|

نمایندگان مجلس یاد شهید سید‌حسن نصرالله را گرامی داشتند

خانه ملت در سوگ سید‌حسن نصرالله

حال‌وهوای دیروز بهارستان تحت تأثیر خبر شهادت سیدحسن نصرالله قرار داشت و در ساختمان بیرونی مجلس شورای اسلامی پرچم‌های سیاه و حزب‌الله لبنان نصب شد. در راهروی پارلمان نیز عکس سیدحسن نصرالله قرار داده شده بود. هرچند از زمان اعلام شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، نمایندگان مجلس با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس و ارسال پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفته بودند اما دیروز صحن مجلس نیز به محلی برای واکنش به این عملیات تروریستی تبدیل شد.

خانه ملت در سوگ سید‌حسن نصرالله

‌شرق: حال‌وهوای دیروز بهارستان تحت تأثیر خبر شهادت سیدحسن نصرالله قرار داشت و در ساختمان بیرونی مجلس شورای اسلامی پرچم‌های سیاه و حزب‌الله لبنان نصب شد. در راهروی پارلمان نیز عکس سیدحسن نصرالله قرار داده شده بود. هرچند از زمان اعلام شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، نمایندگان مجلس با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس و ارسال پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفته بودند اما دیروز صحن مجلس نیز به محلی برای واکنش به این عملیات تروریستی تبدیل شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز جلوی جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس تجمع کرده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. وکلای ملت، در ادامه شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، لبیک یا حسین، لبیک یا نصرالله، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، سر دادند. درنهایت هم از آمادگی خود برای خون‌خواهی شهدای حزب‌الله گفتند. برخی سخنرانان در صحن علنی نیز بر انتقام و پاسخ کوبنده تأکید داشتند و حتی از تأخیر در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه انتقاد کردند و تحت تأثیر شرایط روانی جامعه داغ‌دار به‌جای ارائه نظرات کارشناسانه در حمایت از مقاومت و البته پاسخ احتمالی ایران در آینده، فضا را برای حمله به دولت مناسب دیدند. البته شرایط منطقه و عملیات تروریستی اسرائیل در جلسه‌ای غیرعلنی بررسی شد و با شروع جلسه علنی محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور خود گفت: بار دیگر نیز کثیف‌ترین انسان‌ها دست به ترور ناجوانمردانه یکی دیگر از اولیای خدا زدند که با مبارزه مؤثر و ماندگار با بزرگ‌ترین دشمنان بشریت بیشترین خدمت را به انسانیت کرد. شهادت شاگرد اول مکتب امام خمینی را به بزرگ‌معلم این مکتب یعنی رهبر حکیم انقلاب تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال استدعا می‌کنم که ما نیز بتوانیم در کلاس درس این مکتب نمره شهادت را کسب کنیم. امید داریم شهید سید‌حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی با ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بار دیگر در پیروزی نهایی جبهه حق بر جبهه باطل نقش‌آفرینی مستقیم داشته باشند و از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم دیگر فرماندهان و شهدای مظلوم مقاومت در لبنان را با سید شهیدان مقاومت محشور کند. او با اشاره به اینکه ساختار حزب‌الله در طول چند دهه به گونه‌ای نهادینه شده است که نقصان نبود فرماندهان فعلی در زمان کوتاه ترمیم می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس با پیروزی جبهه مقاومت در جنگ اراده‌ها خواهیم دید ارکان مختلف مقاومت با کمک جمهوری اسلامی به صورت یکپارچه و قدرتمندانه به رویارویی با رژیم ادامه خواهند داد و شکست این رژیم در میدان نبرد استمرار خواهد داشت. پیروزی در جبهه دشمن در مدت کوتاه حاصل خواهد شد و به‌زودی مشخص خواهد شد که ممکن است با عملیات ترور مقاومت ضربه بخورد اما این پیروزی‌های مقطعی و تاکتیکی نمی‌تواند جای شکست‌های راهبردی را بگیرد و امنیت از دست رفته باز نخواهد گشت. ساکنان سرزمین‌های اشغالی امید خود را برای آینده بیش از گذشته از دست خواهند داد و سرعت اضمحلال موجودیت اسرائیل شدت بیشتری خواهد گرفت.

‌چرا فرمان رهبری درباره خون‌خواهی شهید هنیه اجرا نمی‌شود؟

محمد منان‌رئیسی نیز در جلسه علنی دیروز در تذکری گفت: دو ماه از فرمان رهبری درباره خون‌خواهی شهید هنیه می‌گذرد اما آن‌طور که باید شاهد حرکت مؤثری از طرف مخاطبان فرمان نیستیم. این نماینده مردم افزود: رهبری چند سال پیش فرمودند اگر یکی بزنند ۱۰‌ تا می‌خورند؛ پس باید برخوردها این‌گونه باشد، نه اینکه به گونه‌ای عمل شود که چند ماه اخیر شاهد ضربه‌هایی به جبهه مقاومت شده‌ایم و پاسخ درخور انجام نشد.

‌از سوی دیگر، مصطفی نخعی، نماینده نهبندان در مجلس، نیز در تذکری با تسلیت شهادت حسن نصرالله و سردار نیلفروشان گفت: شهادت آنها دل همه آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد اما رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار بدانند شهادت برای مجاهدان دل‌بخواهی است و مجاهد آن را انتخاب می‌کند. این اتفاقات باعث تضعیف جبهه حق نشده و حتی باعث تقویت آن می‌شود. همچنین فضل‌الله رنجبر، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت که خون پاک سید‌حسن نصرالله جبهه مقاومت را در صحنه مبارزه با ظلم‌وستم و ظالمان و صهیونیست‌ها مصمم‌تر می‌کند.

‌باید دیپلماسی دولت جدی‌تر و قوی‌تر به میدان بیاید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اگر شمر و یزید پیروز شدند، امروز هم باند تروریستی اشغال‌کننده سرزمین فلسطین پیروز می‌شود. آنها سیدعباس موسوی را از ما گرفتند اما سید‌حسن نصرالله جای او را گرفت. قطعا دبیرکل بعدی حزب‌الله قوی‌تر و مصمم‌تر به راه خود ادامه خواهد داد. سیدجلیل میرمحمدی، نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: باید دیپلماسی دولت جدی‌تر و قوی‌تر به میدان آمده و همه سازوکار جهان اسلام پای کار بیایند و اجازه ندهند خوی درندگی اسرائیل ادامه پیدا کند. همچنین از همه امکانات برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده شود. نادری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود سلاح‌های محرمانه و غافلگیرکننده‌ حزب‌الله که هنوز استفاده نشده گفت: این سلاح‌ها دارای قدرت تخریبی بالایی هستند و هنوز کسی از آنها خبر ندارد. حزب‌الله این سلاح‌ها را به‌تدریج و در زمان مناسب به کار خواهد گرفت. ممکن است حتی تا پایان این جنگ هم برخی از این سلاح‌ها فاش نشود به دلیل اهمیت استراتژیکی که دارند. او با اشاره به اولین حمله موشکی حزب‌الله به تل‌آویو با استفاده از موشک بالستیک افزود: این یکی از توانمندی‌های حزب‌الله است و باید بگویم که حزب‌الله سلاح‌هایی دارد که به‌موقع و در دفاع از مردم لبنان به کار خواهد رفت. نادری به حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله و محور مقاومت اشاره و تصریح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی از ابتدا تاکنون در کنار مردم لبنان و فلسطین ایستاده‌ایم و همچنان به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد. مقام معظم رهبری نیز چندین سال قبل رسما اعلام کردند که ما به حزب‌الله سلاح داده‌ایم و باز هم خواهیم داد. جمهوری اسلامی هرگونه کمکی که بتواند‌ از برادران خود در جبهه مقاومت دریغ نخواهد کرد. عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه و لبنان، تأکید کرد: مبارزه علیه اشغالگری و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران نیز در این جنگ همه‌جانبه، کنار محور مقاومت خواهد ایستاد.سیدکریم معصومی، نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان‌‌دستور خود با تسلیت به مناسبت شهادت‌رسیدن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، تصریح کرد: هیچ نظم حقوقی‌ نمی‌تواند ناشی از اراده کاتبان آن باشد و حقوق بین‌الملل مبتنی‌بر منشور سازمان ملل متحد و بر اراده کاتبان آن استوار است. جهان سال‌هاست دربرابر جنایات گسترده رژیم صهیونیستی اعم از جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و عدم واکنش مؤثر و سکوت تعجب‌آور نهادهای کیفری بین‌المللی، توسل به عدالت کیفری بین‌المللی و با شکست مواجه کرده است. او افزود: شورای امنیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد باید در‌برابر منشور ملل متحد نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید سران این جنایات را محاکمه کند.

برای اعزام به لبنان اعلام آمادگی می‌کنیم

حسن نتاج صلحدار، نماینده بابل در مجلس، نیز از آمادگی خود برای اعزام به لبنان گفت و افزود: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و ورم‌کرده و رو به زوال رژیم صهیونیستی کوبنده‌تر خواهد شد. اینک با لبیک به ندای مقام معظم رهبری ضمن اعلام آمادگی برای اعزام به لبنان برای دفاع از مردم، به آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم انتخاب میدان با ماست.

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: کاش یک قطره از خونی که در رگ‌های سیدحسن نصرالله بود در رگ‌های برخی از سران بی‌کفایت و بی‌غیرت کشورهای عربی و اسلامی بود که شکم‌های برآمده از حرامشان نشانه زندگی ننگینشان است. شغال هرگز شیر نمی‌شود. نتانیاهوی بی‌وطن و بی‌هویت با ارتش اجاره‌ای و لجام‌گسیخته خود فهمی از وطن ندارد. فهمی از شهادت در راه وطن ندارد. اما بداند که با غصب‌‌تازی و جغرافیای ملت‌های دیگر هرگز نمی‌توانید برای خود تاریخ و جغرافیا بسازید. بدان که وعده الهی محقق خواهد شد. به‌زودی مردمانی سخت نیرومند بر شما گماشته می‌شوند. شما را از خانه‌هایتان بیرون خواهند کشید. در این بین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند‌: حال که مقتدای حکیم و رهبر بصیر امت اسلامی، جهاد با صهیونیسم را بر همه امت فرض دانسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان عهد و پیمان بسته، ندای حسین‌گونه‌اش را لبیک گفته و آمادگی خود را در بذل مال و جان در این مسیر سعادت اعلام می‌نماییم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها