|

انتصاب یک زن به عنوان سخنگوی دولت پزشکیان/ «فاطمه مهاجرانی» کیست؟

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت چهاردهم شد.

انتصاب یک زن به عنوان سخنگوی دولت پزشکیان/ «فاطمه مهاجرانی» کیست؟

به گزارش شبکه شرق، «فاطمه مهاجرانی» به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منصوب شد.

«فاطمه مهاجرانی» به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم انتخاب شد.

با صدور یک حکم، «فاطمه مهاجرانی» به عنوان سخنگوی دولت دولت چهاردهم انتخاب شد.

در کارنامه «فاطمه مهاجرانی»، ریاست بر مرکز استعدادهای درخشان به‌چشم می‌خورد.

با حضور مهاجرانی، تعداد زنان کابینه به چهار نفر رسید.

فاطمه مهاجرانی

فاطمه مهاجرانی کیست؟

«فاطمه مهاجرانی» متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹، در شهرستان اراک است. او پیش از این، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده که در «۲۶ مهر ماه سال ۹۶»، از سوی سید «محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش وقت به عنوان رئیس مرکز استعداد های درخشان انتخاب شد.

«فاطمه مهاجرانی» در لیستی که از سوی «محمدجوادظریف» به عنوان اعضای شورای راهبری منتشر شده بود، حضور داشت.

تحصیلات فاطمه مهاجرانی

«فاطمه مهاجرانی» با رتبه ۷۰۰، در سال ۶۸، وارد رشته مهندسی مکانیک شد، لیسانس خود را در رشته مکانیک  در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد. او فوق لیسانس را هم در همین دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد. در سال ۷۴، فقط دو زن در کشور در رشته مهندسی مکانیک قبول شدند چون در آن زمان قبولی در ارشد کم بود که یکی از آنها، «فاطمه مهاجرانی» بود.

«فاطمه مهاجرانی» اولین زنی بود در دانشگاه شهید باهنر کرمان که دانشگاه فوق لیسانس قبول شد و به آن دانشگاه وارد شد. قبل از او نه کسی در این رشته قبول شده بود، نه این دانشگاه، ورودی زن داشت. مهاجرانی کار تدریس را از سال ۷۴ شروع کرد.

«فاطمه مهاجرانی» یک بورس دکتری از دانشگاه بونل لندن برای  رشته ربوتیک گرفت. به گفته خودش، اما بنا به دلایل خانوادگی نتوانست برای ادامه تحصیلات برو. بعدها به این دلیل که احساس می‌کرد مکانیک جواب انگیزه و استعداد ایشان را نمی‌دهد، تصمیم گرفت در رشته علوم تربیتی تحصیل کند، اما مدرکی از این رشته دریافت نکرد.

در ادامه «فاطمه مهاجرانی»، از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند برای دانشگاه اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی را گرفت و همان‌جا DBA« (‌Administration Doctor of Business‌)» و دکترای حرفه‌ای را خواند.

رتبه دانشگاهی «فاطمه مهاجرانی» دکتری حرفه‌ای مربی است. «فاطمه مهاجرانی» عضو هیات علمی دانشگاه غیرانتفاعی ارشاد نیز است.

«فاطمه مهاجرانی» عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و یک مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است. او طی ۱۱ سال، با سه پژوهش‌گر مختلف همکاری مستقیم علمی داشته است؛ بیشترین همکاری او با بهمن حاجی‌پور در انتشار یک مقاله علمی بوده است.

«فاطمه مهاجرانی» جزو جوان‌ترین‌های دولت چهاردهم است. او متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ است.

«فاطمه پزشکیان» عضو ستاد زنان مسعود پزشکیان نیز بوده است. همزمان با طرح نام او به عنوان گزینه احتمالی سخنگویی دولت، ویدئویی از سخنرانی‌ها او باز نشر شده که در آن می‌گوید: «به عنوان یک مادر اجازه نخواهم داد مهرشاد شهید دیگری بر خاک بیفتد».

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها