|

2 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز در المپیک

سوغات فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران بار دیگر در رقابت‌های المپیک تاریخ‌ساز شد. این تیم با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز، برای اولین بار با کسب چهار مدال در المپیک تاریخ‌ساز شد و بهترین عملکرد مدالی را بین تیم‌های حاضر از خود به جای گذاشت.

سوغات فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران بار دیگر در رقابت‌های المپیک تاریخ‌ساز شد. این تیم با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز، برای اولین بار با کسب چهار مدال در المپیک تاریخ‌ساز شد و بهترین عملکرد مدالی را بین تیم‌های حاضر از خود به جای گذاشت. برای تیم ایران سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. همچنین مهدی محسن‌نژاد در وزن 60 کیلوگرم پنجم شد و امین کاویانی‌نژاد نیز در وزن 77 کیلوگرم در جایگاه هشتم قرار گرفت. در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر اسحاق قایو از الجزایر را شکست داد. او در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر از سد لوئیس اورتا سانچز، قهرمان جهان و المپیک از کوبا گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله در یک کشتی هیجانی، با نتیجه 10 بر 4 از سد اسلاویک گالستیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. او در دیدار پایانی با نتیجه 6 بر 5 از سد پرویز نصیب‌اف، نایب‌قهرمان المپیک از اوکراین، گذشت و به مدال طلا دست یافت. در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور نخست در یک کشتی بسیار زیبا و با نتیجه 9 بر صفر کارلوس مونوز جارامیلو از کلمبیا را مغلوب کرد. او در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 10 بر یک، آرکادیوز کولینیچ از لهستان را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. مهمدی در این مرحله در یک کشتی سخت با نتیجه 3 بر 3 از سد ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. او در دیدار پایانی با نتیجه 7 بر صفر مغلوب سمن نوویکوف، دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان شد و به مدال نقره رسید. در وزن 97 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه 10 بر یک جوزف راو از آمریکا را شکست داد. او در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر محمد جبر از مصر را از پیش‌رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر یک از سد آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان، گذشت و با کسب مدال طلا، کاروان ورزشی ایران را نیز صاحب اولین مدال طلا در بازی‌های المپیک 2024 کرد.

در وزن 130 کیلوگرم، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 3 بر یک آدام کون از آمریکا را از پیش‌رو برداشت. او در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده چهار مدال طلای المپیک، پنج مدال طلا و سه مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. میرزازاده در این گروه با نتیجه 9 بر صفر لی سئونگ‌چان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز مقابل صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و با نتیجه 4 بر صفر حریف خود را از پیش‌رو برداشت و ضمن کسب اولین مدال برنز تاریخ سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران در المپیک، اولین مدال کاروان ورزشی ایران را به دست آورد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها