|

مراسم بدرقه شهید سردار نیلفروشان با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد

از خاکریز‌های جبهه تا شهادت در ضاحیه

مراسم رسمی تشییع شهید نیلفروشان دیروز در ‌حالی برگزار شد که در کنار حضور رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه و بسیاری از مقامات لشکری و کشوری، تصاویر حضور سردار قاآنی که خبر از سلامت او می‌داد، پایانی بود بر شایعات متعددی که در روزهای گذشته به نقل از منابع آگاه در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور منتشر می‌شد. مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر‌ حیدر سر دادند و به‌سرعت تصاویر این حضور در رسانه‌های داخلی و خارجی بازنشر شد.

از خاکریز‌های جبهه تا شهادت در ضاحیه

مراسم رسمی تشییع شهید نیلفروشان دیروز در ‌حالی برگزار شد که در کنار حضور رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه و بسیاری از مقامات لشکری و کشوری، تصاویر حضور سردار قاآنی که خبر از سلامت او می‌داد، پایانی بود بر شایعات متعددی که در روزهای گذشته به نقل از منابع آگاه در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور منتشر می‌شد. مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر‌ حیدر سر دادند و به‌سرعت تصاویر این حضور در رسانه‌های داخلی و خارجی بازنشر شد.

حاضران در مراسم که ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین آماده بدرقه سردار شهید خود بودند، با در دست داشتن پرچم حزب‌الله لبنان و فلسطین، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند. حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، اظهار کرد: شهید نیلفروشان کسی بود که با تأیید رهبری انقلاب به یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه‌راه سیدحسن نشد ‌و تا شهادت با او ماند. او افزود: دشمن بداند اگر ما را بکشد، مکتب مقاومت جان بیشتری می‌گیرد. امروز جبهه مقاومت با قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد و تا نابودی دشمن لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: شهادت آرزوی رزمندگان است. دشمن اگر می‌خواهد مکتب آنان را از بین ببرد، بداند که با شهادت، مکتب شهدا زنده‌تر می‌شود. او تصریح کرد: شهید نیلفروشان علمدار سیدحسن نصرالله بود. ما با رهبری پیمان می‌بندیم که همان‌گونه که نمازجمعه اول در تهران به امامت ایشان برگزار شد، نماز‌جمعه دوم را در بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی به امامت ایشان با حضور میلیون‌ها رزمنده برگزار خواهیم کرد.

سردار فدوی هم در حاشیه مراسم تشییع شهید نیلفروشان گفت: جبهه مقاومت به ید واحده‌ای تبدیل شده که ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن با هم در آن عمل می‌کنند. او با بیان اینکه ما دست همه مظلومان را گرفته‌ایم و در مقابل ظالمان و خبیثان آمریکایی و صهیونیست‌ها ایستاده‌ایم، گفت: هر روز توانمندی جبهه حق و انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود و این روند حتما به پیروزی نهایی ختم خواهد شد.

پزشکیان: تا آخر ایستاده‌ایم

رئیس‌جمهور هم که در این مراسم بدرقه حاضر شده بود، در واکنش به شهادت سردار نیلفر‌وشان گفت: «ما تا آخر ایستاده‌ایم‌».

سردار فدوی: کل منطقه، مقاومت شده است

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: خبیثان عالم فکر می‌کردند ما ذره‌ذره در جاهای مختلف هستیم، در‌حالی‌که کل منطقه، مقاومت شده است. وقتی ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن به عنوان یک ید واحده عمل می‌کنند، یعنی ما با سرعت رو به جلو هستیم. او یادآور شد: نتیجه جنگ مسلم است که مطابق وعده الهی، پیروزی از آن حزب‌ خداست و شکست از آن حزب شیطان است. این‌ بار هم داریم همین را می‌بینیم. ما 45 سال است که این وضعیت را می‌بینیم.

جانشین فرمانده کل سپاه‌ بیان کرد ایران ام‌القری انقلاب اسلامی است‌؛ از اول بوده و الان هم هست. ما با قوت -‌مطابق فرامین امامان انقلاب اسلامی که سپاه آن فرامین را به عنوان بازوی ولایت فقیه اجرائی کرده است‌- از مظلوم دفاع می‌کنیم و با ظالم می‌جنگیم. ما دست همه کسانی را که با ظلم و شرارت خبیثان آمریکایی و صهیونیست‌ها می‌خواستند مقابله‌به‌مثل کنند، پر کرده‌ایم.

فدوی تصریح کرد: الان فلسطینیان، حزب‌الله و یمن قدرتمند شدند و برای آمریکایی‌ها شاخ‌وشانه می‌کشند و آنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این یعنی هر روز توان جبهه حق مقاومت و انقلاب اسلامی قوی‌تر می‌شود و این حتما به پیروزی‌ای که همه عالم بتوانند ببینند ختم می‌شود.

سخنگوی سپاه: بعد از شهادت شهید نصرالله، حزب‌الله قدرتمندتر شد

همچنین سخنگوی سپاه نیز در حاشیه این مراسم گفت: بعد از شهادت شهید نصرالله، شهید نیلفروشان و فرماندهان مقاومت، جبهه لبنان و حزب‌الله قدرتمندتر شد و عملیات‌هایی را انجام داد که بی‌سابقه بوده است.

سردار علی‌محمد نائینی گفت: روشن است که جنایت‌های اسرائیل در به‌ شهادت‌ رساندن زنان، کودکان و خبرنگاران و هدف قرار‌دادن بیمارستان و انبارهای دارویی به‌شدت محکوم است و این جنایات و تغییر صحنه‌های جنگ به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

سردار نیلفروشان در سال 1345 در شهر اصفهان متولد شد. او 14ساله بود‌ که با دستکاری شناسنامه‌اش، دو سال سن خود را بالا می‌برد تا بتواند به جبهه برود. در ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر 14 امام حسین(ع) شروع می‌کند و تا سال 62 در همین لشکر می‌ماند. بعد از سال 62 به لشکر 8 نجف اشرف می‌رود و هم‌رزم شهید کاظمی می‌شود و با پایان دفاع مقدس مسئولیت عملیات لشکر 8 نجف اشرف را بر عهده می‌گیرد.

او از سال 84 به نیروی زمینی می‌‌رود و معاونت عملیات این نیرو می‌شود. پس از آن در دو مقطع به‌ عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش می‌پردازد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده می‌گیرد، اما پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه می‌رود و جانشین معاون عملیات می‌شود.

با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشینی فرمانده‌ کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) را به‌ عهده می‌گیرد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی‌ کل سپاه، سردار عباس نیلفروشان از سال 1398 به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب می‌شود. پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال، او به‌ عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در ‌نهایت او، ششم مهر در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت، همراه با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به شهادت رسید. 

روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ مهر از کشف پیکر او خبر داد. پیکر شهید نیلفروشان که عصر دوشنبه ۲۳ مهر از بیروت وارد بغداد شده بود، پس از تشییع در کربلا و نجف، برای تشییع و خاکسپاری وارد ایران شد. دیروز مراسم بدرقه رسمی در میدان امام حسین برگزار شد و مراسم خاکسپاری فردا (پنجشنبه) در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها