|

تحقق تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند در حیطه زیرساخت‌های اربعین حسینی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از تحقق تعهدات این سازمان در حیطه ایجاد و تقویت زیرساخت‌‎های اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه خبر داد. مهندس «علی زارعی»، دبیر ستاد اربعین حسینی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست ستاد مرکزی اربعین مناطق آزاد کشور که با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، بیان کرد: پس از اربعین سال گذشته، امور مربوط به اربعین سال جاری را آغاز و با شروع سال جدید نیز جلسات مستمر و خوبی در این حیطه برگزار شد.

تحقق تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند  در حیطه زیرساخت‌های اربعین حسینی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از تحقق تعهدات این سازمان در حیطه ایجاد و تقویت زیرساخت‌‎های اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه خبر داد. مهندس «علی زارعی»، دبیر ستاد اربعین حسینی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست ستاد مرکزی اربعین مناطق آزاد کشور که با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، بیان کرد: پس از اربعین سال گذشته، امور مربوط به اربعین سال جاری را آغاز و با شروع سال جدید نیز جلسات مستمر و خوبی در این حیطه برگزار شد. مهندس «علی زارعی» افزود: بر همین اساس با ستاد اربعین استان خوزستان جلسات هماهنگ و مستمری برگزار شد و طبق تقسیم‌بندی‌های مصوب‌شده، تمامی تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه و محل تردد زائران اربعین حسینی، در‌حال انجام است.

وی افزود: تمام مواردی را که به تسهیل تردد زائران مرتبط است، در ‌حال انجام داریم و هماهنگی کامل با مواکب نیز انجام شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی مناطق آزاد کشور‌ تصریح کرد: ایجاد ۴۳ دوربین مداربسته برای پایش تصویری کل مسیر، ایجاد شبکه رادیویی بی‌سیم، توسعه کریدور تجاری، راه‌اندازی و تأمین سیستم آب و برق جاده لجستیک و مسیر تردد کامیون‌های تجاری پایانه مرزی شلمچه، احداث ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی در محوطه دو‌هکتاری پایانه مرزی شلمچه، احداث خط فاضلاب در محوطه دو‌هکتاری و برطرف‌کردن معضلات سال‌های گذشته، طراحی پارکینگ خودروهای عمومی و اتوبوس‌ها، اقدامات امنیتی لازم در راستای برقراری امنیت در مسیر تردد زائران و اقدامات امنیتی لازم در راستای برقراری امنیت در مسیر تردد زائران، از‌جمله اقدامات در حیطه عمران و زیرساخت فرایند اربعین حسینی بود که در طبق تعهدات صورت‌گرفته توسط ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند‌ انجام شد.

زارعی یادآور شد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی، تجارب خوبی در سال‌های گذشته ایجاد شد و امسال نیز توافقات بسیار خوبی انجام گرفته و در حوزه‌های فرهنگی نیز همچون پارسال، با قدرت فعالیت خواهیم کرد. این فعالیت‌های فرهنگی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و بسیج انجام خواهد گرفت.

او بیان کرد پیش‌بینی‌های خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی صورت گرفته و با هماهنگی و تعامل رسانه‌ها، محتوای متناسبی در بخش‌های خبری، تصویری و فضای مجازی انجام خواهد گرفت تا انعکاس خوبی از برنامه‌های صورت‌گرفته و تردد روان زائران از مرز شلمچه‌ انجام شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی مناطق آزاد کشور‌ خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مبنی بر استقرار دبیرخانه مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند، موضوع اربعین یک مسئله ملی است و امیدوارم تمامی مناطق آزاد کشور به صورت متمرکز برنامه‌های خود را با هماهنگی ستاد مرکزی اعلام و در راستای تسهیل در تردد زائران به‌ کار گیرند.


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها