|

پزشکیان خطاب به پایداری‌ها:

رویکردهای تنگ‌نظرانه‌ هزینه‌تراشی برای نظام است

‌دیروز تصاویری از دیدار اعضای جبهه پایداری با پزشکیان منتشر شد که در وهله نخست می‌توانست به همدلی و رسیدن وفاق ملی به این جریان تندرو مخالف رئیس‌جمهور تعبیر شود اما با انتشار محتوای جلسه مشخص شد این گروه همچنان در مسیر کشیدن خط‌ونشان برای رئیس‌جمهور هستند و بنای سازش با دولت وفاق ملی ندارند و در ابتدای جلسه از نپیوستن به اف‌ای‌تی‌اف، جلب نظر خودشان در انتصابات و استفاده از جوانان انقلابی البته طبق تعریف خودشان از انقلابی‌گری سخن گفتند.

رویکردهای تنگ‌نظرانه‌ هزینه‌تراشی برای 
نظام است

‌دیروز تصاویری از دیدار اعضای جبهه پایداری با پزشکیان منتشر شد که در وهله نخست می‌توانست به همدلی و رسیدن وفاق ملی به این جریان تندرو مخالف رئیس‌جمهور تعبیر شود اما با انتشار محتوای جلسه مشخص شد این گروه همچنان در مسیر کشیدن خط‌ونشان برای رئیس‌جمهور هستند و بنای سازش با دولت وفاق ملی ندارند و در ابتدای جلسه از نپیوستن به اف‌ای‌تی‌اف، جلب نظر خودشان در انتصابات و استفاده از جوانان انقلابی البته طبق تعریف خودشان از انقلابی‌گری سخن گفتند. رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه میزبان جمعی از نمایندگان و اعضای جبهه پایداری بود و پس از شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنان درباره مسائل مختلف، ضمن تشریح ابعاد گفتمان وفاق ملی، به بیان چرایی برخی مشکلات مبتلابه کشور به‌ویژه در بخش اقتصاد، سیاست و فرهنگ و همچنین برنامه دولت برای حل این مشکلات پرداخت. پزشکیان در دیدار با نمایندگان و اعضای جبهه پایداری گفت: بنده در انتخابات مجلس با ادعای عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد‌صلاحیت شدم، در‌حالی‌که تمام زندگی‌ام پس از پیروزی انقلاب، صرف کار و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.‌ رئیس‌جمهور نارضایتی‌های بحق مردم از مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی‌عدالتی را ناشی از انباشت سوءعملکردها عنوان کرد و افزود: اینکه امروز جامعه ما از بی‌عدالتی در نظامت سلامت، اقتصاد و آموزش رنج می‌برد، به خاطر این است که برنامه‌های تدوین‌شده از سوی ما مسئولان عدالت‌محور نبوده و ما در تلاشیم در مسیر اصلاح این روند حرکت کنیم، اگرچه این فرایند زمان‌بر و مستلزم بازنگری در روش‌ها و شیوه‌های مدیریتی است. رئیس‌جمهور اتخاذ رویکردهای تنگ‌نظرانه و رفتارهای سلبی را موجب سرخوردگی و دلمردگی جامعه به‌ویژه نسل جوان و هزینه‌تراشی برای نظام دانست و گفت: ما معتقدیم اگر عده‌ای از سر ناآگاهی خطایی مرتکب شدند، نباید بدون اغماض و مسامحه آنها را طرد یا از محیط کار یا دانشگاه اخراج کرد، بلکه باید آنها را روشن و آگاه کرد.‌

خط‌و‌نشان جبهه پایداری

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری، هم در تشریح آنچه در این جلسه گذشت، با اشاره به دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست، افزود: موضوع استفاده‌نکردن از نیروهای انقلابی در مجموعه دولت یا راندن جوانان انقلابی به‌ طور کامل از مجموعه اجرائی کشور را مطرح کردیم و آن را موجب آسیب‌زدن به وفاق ملی دانستیم. متقی‌فر ادامه داد: در این جلسه همچنین بر لزوم پایبندی به قانون در انتصابات دولتی و توقع نیروهای انقلابی برای تطابق رویکرد مسئولانی که در دولت به کار گرفته می‌شوند، بر‌اساس موازین قانونی و اسلامی و نیز با رویکرد وفاق ملی تأکید و در این زمینه تذکر داده شد. در نشست با دکتر پزشکیان به صراحت گفته شد باید مطابق توصیه‌های رهبری انقلاب در انتصابات از افرادی استفاده شود که تا بن دندان معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشند. سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه از مواضع قاطع ریاست محترم جمهوری و حمایت از محور مقاومت در پاسخ به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی شد که موجب بسته‌شدن دهان بدخواهان و نیز ناامید‌شدن ضدانقلاب شد. او افزود: پشتیبانی از جبهه مقاومت و اقتدار بین‌المللی ایران به‌عنوان پشتوانه‌ای برای بی‌اثرکردن تحریم‌های ظالمانه و پرهیز از موضوعاتی که مسیرهای دور‌زدن تحریم‌ها را در اختیار دشمن قرار می‌دهد و مسیر نفوذ را باز می‌کند، مانند مسئله اف‌ای‌تی‌اف از نکات مهم مطرح‌شده به آقای دکتر پزشکیان بود. متقی‌فر یادآور شد: موضوع معیشت مردم و دغدغه دلسوزان انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم از دیگر نکات مهم مطرح‌شده در جلسه بود. لزوم توجه به ثبات قیمت‌ها و تقویت معیشت طبقات متوسط و محروم جامعه و نیز پرهیز از اقدامات عجولانه در تصمیمات اقتصادی که منجر به رهاشدگی قیمت‌ها شود، مطرح و بر توجه جدی ریاست محترم جمهور به آن توجه و تأکید شد. در همین راستا به افزایش حقوق کارگران که باید متناسب با تورم صورت گیرد و از شعارهای آقای دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری هم بوده است، توجه جدی داده شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها