|

آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس‌جمهور

روز گذشته سال تحصیلی مدارس در دولت چهاردهم با حضور رئیس‌جمهور و چهره‌هایی از کابینه آغاز شد. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح دیروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران خطاب به دانش‌آموزان، اظهار کرد: باید کاری کنیم شما خوب بدانید، مهارت پیدا کنید، بتوانید و بخواهید برای کشور افراد مؤثری باشید.

آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس‌جمهور

روز گذشته سال تحصیلی مدارس در دولت چهاردهم با حضور رئیس‌جمهور و چهره‌هایی از کابینه آغاز شد. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح دیروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران خطاب به دانش‌آموزان، اظهار کرد: باید کاری کنیم شما خوب بدانید، مهارت پیدا کنید، بتوانید و بخواهید برای کشور افراد مؤثری باشید. اگر ما خوب کار کنیم و بستر برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد. وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم ساختار آموزش و پرورش را به‌گونه‌ای درست کنیم تا استاندارد فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود. پزشکیان ادامه داد: با دعوا و اختلاف مشکل حل نمی‌شود. شما دانش‌آموزان دلسوز مردم باشید و ما باید به فکر همه مردم باشیم، تلاش کنیم تا می‌توانیم اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد، شما با راهی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یکی از این مشکلات را حل کنید. رئیس‌جمهور همچنین گفت: برای ما دعا کنید تا بتوانیم نماینده خوبی برای کشور در سفر به نیویورک باشیم.

باید مسیر  خیر  جمعی  را  طی کنیم

سخنگوی دولت هم گفت: جامعه به اندازه‌ای توسعه‌یافته می‌شود که آدم‌ها دانه‌هایی بکارند تا دیگران برداشت کنند و بنابراین باید مسیر خیر جمعی را طی کنیم. فاطمه مهاجرانی در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور در هنرستان دخترانه «امام محمدباقر (ع)» منطقه ۱۵ تهران با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: موفقیت یک امر فردی نیست. افرادی هستند که بستری برای ما فراهم می‌کنند تا موفقیت به دست آوریم. مثل همین مدرسه که خیر مدرسه‌سازی، احداث و مقدمات رشد و پیشرفت را در آن فراهم کرده است. وی افزود: آغاز ماه مهر هم با شروع مدارس همراه است و هم با وقوع رخدادی در ۴۴ سال قبل که همان جنگ تحمیلی است و شهدا و جانبازان و عزیزانی وجود خود را در جریان آن فدا کردند تا خیر جمعی ما حاصل شود.

مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی در ایران سرآمد دنیا و منطقه است

وزیر کشور نیز گفت: امروز بانوان سرزمین ما نقش مهمی در اداره جامعه دارند و مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران سرآمد دنیا و منطقه است. اسکندر مومنی دیروز به مناسبت بازگشایی مدارس در مدرسه ابرار سنندج اظهار کرد: روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است و روز شوق و شور و علاقه به فراگیری علم و دانش در سراسر کشور است. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش برجسته‌ای در تاریخ کشور داشته‌اند، عنوان کرد: شاید اولین تصوری که از دانش‌آموز به ذهن می‌آید، صرفا تمرکز بر تعلیم و تربیت و یادگیری است، اما شهدای زیادی از میان دانش‌آموزان هستند که در زمان جنگ برای یکپارچگی میهن و حفظ و حراست از کیان کشور به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و امنیت و آرامش امروز را برای ما به ارمغان آوردند. مومنی افزود: حضور چهار بانوی فرهیخته به عنوان وزیر و معاون وزیر کشور نشان از جایگاه و شأن زن در کشور دارد. همچنین حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور دیروز با حضور در دبیرستان علامه حلی واقع در خیابان پاسداران زنگ آغاز سال تحصیلی 1403-1404 را نواخت. این مراسم با شعار «برای ایران برای مدرسه» برگزار شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها