم به انجام معاملات دارند، انجام دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها