|

یک گرمای ویران‌کننده

گرمای هوای تهران، زندگی شهری را سخت‌تر کرده است. دیگر خیابان نه جای کودکان است و نه افراد بیمار و در موقعیت حساس، زیرا هر لحظه احتمال گرمازدگی شدید برای این گروه‌های حساس وجود دارد. این شرایط باعث شده تا بسیاری از کارمندان تهران یا شهرهای دیگر درخواست تعطیلی یا کاهش ساعت کاری را داشته باشند. البته برای کاهش مصرف انرژی بسیاری از مجموعه‌ها دست به این کار زدند. اما نکته مهم در این شرایط آموزش مراقبت و جلوگیری از گرمازدگی است. بهتر است افراد تنها در صورت نیاز از خانه بیرون بیایند و مرتب از نوشیدنی‌های خنک و به‌ویژه آب استفاده کنند.

یک گرمای ویران‌کننده

شرق: گرمای هوای تهران، زندگی شهری را سخت‌تر کرده است. دیگر خیابان نه جای کودکان است و نه افراد بیمار و در موقعیت حساس، زیرا هر لحظه احتمال گرمازدگی شدید برای این گروه‌های حساس وجود دارد. این شرایط باعث شده تا بسیاری از کارمندان تهران یا شهرهای دیگر درخواست تعطیلی یا کاهش ساعت کاری را داشته باشند. البته برای کاهش مصرف انرژی بسیاری از مجموعه‌ها دست به این کار زدند. اما نکته مهم در این شرایط آموزش مراقبت و جلوگیری از گرمازدگی است. بهتر است افراد تنها در صورت نیاز از خانه بیرون بیایند و مرتب از نوشیدنی‌های خنک و به‌ویژه آب استفاده کنند.

تعطیلی در اصفهان: گرمای هوا در کنار غلظت آلاینده‌ها باعث شده تا فردا اصفهان تعطیل باشد. روز قبل مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفته بود: با توجه به بالارفتن کم‌سابقه دما و نیز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گردوغبار، ادارات و دستگاه‌های اجرائی استان اصفهان در روز پنجشنبه (۴ مردادماه ۱۴۰۳) تعطیل‌اند. اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش گرمای هوای تهران در پنج روز آینده خبر داد.

انتظار برای دمای 41 درجه: در این شرایط بر‌اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت جوی استان تهران، در پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر همچنین ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در ساعات بعد‌از‌ظهر تا شب در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه افزایش ابر، گاهی رگبار باران و رعد‌و‌برق و در نیمه جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش موقتی گرد‌و‌خاک مورد انتظار است. بر‌اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. آسمان تهران امروز، سوم مردادماه، صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد و در روز پنجشنبه، چهارم مردادماه، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها