|

استقلالی‌های سابق بلاتکلیف‌ترین چهره‌های بازار تابستانه

در آستانه آغاز لیگ بیست‌وچهارم همچنان چهره‌های سرشناسی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بلاتکلیف و بدون تیم هستند. به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وچهارم قرار است از پنجشنبه 25 مرداد‌ آغاز شود و در فاصله شش روز تا شروع فصل جدید لیگ برتر، همچنان تنور بازار نقل‌وانتقالات تابستانه داغ است.

استقلالی‌های سابق  بلاتکلیف‌ترین چهره‌های بازار تابستانه

در آستانه آغاز لیگ بیست‌وچهارم همچنان چهره‌های سرشناسی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بلاتکلیف و بدون تیم هستند. به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وچهارم قرار است از پنجشنبه 25 مرداد‌ آغاز شود و در فاصله شش روز تا شروع فصل جدید لیگ برتر، همچنان تنور بازار نقل‌وانتقالات تابستانه داغ است. مهم‌ترین اتفاقات رخ‌داده در 24 ساعت اخیر را می‌توان قطعی‌شدن انتقال گائل کاکوتا به استقلال، حضور دیدیه اندونگ در تست‌های پزشکی برای پیوستن به جمع آبی‌ها و احتمال منتفی‌شدن انتقال یحیی عطیه‌الله به پرسپولیس دانست. در این میان، نکته شایان توجه، شرایط بازیکنان بلاتکلیف بازار تابستانه است که بازخوانی فهرست بازیکنان بلاتکلیف نشان می‌دهد ‌10 چهره سرشناس استقلالی در بازار نقل‌وانتقالات هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده‌اند.

 محسن فروزان: دروازه‌بان سابق آبی‌پوشان پایتخت، فصل موفقی را در جمع بازیکنان ذوب‌آهن نگذراند و عملکرد پرنوسان او سبب شد تا محمد ربیعی، پارسا جعفری را به محسن فروزان ترجیح بدهد. حالا بعد از جدایی از جمع سفیدوسبزپوشان اصفهانی، فروزان هنوز تیم بعدی خود را انتخاب نکرده و در‌حالی‌که زمزمه‌هایی درباره احتمال حضورش در هوادار تهران به گوش می‌رسد، اما این دروازه‌بان کهنه‌کار و باتجربه فعلا قراردادی را در بازار تابستانه به امضا نرسانده تا در جمع بازیکنان بلاتکلیف باشد.

 محمدحسین مرادمند: مرادمند که جایی در تفکرات جواد نکونام ندارد و در فهرست مازاد این سرمربی است، شرایط قرارداد ویژه‌ای با آبی‌ها دارد و گفته می‌شود برای جدایی از استقلال باید با مسئولان این باشگاه توافق کند. زمزمه‌هایی درباره انتقال احتمالی محمدحسین مرادمند به گل‌گهر سیرجان‌ یا تراکتور تبریز بود که حالا گفته می‌شود هر دو انتقال منتفی شده و احتمال پیوستن این مدافع باتجربه به مس رفسنجان به میان آمده است. آنچه واضح است، این است که مرادمند در فهرست استقلال برای فصل آینده جایی ندارد و این بازیکن بلاتکلیف مترصد آن است تا بتواند هر‌چه سریع‌تر تیم جدیدش را انتخاب کند.

 میلاد فخرالدینی: مدافع راست 34‌ساله بعد از گذراندن دورانی نسبتا موفق در آلومینیوم اراک، بازگشت نافرجامی به استقلال داشت و با وجود پافشاری‌های جواد نکونام برای جذب او، مهره مورد پسند سرمربی آبی‌ها در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم نبود و عملکرد دور از انتظار فخرالدینی سبب شد تا دوران حضور دوباره او در استقلال بسیار کوتاه باشد. در شرایطی‌ که از تیم‌های خیبر خرم‌آباد و ملوان بندرانزلی به‌ عنوان تیم‌های خواهان میلاد فخرالدینی یاد می‌شود، اما هنوز این مدافع باتجربه برای جدایی از استقلال با مدیران باشگاه به توافق نرسیده و همین مسئله باعث بلاتکلیفی او در بازار تابستانه شده است.

 جعفر سلمانی: سلمانی دوران پرفرازوفرودی را در استقلال گذراند و در شرایطی ‌که در دوره سرمربی‌گری فرهاد مجیدی و ریکاردو سا پینتو چهره مورد اعتماد این دو سرمربی بود، در دوره سرمربی‌گری جواد نکونام نتوانست نظر مساعد این سرمربی را جلب کند. در شرایطی‌ که قرارداد جعفر سلمانی ‌با استقلال به پایان رسیده،‌ او هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است و همین مسئله باعث شده تا آینده کاری این مدافع چپ باتجربه نامشخص باشد؛ هر‌چند‌ گفته می‌شود در بین 16 تیم لیگ‌برتری، احتمال حضور جعفر سلمانی در خیبر خرم‌آباد بیش از سایر تیم‌ها‌ست.

 منتظر محمد: پدیده آینده‌دار فوتبال عراق بعد از پایان المپیک 2024 پاریس به تمرینات استقلال بازگشته، اما به صورت اختصاصی تمرین می‌کند. آنچه مشخص است این است که جواد نکونام تمایلی به حفظ منتظر محمد ندارد و ستاره عراقی هم برای حفظ آمادگی در تمرینات حضور پیدا می‌کند تا هنگامی‌که شرایط او از سوی مدیران باشگاه تعیین‌ تکلیف شود. گفته می‌شود باشگاه‌های نساجی مازندران و مس رفسنجان خواهان جذب منتظر محمد هستند، اما هنوز در زمینه مسائل مالی با استقلالی‌ها به توافق نرسیده‌اند و همین مسئله باعث شده تا محمد هم جزء بازیکنان بلاتکلیف بازار تابستانه باشد.

 داریوش شجاعیان: ستاره باتجربه هوادار در فصل گذشته بهترین فصل دوران فوتبال خود را پشت سر گذاشت و با تأثیرگذاری روی هشت گل، دومین بازیکن مؤثر بنفش‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم بود. داریوش شجاعیان در تمرینات پیش‌فصل هوادار شرکت نکرده و به دنبال جدایی از جمع بازیکنان این تیم است. در‌حالی‌که از مس رفسنجان به‌ عنوان مقصد احتمالی او یاد می‌شود، اما این بازیکن هنوز نتوانسته رضایت‌نامه‌اش را از تیم هوادار بگیرد و همین موضوع زمینه‌ساز‌ بلاتکلیفی این هافبک خلاق و باتجربه شده است.

 سعید مهری: هافبک سابق استقلال که همراه سا پینتو به آپوئل نیکوزیا قبرس رفت و دوران پرفرازوفرودی را در این تیم گذراند، بعد از جدایی سا پینتو از تیم یونانی، به دنبال دریافت رضایت‌نامه‌اش از آپوئل نیکوزیا‌ست. گفته می‌شود‌ عملکرد سعید مهری مورد توجه دراگان اسکوچیچ در تیم تراکتور تبریز است، اما هنوز مهری رضایت‌نامه‌اش از تیم قبرسی را دریافت نکرده و این هافبک باتجربه نیز جزء چهره‌های بلاتکلیف حاضر در بازار نقل‌وانتقالاتی تابستانه است و تیم جدید خود را تا‌به‌امروز انتخاب نکرده است.

 اسماعیل شریفات: وینگر سابق استقلال که فصل گذشته عضوی از تیم آلومینیوم اراک بود، دچار مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی شد و از فهرست تیم اراکی کنار رفت. بعد از پایان دوره مصدومیت شریفات، این بازیکن جوان جایی در تفکرات مجتبی حسینی نداشت و همین مسئله سبب شده تا او به ‌عنوان بازیکن آزاد در بازار تابستانه به دنبال انتخاب تیم جدید خود باشد و بر‌اساس آخرین خبرها، هنوز اسماعیل شریفات با تیمی به توافق نرسیده تا او همچنان بدون تیم به دنبال انتخاب تیم جدید خود در بازار تابستانه باشد و باید دید در فصل پیش‌رو در کدام تیم کارش را پیش خواهد برد.

 مرتضی تبریزی: مهاجم سابق آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی مشابه اسماعیل شریفات، فصل گذشته عضوی از تیم اراکی بود و او هم دچار پارگی رباط صلیبی شد. مرتضی تبریزی بعد از گذراندن دوران مصدومیت، آماده بازگشت به مستطیل سبز است، اما مجتبی حسینی خواهان تمدید قرارداد او نشده و همین مسئله باعث شده تا تبریزی به دنبال انتخاب تیم جدید خود باشد. براساس آخرین خبرها، ذوب‌آهن اصفهان جدی‌ترین تیم خواهان مرتضی تبریزی است و احتمال بازگشت او به تیم اصفهانی دور از ذهن نیست، اما فعلا خبری از نهایی‌شدن این نقل‌وانتقال نیست و این موضوع سبب شده تا تبریزی در بین بازیکنان فوتبال ایران جزء چهره‌های بلاتکلیف و بدون تیم باشد.

 امیرارسلان مطهری: مطهری بعد از دوره پرماجرایی که در استقلال داشت، در بازار زمستانه فصل گذشته راهی تراکتور تبریز شد، اما در این تیم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و همین مسئله باعث جدایی زودهنگام او از جمع سرخ‌پوشان تبریزی شد. امیرارسلان مطهری در جست‌وجوی ‌تیم جدید است و در‌حالی‌که از تیم‌های مس رفسنجان و خیبر خرم‌آباد به‌ عنوان مقصد‌های احتمالی مطهری یاد می‌شود، مهاجم سابق استقلال هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده و در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع فصل جدید لیگ برتر همچنان بدون تیم است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها