|

رئیس‌جمهوری‌ منتخب در جمع فعالان اقتصادی

فرمان پزشکیان به طیب‌نیا‌

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب، ‌روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، تعاونی‌ها و اصناف با عنوان همکاری برای جهش تولید، گفت: باید عرصه را باز کنیم تا شما بتوانید کار کنید و قطعا با شما می‌توانیم مملکت را به جلو ببریم.‌ بنا بر گزارش مهر، وی افزود: اگر قرار است حرف بزنیم باید حرفی محکم بزنیم که مبنای علمی دارد که دچار بی‌ثباتی نمی‌شود و این شما هستید که باید با دانشگاهی‌ها و کارشناسان بنشینید و حرفی بزنید که روی آن بتوانیم پافشاری کنیم.

فرمان پزشکیان به طیب‌نیا‌

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب، ‌روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، تعاونی‌ها و اصناف با عنوان همکاری برای جهش تولید، گفت: باید عرصه را باز کنیم تا شما بتوانید کار کنید و قطعا با شما می‌توانیم مملکت را به جلو ببریم.‌ بنا بر گزارش مهر، وی افزود: اگر قرار است حرف بزنیم باید حرفی محکم بزنیم که مبنای علمی دارد که دچار بی‌ثباتی نمی‌شود و این شما هستید که باید با دانشگاهی‌ها و کارشناسان بنشینید و حرفی بزنید که روی آن بتوانیم پافشاری کنیم. رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: باید تولید و صنعت را از تهران خارج کرده و به سواحل دریا منتقل کنیم؛ در این صورت هم به آسودگی می‌توانید کالاهایتان را صادر کنید و هم می‌توانید به راحتی کالا و مواد مورد نیاز خود را وارد کنید. پزشکیان با انتقاد از بزرگ‌شدن شهر تهران اظهار کرد: به دلیل حجم و گستردگی که در تهران اتفاق افتاده است، هر دولتی بیاید نمی‌تواند در بخش خدمات آب، برق و گاز از تولید‌کنندگان حمایت کافی داشته باشد. رئیس‌جمهور منتخب درباره انتخاب اعضای کابینه خود گفت: انتخاب به این سادگی نیست؛ البته همه ما دل‌مان می‌خواهد در کابینه باشیم، اما این انتخاب باید از بهترین‌ها، چه اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها و برای ایران و مملکت باشد. وی‌ ادامه داد: از آقای طیب‌نیا، عضو شورای راهبری انتخاب دولت چهاردهم، می‌خواهم جلسه‌ای با حضور فعالان بخش خصوصی، دانشگاهیان و دست‌اندرکاران برگزار کند. در ادامه این نشست، علی طیب‌نیا، عضو شورای راهبری انتخاب دولت چهاردهم، در سخنانی تأکید کرد: مطمئن باشید تصمیمات مهم با حضور مردم و مشارکت آنها و نمایندگان نهادهای مدنی اتخاذ خواهد شد.

دیدار  پزشکیان با معاون نظارت و‌ حسابرسی دفتر  رهبر انقلاب

در ادامه‌ دیدارهای رئیس‌جمهور منتخب، محمد‌‌جواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب، پس از دیدار با مسعود پزشکیان گفت: من آنچه از وضعیت اقتصاد ایران تصور داشتم و همچنین راه‌های جهش در اقتصاد کشور و مسائل مهم مربوط به مهار تورم و چگونگی آن و همین‌طور هم‌افزایی بین همه بخش‌های اقتصادی و تعامل سازنده آنها با دولت اعم از بخش خصوصی، بخش تعاونی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی و نهادهای انقلابی را در این دیدار مطرح کردم. وی بیان کرد: همه این نهادها باید آماده همکاری با دولت باشند. همچنین تجربیاتم در حوزه‌های مختلف اقتصادی را با آقای دکتر پزشکیان مطرح کردم؛ مبانی فکری ایشان تأکید بر سیاست‌های کلی نظام ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی و برنامه هفتم توسعه است که همه بخش‌ها و ارکان را مشخص کرده و می‌تواند موجب وفاق میان آنها شود. ایروانی درباره دولت چهاردهم افزود: شعار آقای دکتر پزشکیان احقاق حق و عدالت و رفتارشان مردمی‌بودن است؛ یعنی از مردم، برای مردم و با مردم است. بنابراین اگر سیاست‌ها و برنامه‌ها در همین چارچوب لحاظ شود، همراهی مردم را خواهد داشت. وی با تأکید بر اینکه طرح‌های مهم دولت با همراهی مردم به نتیجه می‌رسد، ادامه داد: به این معنا که مردم و فعالان اقتصادی به این طرح‌ها و برنامه‌ها واکنش مثبت خواهند داشت، به جای آنکه واکنش منفی نشان دهند یا سکوت کنند. بنابراین فکر می‌کنم دولت چهاردهم با محورهایی که آقای پزشکیان در این جلسه مطرح کرد، حتما موفق خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها