|

کار دشوار استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان

روز گذشته قرعه‌کشی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا انجام شد و پرسپولیس و استقلال، به عنوان دو نماینده فوتبال ایران در این مراسم حضور داشتند. الهلال، النصر و الاهلی عربستان، الغرافه، السد و الریان قطر، پرسپولیس و استقلال ایران، الوصل و العین امارات، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق، 12 تیم شرکت‌کننده در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا محسوب می‌شوند.

کار دشوار استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان

روز گذشته قرعه‌کشی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا انجام شد و پرسپولیس و استقلال، به عنوان دو نماینده فوتبال ایران در این مراسم حضور داشتند. الهلال، النصر و الاهلی عربستان، الغرافه، السد و الریان قطر، پرسپولیس و استقلال ایران، الوصل و العین امارات، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق، 12 تیم شرکت‌کننده در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا محسوب می‌شوند. براساس دستورالعمل رقابت‌ها، 12 تیم منطقه غرب آسیا در یک گروه و 12 تیم منطقه شرق آسیا در گروه دیگر قرار می‌گیرند و هر تیم در گروه خود باید 8 مسابقه برگزار کند و سرانجام 8 تیم برتر هر منطقه راهی مرحله حذفی می‌شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری اولین دوره لیگ نخبگان آسیا پاداش ویژه‌ای را در نظر گرفته است؛ به‌طوری‌که تیم‌ها با حضور در مرحله گروهی، پاداشی 800 هزار دلاری دریافت می‌کنند و در صورت صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی، پاداش 200 هزار دلاری نصیب آنها خواهد شد. ضمن آنکه برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، پاداش 400 هزار دلاری در نظر گرفته شده و در‌صورتی‌که تیمی بتواند به مرحله نیمه‌نهایی برسد، 600 هزار دلار نصیبش می‌شود و 4 میلیون دلار به تیم نایب‌قهرمان و 10 میلیون دلار به تیم قهرمان تخصیص پیدا می‌کند. لیگ نخبگان آسیا در شرایطی قرار است برگزار شود که در مرحله گروهی، نمایندگان یک کشور رودرروی هم قرار نخواهند گرفت و همین مسئله رویارویی سرخابی‌های پایتخت در دربی آسیایی در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا را منتفی کرده است. با توجه به صعود دو نماینده از امارات و الگوریتم قرعه‌کشی رقابت‌ها، نبرد سرخابی‌ها با تیم‌های العین و الوصل منتفی است و دو نماینده فوتبال ایران حریفان مشترکی در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا دارند. پرسپولیس و استقلال در نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف تیم‌های الهلال، النصر و الاهلی عربستان، الغرافه، السد و الریان قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق بروند و در مراسم قرعه‌کشی امروز، مدیران دو تیم پرطرفدار پایتخت در شرایطی حاضر شدند که چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف محل برگزاری هشت مسابقه مرحله گروهی خود بودند. بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، تکلیف قرعه نمایندگان ایران مشخص شد و جالب آنکه مسیری مشابه در انتظار سرخابی‌هاست و اتفاق ویژه آنکه با توجه به رویارویی استقلال و پرسپولیس با النصر در تهران، تیم پرستاره عربستانی دو بار باید به ایران سفر کند و حضور دوباره کریستیانو رونالدو در تهران می‌تواند از اهمیت و جذابیت ویژه‌ای برخوردار باشد. بازی‌های لیگ نخبگان از روز 24 شهریورماه آغاز خواهد شد و مرحله گروهی تا یک اسفند ادامه خواهد داشت.

پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، دو نماینده ایران در گروه‌های زیر قرار گرفتند:

پرسپولیس، الشرطه، پاختاکور، السد، الهلال، النصر، الریان، الاهلی

استقلال، پاختاکور، الشرطه، السد، الهلال، النصر، الریان، الاهلی

تیم فوتبال پرسپولیس در این مرحله از پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان و الغرافه قطر در خانه پذیرایی خواهد کرد و برابر تیم‌های السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر و الاهلی عربستان هم در خارج از خانه به میدان خواهد رفت.

تیم فوتبال استقلال نیز در ورزشگاه خانگی از تیم‌های پاختاکور، الشرطه، النصر و الغرافه پذیرایی خواهد کرد و با تیم‌های السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر و الاهلی عربستان در خانه حریفان رودررو خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها