|

السد – استقلال؛ مرگ و زندگی برای نکونام

هفته دوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا از امشب برای نمایندگان ایران شروع می‌شود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور هم‌زمان از ساعت 19:30 به مصاف رقبای آسیایی‌شان خواهند ر‌فت. پرسپولیس که در بازی نخست مقابل الاهلی عربستان شکست خورده، در قلعه‌‌حسن‌‌خان میزبان پاختاکور ازبکستان خواهد بود و استقلال هم در قطر باید به مصاف السد این کشور برود.

السد – استقلال؛ مرگ و  زندگی برای نکونام

هفته دوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا از امشب برای نمایندگان ایران شروع می‌شود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور هم‌زمان از ساعت 19:30 به مصاف رقبای آسیایی‌شان خواهند ر‌فت. پرسپولیس که در بازی نخست مقابل الاهلی عربستان شکست خورده، در قلعه‌‌حسن‌‌خان میزبان پاختاکور ازبکستان خواهد بود و استقلال هم در قطر باید به مصاف السد این کشور برود. این بازی در حالی قرار است برگزار شود که شاگردان جواد نکونام در اولین بازی‌شان در لیگ نخبگان توانستند الغرافه را با سه گل در هم بکوبند و به صدر جدول مرحله گروهی این تورنمنت برسند. برخلاف شرایط خوب استقلال در لیگ نخبگان، حداقل پس از سپری‌شدن یک هفته، شرایط این تیم در لیگ برتر ایران خوب نیست و جواد نکونام حسابی مورد انتقاد قرار گرفته است. او هفته بسیار عجیبی را سپری کرده و حالا با توجه به همان رخدادهای غریب، بازی امشب برایش حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت. نکونام فصل گذشته از حیث امتیازآوری توانست کارنامه درخشانی را از خود به جای بگذارد و همراه استقلال، 67 امتیاز به‌ دست آورد. اما آبی‌ها نایب‌قهرمان لیگ بیست‌وسوم شدند و عنوان برترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ برتر را از آن خود کردند. اگرچه استارت اولیه جواد نکونام در تیم استقلال مثبت ارزیابی شد ولی در این فصل اصلا شرایط برایش خوب پیش نرفته و شکل و سیاقی که این تیم حتی بعد از جذب عناصر مهاجم به نمایش می‌گذارد به مذاق هواداران خوش نیامده است. ضمن اینکه در این فصل حتی به لحاظ نتیجه‌گیری هم تیم نکونام عملکرد مثبتی نداشته؛ به طوری که پس از سپری‌شدن پنج هفته، تیم او فقط با پنج امتیاز در میانه‌های جدول دست‌وپا می‌زند. این موارد همگی دست به دست هم داده تا عرصه بر نکونام در دومین فصل حضورش در این باشگاه، حتی با داشتن قراردادی سه‌ساله، تنگ و تنگ‌تر شود. البته‌ این شرایط وقتی برای او سختی بیشتری پیدا کرد که استقلالِ نکونام، بازی حیثیتی دربی را هم به رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس واگذار‌ کرد. آن شکست معادلات این فصل این باشگاه را دستخوش تغییر کرد و آن‌قدر فضا علیه نکونام شد تا این سرمربی جوان با نوشتن نامه خداحافظی‌اش از باشگاه، استعفایش را تقدیم مسئولان تیم کند. هرچند‌ این استعفا مورد پذیرش قرار نگرفت و نکونام تیم را دست آخر در سفر به قطر همراهی کرده است. اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در‌ حالی با استعفای نکونام در مقطع فعلی مخالفت کردند که علت مخالفت‌شان، فاصله زمانی کوتاه باقی‌مانده تا جدال با السد بوده و آنها تصمیم‌گیری درباره شرایط کادر فنی را به بعد از نبرد با حریف قطری موکول کردند. استقلالی‌ها امشب در قطر میهمان السد هستند و بعد از آن باید شنبه هفته آینده به مصاف هوادار بروند. با توجه به فاصله زمانی کوتاه دو مسابقه، احتمالا نکونام در دوئل با هوادار هم سکان هدایت استقلال را بر عهده خواهد داشت و تصمیم‌گیری نهایی درباره وضعیت او در ایام تعطیلات فیفادی انجام می‌شود. اینجا اما موارد همچنان مبهم است. بسیاری بر این باورند که اگر نکونام بتواند در همین جدال امشب با السد نتیجه درخوری بگیرد، ماندنش در این تیم تمدید می‌شود؛ خاصه آنکه نماینده هلدینگ و مالک باشگاه هم از جواد نکونام حمایت کرده است. از سوی دیگر، شایعاتی هم به راه افتاده که مسئولان تیم آبی‌پوش تهرانی، به‌دنبال مذاکره با چند سرمربی خارجی هستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تغییرات اصلی را روی نیمکت تیمشان رقم بزنند. هرچه‌ هست ولی مشخص است که نتیجه بازی امشب روی سرنوشت نکونام از یک سو و باشگاه استقلال از سوی دیگر اثرگذار است.

برتری استقلال در  دیدارهای  رو‌در‌رو مقابل  السد  قطر

استقلال و السد تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که دو پیروزی از آن آبی‌ها بوده و یک بار هم السد پیروز شده و پنج دیدار این دو تیم نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. استقلالی‌ها پس از شکست در دربی ۱۰۴ مقابل پرسپولیس حاشیه‌های زیادی را تجربه کردند و حتی جواد نکونام از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد که با مخالفت هیئت‌مدیره استقلال همراه شد و امشب هم دیداری سخت مقابل نماینده قطر خواهند داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها