|

شوق خودم را در کار خریدارم

این روزها بسیاری از جوان‌ها شروع به ایجاد کسب‌و‌کارهای خود کرده‌اند. معمولا با کسب دانشی اندک شروع به کار می‌کنند و در آن هم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنند. همچون زهرا عاشور‌زاده دختر جوانی که در حدود یک سال، کاری را برای خود شروع کرد و به متخصص مکرومه‌بافی تبدیل شده است. هر روز سفارش کار می‌گیرد و با ساخت فرشته‌های رنگارنگ، خرج زندگی خود را در‌می‌آورد.

این روزها بسیاری از جوان‌ها شروع به ایجاد کسب‌و‌کارهای خود کرده‌اند. معمولا با کسب دانشی اندک شروع به کار می‌کنند و در آن هم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنند. همچون زهرا عاشور‌زاده دختر جوانی که در حدود یک سال، کاری را برای خود شروع کرد و به متخصص مکرومه‌بافی تبدیل شده است. هر روز سفارش کار می‌گیرد و با ساخت فرشته‌های رنگارنگ، خرج زندگی خود را در‌می‌آورد. این دختر 20‌ساله سفارش‌های خود را به کافه‌ها و لوازم تزیینی‌فروشی می‌فروشد و حتی برای مجموعه‌های سیسمونی‌فروشی نیز کار می‌کند. خودش در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: «‌من پیجی دارم که در آن کارهای خیاطی، مکرومه‌بافی، سیسمونی و آشپزخانه هم سفارش می‌گیرم. من حتی گلدوزی با دست هم انجام می‌دهم و هر طرحی را که سفارش بدهند، انجام می‌دهم.

اما بخش جذاب کار من ساخت کاراکترهای مختلف با مکرومه است. مثلا از وقتی که کار را به صورت جدی شروع کردم، فرشته‌های کوچک و بزرگ ساختم. بعد کم‌کم مادرهای مکرومه ساختم. عروسک‌هایی با دامن‌های بلند‌ که نوزادی هم در بغل داشتند. حتی فرشته‌های سفید‌پوش که بالی کوچک بر دوش خود داشتند که همه را دوست دارم. هر‌کدام را با علاقه و عشق می‌ساختم و وقتی به فروش می‌رفتند دلم آرام می‌گرفت؛ چون به نظر خودم به جایی می‌رفتند که به آن تعلق دارند. هر‌چند هنوز هم با دستان خودم فرشته درست می‌کنم و آن را برای فروش آماده می‌کنم، اما چند هفته‌ای است که کمی تغییرات به کارم داده‌ام. مثلا شروع به ساخت پدرهایی با جنس مکرومه کرده‌ام و در کنارش شخصیت‌های کارتونی را به وسیله مکرومه درست می‌کنم.

مثلا شخصیت‌های انیمیشن درون و بیرون را با مکرومه درست می‌کنم. شخصیت‌های رنگارنگی که هر‌کدام یک روحیه و رنگی دارد. وقتی این عروسک‌ها را درست می‌کنم، واقعا حس خیلی خوبی به من دست می‌دهد.

مثلا با وجودی که همه‌جا عروسک باربی لاغر است، اما من با مکرومه عروسک‌های باربی درست می‌کنم که بسیار هم زیبا هستند. فکر می‌کنم همه اینها ایده‌هایی جدید است که به ذهنم می‌رسد. یا مثلا فرشته‌های مادر را که نوزادی در آغوش دارند، با علاقه و عشق درست می‌کنم. من از ساخت تمام عروسک‌هایم آرامش می‌گیرم. وقتی کارتون‌های مختلف مثل دیزنی را می‌بینم، ذهنم کامل هوشیار می‌شود تا شخصیت‌های مختلف را بسازم. مثلا همین که بچه‌ها شخصیتی را که در کارتون می‌بینند، در دست بگیرند و با آن بازی کنند، جالب است و چه بهتر که با عروسک‌های مکرومه من بازی کنند و آنها را به دست بگیرند. صرف اینکه خودم همیشه عروسک را دوست داشتم و حالا که 20 سال دارم هم به دست گرفتن عروسک به من آرامش جالبی می‌دهد. نام پیجم که در آن سفارش می‌گیرم sismoni_83 با برند عطر یاس است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها