|

بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه خاتم‌الانبیا به فصل تازه‌ای در وفاق ملی تعبیر شده است

کار ملی منهای کار جناحی

دیروز رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دیداری داشت که نشانگر فصل جدیدی از وفاق ملی در کشور بود. بعد از مجلس و قوه قضائیه، این بار حضور سردار سلامی و دیگر فرماندهان سپاه در این دیدار به نمادی از همراهی نیروی نظامی با دولت نوپای چهاردهم تعبیر شد.

کار ملی منهای کار جناحی

‌شرق: دیروز رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دیداری داشت که نشانگر فصل جدیدی از وفاق ملی در کشور بود. بعد از مجلس و قوه قضائیه، این بار حضور سردار سلامی و دیگر فرماندهان سپاه در این دیدار به نمادی از همراهی نیروی نظامی با دولت نوپای چهاردهم تعبیر شد. تا جایی که محمود واعظی هم در گفت‌وگویی تأکید کرد: «خوشبختانه روابط امروز دولت جدید با نیروهای مسلح بسیار خوب و سازنده است. همکاری و تعامل فزاینده با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش پشتوانه خوب و اقدامی سازنده برای دولت و کشور خواهد بود. با همه اوصاف، به نظر می‌رسد که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، فرصت جدیدی برای کشور ایجاد شده و تغییرات محسوس و قابل لمس است و فضای کشور، از فضای یأس و ناامیدی درباره آینده در قبل از این نقطه عطف، آرام‌آرام به فضایی روشن، شفاف و امیدآفرین بدل خواهد شد». فرمانده سپاه هم این دیدار را امید‌بخش تلقی کرد و گفت: «از اینکه در روزهای ابتدای دولت در جمع ما حاضر شدید، می‌تواند موجب امید شود». پزشکیان هم اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت «بسیج» با مشکلات مقابله کند. او با تأکید بر اینکه «ما هم بسیجی بوده، هستیم و خواهیم بود»، تأکید کرد که «نگاه بسیجی می‌تواند مملکت را نجات دهد». در ابتدای این بازدید رئیس‌جمهور در جلسه با مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ با بیان اینکه تصور می‌کنم مشکل تهران حل‌نشدنی است، افزود: هر‌ کاری درباره توسعه تهران انجام دهیم، با توجه به بی‌آبی، وقت تلف‌کردن است. رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: تهران به‌عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم. کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابه‌جایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است. انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی هم به این شکل که ما خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابه‌جا شوند، مقدور و ممکن نیست. باید ابتدا خودمان برویم تا مردم هم دنبال ما بیایند.

 در مدت یک سال کل مدارس لازم در مناطق محروم را مهیا کنیم

پزشکیان با بیان اینکه دولت چهاردهم از همه ظرفیت‌ها و توان کارشناسی کشور از‌جمله توان فنی و مهندسی ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) برای حل مشکلات بهره خواهد گرفت، گفت: باید با کمک مجموعه‌های کارشناسی و عملیاتی راهکارهای رفع مشکلات را طراحی و اجرای آنها را آغاز کنیم. ‌پزشکیان همچنین در ادامه با بیان اینکه باید از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور و نیز افراد توانمند متعهد به اجرای اسناد بالادستی فارغ از انتساب آنها به گروه‌ها و جناح‌ها بهره بگیریم، تصریح کرد: اگر بین ما و کشورهای منطقه فاصله زیادی ایجاد شود، جبران این فاصله کار سختی خواهد بود. نباید به بهانه‌های واهی خودمان را از توان و ظرفیت افراد توانمند محروم کنیم. رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک میان نیروی مقاومت بسیج و سازمان برنامه و بودجه برای برنامه‌ریزی جهت اتخاذ راهکارهای جهادی برای حل هر‌چه سریع‌تر مشکل مدارس در مناطق محروم تأکید کرد. مسعود پزشکیان گفت: «باید جلسه‌ای با بچه‌های بسیج برای ساختن یک‌سری مدارس برگزار کنیم. ما تجربه موفقی برای ساخت خانه‌های بهداشت به‌ شکل بسیجی در تبریز داریم. ما فقط مصالح می‌دادیم ولی مردم کمک می‌کردند. بچه‌ها کار می‌کردند. مهندسان داوطلبانه کار می‌کردند. الان هم می‌توانیم تمام مشکل مدارس را در مناطق محروم برطرف کنیم. می‌توان از ظرفیت دانشجوها برای کشیدن نقشه استفاده کرد. بنده تصور می‌کنم که راحت با کمک همان مناطقی که به مدرسه نیاز دارند، می‌توانیم کل مشکلات کمبود مدارس را یک‌ساله با نگاه بسیجی بسازیم».‌‌سردار سلامی هم در این دیدار به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و آماری از نبرد روی دریای ایران منتشر کرد وگفت: در دریای سرخ و دریای مدیترانه ۱۴ کشتی ما را زدند تا نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم، رژیم صهیونیستی این اقدام را خیلی مرموزانه و مبهم انجام داد و ما هم ۱۲ کشتی از آنها زدیم. کشتی پنجم را که زدیم، دست‌شان بالا رفت و گفتند نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم. او از بحران‌های چند سال اخیر سخن گفت و افزود: در بحران شدیدی بودیم، سردار سلیمانی را ترور کرده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا غالب شده بود، تحریم اقتصادی را در حداکثر درجه ممکن اعمال می‎کردند و تلاش می‌کردند ما را در انزوای کامل قرار دهند. ما به‌عنوان سپاه پاسداران باید یک عملیات بازدارنده و سد ممانعت ایجاد می‌کردیم. در نبردهای دریایی خطوط کشتی‌رانی را امن کردیم، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد، مردم را در کرونا مدیریت کردیم و واکسن ساختیم و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار درمان قرار دادیم. او تصریح کرد: هیچ‌یک از ۳۸۰ طرح عظیم ملی که امروز در دست اجرا است، حتی چرخ‌هایش کند نشده است و اجازه ندادیم تحریم بر سازندگی کشور مؤثر باشد. سرلشکر سلامی گفت: ما تقریبا شش سال، سا‌ل‌‌های خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و دشمن ما را در تقاطع تحریم، پدیده کرونا، ترامپ که دست‌کمی از کرونا نداشت و تهدید به عملیات نظامی و فشار برای انزوای سیاسی قرار داد. او با اعلام آمادگی برای کمک به دولت تصریح کرد: همه امکانات و تجهیزات سپاه برای پیشبرد اهداف دولت در خدمت است و ما به هیچ چیزی جز موفقیت دولت شما فکر نمی‌کنیم و فارغ از هر گرایش سیاسی در خدمت دولت برای پیشبرد اهداف هستیم. فرمانده کل سپاه در پایان با تشکر از بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: از اینکه در روزهای ابتدای دولت در جمع ما حاضر شدید، متشکرم. دیدن ظرفت‌‌های سپاه از نزدیک می‌تواند موجب امید شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها