|

هنرمندان و درخواست آتش‌بس

کمتر جشنواره یا برنامه‌ای در هالیوود و گوشه و کنار دنیا برگزار می‌شود که در آن هنرمندان به جنگ در غزه اعتراض نکنند. اخیرا در مراسم افتتاحیه یک فیلم، «سوزان ساراندون» بازیگر شناخته‌شده بار دیگر این درخواست را مطرح کرد.

کمتر جشنواره یا برنامه‌ای در هالیوود و گوشه و کنار دنیا برگزار می‌شود که در آن هنرمندان به جنگ در غزه اعتراض نکنند. اخیرا در مراسم افتتاحیه یک فیلم، «سوزان ساراندون» بازیگر شناخته‌شده بار دیگر این درخواست را مطرح کرد. همچنین به گزارش هالیوود ریپورتر، رض احمد، بازی فیلیپس، کندریک سمپسون، ایندیا مور، سارا رامیرز، بروس کوهن، جیمز شیمس، لورنزا ایزو و سال ویلیامز در کنار تعداد دیگری از هنرمندان شرایط خشونت‌بار در غزه را محکوم کردند.

در این نامه که توسط «هالیوود ریپورتر» منتشر شده، این گروه همچنین خشونت علیه خبرنگاران در جریان جنگ 11ماهه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و بر لزوم حفاظت از آنان تأکید کرده‌اند. همچنین در بخش دیگری از این نامه به شرایط پیش‌آمده برای هنرمندان مدافع فلسطین اعتراض شده است. در واقع بیش از 700 عضو اتحادیه بزرگ هالیوود از اتحادیه خود خواسته‌اند برای محافظت از صداهای طرفدار فلسطین از قرارگرفتن در لیست سیاه در صنعت موضع بگیرد. اشاره آنان به افرادی است که پس از حمایت از نقض حقوق بشر در غزه مطرود شده و از تبلیغات و فیلم‌ها کنار گذاشته شده‌اند و به خاطر حمایت از فلسطینی‌ها  «مجازات» می‌شوند.

در بخشی از این نامه آمده است که به «سرکوب مک‌کارتیستی اعضایی که رنج فلسطینیان را می‌پذیرند پایان داده شود». در بخش دیگر این نامه خطاب به اتحادیه آمده است: «ما خواهان آن هستیم که علیه هدف ‌قراردادن و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی، کارکنان بهداشت و همکاران روزنامه‌نگارمان واکنش نشان دهید. ما بی‌تردید با کارگران، هنرمندان و مردم تحت ستم متحد هستیم». در این نامه همچنین از سکوت اتحادیه درباره «نقض آشکار حقوق بشر توسط اسرائیل و اشغال چندین دهه زمین و زندگی فلسطینیان توسط اسرائیل» انتقاد شده است. بسیاری از گروه‌های حقوق‌بشری‌ حملات به مدارس و بیمارستان‌های غزه و دیگر اقدامات ارتش اسرائیل را در این باریکه تحت‌ محاصره به عنوان جنایات جنگی و نسل‌کشی توصیف کرده‌ و به آن اعتراض کرده‌اند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها