|

گزارش اشتغال آقای وزیر

مسئولان مختلف در دولت سیزدهم با نزدیک‌شدن به روزهای تحویل مسئولیت روی دور گزارش‌دهی افتاده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از این قافله عقب نیفتاده است.

شرق: مسئولان مختلف در دولت سیزدهم با نزدیک‌شدن به روزهای تحویل مسئولیت روی دور گزارش‌دهی افتاده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از این قافله عقب نیفتاده است.

سید‌صولت مرتضوی دیروز در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: مرکز آمار ایران شاخص‌های اشتغال را در بهار سال جاری اعلام کرد. مطابق گزارش مرکز آمار ایران، اولا رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار صورت گرفته است. رکورد تاریخی نرخ بیکاری ما به ۷.۷ رسیده است، البته یک‌دهم بین اعلام بانک جهانی با مرکز آمار ایران تفاوت دارد و بانک جهانی ۶.۶ اعلام کرده است. ما کاهش ۵.۵ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، افزایش جمعیت شاغل را در کل کشور، کاهش جمعیت بیکار و کاهش نرخ بیکاری جوانان را داشتیم.

او افزود: در ۱۹ استان نرخ بیکاری ما روند کاهشی داشته است. نرخ مشارکت اقتصادی در ۱۶ استان افزایش داشته و تقریبا در ۲۶ استان نرخ بیکاری ما تک‌رقمی شده است. در تقریبا بین ۱۰ تا ۱۲ استان‌، نرخ بیکاری هنوز دورقمی است. نرخ بیکاری آنها هم نسبت به خودشان به‌شدت کاهش پیدا کرده است، اما به‌لحاظ اینکه در سنوات قبل خیلی بالا بوده روند نزولی داشته است.

مرتضوی گفت: ما با هدف‌گذاری که در دولت آیت‌الله رئیسی کرده بودیم، بر این هدف پافشاری کردیم که تا پایان سال نرخ بیکاری را در کانال ۶ قرار دهیم و به ۶.۹ کاهش دهیم. او افزود: اکنون شاید سؤال شود که چه اقدامات مؤثری صورت گرفته است. اولا با ثبات اقتصادی، دیپلماسی فعال سیاسی، علاقه مردم به سرمایه‌گذاری به‌جای سفته‌بازی و سوداگری در بازار و هدایت نقدینگی به سمت تولید به‌رغم کاهش نرخ رشد پول و افزایش نرخ رشد اقتصادی، خوشبختانه نرخ بیکاری به‌شدت کاهشی شده است.


 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها