|

رویگردانی حامیان مالی از بایدن

برخی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان مالی به جو بایدن در خفا از او روی برگردانده‌اند، اما بیشتر آنها همچنان محتاط و گوش‌به‌زنگ‌اند و نگران‌ هستند مبادا هرگونه حرکت علیه رئیس‌جمهوری به ضررشان تمام شود.

رویگردانی حامیان مالی از بایدن

برخی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان مالی به جو بایدن در خفا از او روی برگردانده‌اند، اما بیشتر آنها همچنان محتاط و گوش‌به‌زنگ‌اند و نگران‌ هستند مبادا هرگونه حرکت علیه رئیس‌جمهوری به ضررشان تمام شود.

کمک‌کنندگان مالی مشغول رصد آخرین نظرسنجی‌ها پس از عملکرد ناامیدکننده بایدن در مناظره با ترامپ در هفته گذشته بودند؛ وقتی بایدن به لکنت و من‌من افتاد و گهگاه به نظر می‌رسید رشته افکارش را گم می‌کند. نیویورک‌تایمز گزارش داد که بایدن به متحدی گفته است اگر نتواند رأی‌دهندگان را در چند روز آتی مجاب کند که از عهده کار برمی‌آید، ممکن است به کارزار انتخاب مجددش پایان دهد.

بایدن پس از رویدادهای انتخاباتی در پنسیلوانیا و ویسکانسین‌ که هر دو ایالت‌های چرخشی کلیدی‌اند، در مصاحبه‌ای با جورج استفانا پولوس از ای‌بی‌سی نیوز شرکت کرد و در این گفت‌وگو هم گفت که با وجود عملکرد ضعیف در این مناظره، همچنان قصدی برای کناره‌گیری از رقابت ندارد.

متحد بایدن که به‌‌ صورت ناشناس با نیویورک‌‌تایمز صحبت کرده بود، با اشاره به مناظره گفت: «او می‌داند اگر دو رویداد دیگر شبیه آن داشته باشد»، تا آخر هفته‌ «در وضعیت متفاوتی خواهیم بود». هم کاخ سفید و هم کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌‌هایی به ایندیپندنت، تکذیب کردند که رئیس‌جمهوری در نظر دارد به تلاشش برای انتخاب مجدد پایان دهد.

در اسپن در کلرادو، پس از مناظره، حدود ۵۰ کمک‌کننده مالی دموکرات برای جلسه‌ای گرد‌ هم آمدند که کمیته اقدام سیاسی مستقل متمرکز بر مخارج (Super PAC)، امریکن‌بریج (American Bridge) ترتیب داده بود. به گزارش نیویورک‌تایمز، وقتی از آنها پرسیده شد چند نفر فکر می‌کنند بایدن کناره‌گیری خواهد کرد، تقریبا همه دستشان را بالا بردند.

به نوشته این روزنامه، اعضای شبکه «دموکراسی الاینس» (Democracy Alliance) حتی پیشنهاد کردند ‌بیانیه‌ای عمومی صادر و از بایدن درخواست شود تا از نامزدی صرف‌نظر کند‌ که بحث‌ و‌ جدل درون‌سازمانی را برانگیخت. اما در نهایت، هیئت‌مدیره این گروه تصمیم گرفت حامی بایدن باقی بماند.

اعضای گروه کمک‌کنندگان مالی «راه پیروزی»، یأس و استیصال خود از اتحاد دموکرات‌ها پشت سر بایدن را با یک فهرست ایمیلی خصوصی به اشتراک گذاشتند و این ایده را مطرح کردند که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، باید برای این جایگاه در نظر گرفته شود. در یک نظرسنجی خصوصی که پس از مناظره با کمک‌کنندگان مالی لیبرال و مشاوران به اشتراک گذاشته شد، بیش از ۷۰ درصد از ده‌ها پاسخ‌دهنده گفتند «برای بررسی طرح «ب» آماده‌اند». برخی از ثروتمندترین حامیان بایدن در وال‌استریت نیز به‌ صورت خصوصی درباره نگاه به گزینه‌های غیر از رئیس‌جمهوری فعلی صحبت کرده‌اند.

امریکن‌‌بریج و دموکراسی‌الاینس با کمک‌کنندگان نگران تماس گرفتند. بیش از 12 نفر با امریکن‌بریج تلفنی صحبت کردند و فقط یک نفر در حمایت از ادامه کارزار انتخاباتی بایدن صحبت کرد. مگی کولیک، صاحب شرکت مدیریت سرمایه و عضو هیئت‌مدیره شبکه زنان کمک‌کننده مالی به نیویورک‌تایمز گفت‌ دفاع حزب از بایدن مانع از آن شده است که کمک‌کنندگان مالی به‌ صورت علنی و عمومی درخواست کنند که رئیس‌جمهوری برود. او به این روزنامه گفت: «فرمان‌برداری در این زمینه باعث می‌شود که ما تقریبا، اما نه کاملا، به اندازه حزب دموکرات از لحاظ اخلاقی ورشکسته به نظر برسیم. منظورم این است، بجنب دیگر مرد! بدان چه موقع بگویی بس است‌».

کمک‌کنندگان مالی دموکرات گزینه‌‌های احتمالی جایگزینی بایدن‌ مانند گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان‌ یا گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا‌ را به بحث گذاشته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها