|

راهنمای انتخاب و خرید مبل راحتی مناسب

مبل­های راحتی امروزه به بخش جدایی ناپذیر منازل تبدیل شده ­اند. نقش مهم و تأثیرگذار آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی از یک سو و انتقال حس راحتی و آسایش از سوی دیگر، افراد را روز به روز بیشتر به سمت خرید این کالاها سوق می­دهد.

راهنمای انتخاب و خرید مبل راحتی مناسب

زندگی­ پر شتاب کنونی، استرس و خستگی جسمی و روحی فراوانی برای افراد به همراه دارد. پس از یک روز کاری طولانی و خسته­کننده، استراحت و لم دادن بر روی یک مبل نرم و راحت بسیار لذت­بخش خواهد بود. مبل­های راحتی امروزه به بخش جدایی ناپذیر منازل تبدیل شده ­اند. نقش مهم و تأثیرگذار آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی از یک سو و انتقال حس راحتی و آسایش از سوی دیگر، افراد را روز به روز بیشتر به سمت خرید این کالاها سوق می­دهد. علاوه­براین، قیمت مبلمان راحتی نسبت به مبل­های استیل پایین­تر بوده و همین امر رغبت اشخاص مختلف با سطوح مالی متفاوت را برای خرید این مبلمان بیشتر می­کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشخصات مبل­های راحتی و نکات مهم خرید این کالاها آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با چندسو همراه باشید تا با مطالب مفیدی در این زمینه آشنا شوید.  

ویژگی­های یک مبل راحتی خوب

امروزه خریداران در بازارهای ایران، به طور عمده با دو نوع مبل مواجه می­شوند: استیل و راحتی. مبل راحتی در واقع به نوعی از کاناپه اطلاق می­شود که در شکل­های دو نفره، سه نفره و یا نفرات بیشتر تولید می­شود و ممکن است گاهی به صورت ال نیز تولید شود. این مبلمان در بدنه خود به جز پایه­ها معمولاً فاقد متریال چوب قابل نمایش بوده و پایه­های آن نیز عمدتاً کوتاه هستند. مبل راحتی دارای ابعاد کوچکتری نسبت به مبل استیل بوده و قیمت پایین­تری نیز نسبت به آن دارد. باید توجه داشت که یک مبل راحتی خوب دارای ویژگی­های خاصی است. برخی از این ویژگی­ها عبارتند از:

3

 

  • جنس کلاف مبل راحتی

یکی از مشخصات مهم مبل راحتی خوب، دوام و استحکام آن است. این مشخصه به طور مستقیم وابسته به کلاف مبل است. در واقع نوع چوب به کار رفته در بدنه مبل راحتی، تعیین کننده مقاومت این کالا در برابر وزن قابل تحمل آن است. بخش­های مختلف کلاف باید به شیوه درستی به هم وصل شده و در محل اتصالات محکم باشند. شنیدن هرگونه صدای جیرجیر یا لقی در کلاف، نشانه نامرغوب بودن آن است. چوب مناسب برای ساخت کلاف مبل، چوب راش، چوب سفید و چوب روسی است. این چوبها قابلیت شکل­پذیری بالایی داشته و از استحکام قابل قبولی نیز برخوردار هستند. همچنین بهتر است کلاف مبل وزن مناسبی داشته باشد تا حمل و جابجایی آن با مشکل مواجه نشود.

  • ویژگی­های طراحی

نحوه طراحی انواع مبل اعم از مبل سلطنتی و راحتی، حائز اهمیت بسیاری است. این مسئله به خصوص در رابطه با مبل راحتی، به دلیل استفاده طولانی ­مدت از آن، اهمیت بیشتری می­یابد. نشیمنگاه، تکیه­گاه و ابعاد این مبل باید به درستی طراحی شده و مناسب با ارگونومی بدن انسان باشند. به عبارت دیگر پشت، کمر و پاهای افراد در هنگام استفاده از مبل بایستی در شرایط راحتی بوده و کمترین آسیبی متوجه ستون فقرات نشود. انواعی از مبل­های راحتی که در  آن ها تشک­ها جدا از بدنه هستند، امکان شست­وشوی راحت­تری داشته و برای خریدارانی که نگران نظافت این محصولات هستند، گزینه مناسب­تری به حساب می­آیند.

 

  • نحوه تودوزی

تودوزی مبل نیز یکی از موارد مهم و تأثیرگذار بر دوام و کیفیت مبل است. به عبارت دیگر، جنس و کیفیت موادی که نشیمنگاه مبل با آن پر می­شود، در راحتی و پایداری این کالا بسیار اثر می­گذارد. اصولاً موادی که در حال حاضر برای سخت مبل به کار می­روند شامل فوم، لایکو و الیاف ویسکو هستند.البته در گذشته از اسفنج نیز برای این موارد استفاده می­شد اما به دلیل دوام کم این مواد، فوم­ها و به ویژه فوم­های سرد جایگزین اسفنج­ها گردیدند. با این وجود چنانچه از اسفنج در ساخت مبل استفاده شده باشد، باید حتماً 30 یا 35 کیلوگرمی باشد تا به آسانی شکل خود را از دست ندهد. مواد الیافی نیز برای بخش­های دسته و تکیه­گاه به کار می­روند.

  •  نوع و جنس روکش

جنس پارچه­ای که به عنوان روکش مبل استفاده می­شود نیز در ماندگاری مبل، بسیار اهمیت دارد. در این زمینه باید جنس و نوع پارچه از کیفیت و تراکم بافت مطلوبی برخوردار باشد، رنگ پس ندهد، کوچکترین آلودگی را خیلی زود نشان نداده و پرز هم ندهد. روکش مبل باید دوخت مناسبی هم داشته باشد تا خیلی زود پاره نشده و یا از هم باز نشود. اندازه روکش مبل هم باید مناسب بوده و خیلی بزرگ یا کوچک نباشد. مقاومت پارچه مبلی در برابر شست­­وشو نیز فاکتور مهمی است که باید حتما­ به آن توجه شود.

  •  ابعاد مبل راحتی

از نکات دیگری که در خرید مبل راحتی اهمیت دارد، تناسب ابعاد مبل با فضای مورد نظر است. این مسئله هم به لحاظ زیبایی شناختی و هم راحتی چیدمان و استفاده در منزل، حائز اهمیت است.

  • داشتن ضمانت­نامه

در نهایت، داشتن ضمانت­نامه معتبر از ویژگی­های یک مبل راحتی خوب است. وجود این گارانتی باعث می­شود تا خریدار با خیال راحت پروسه خرید را طی کرده و از مطلوب بودن سطح کیفی مبلمان، اطمینان حاصل کند.

4

در خانه­های امروزی مبلمان یک عنصر تفکیک­ناپذیر در دکوراسیون داخلی به شمار می­آید. در میان انواع مبلمان منزل، مبل راحتی به دلیل ویژگی­های منحصربفرد، به ویژه ایجاد حس راحتی و آرامش، محبوبتر و کاربردی­تر از نوع سلطنتی است. از انواع مبل راحتی که در بازار به فروش می­رسد، موارد زیر را می­توان برشمرد:

  • کاناپه

  • لاوسیت

  • مبل ال شکل

  • مبل تخت­خواب شو

  • مبل راحتی فانتزی

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبل می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 - 02632828293

Chandsoo.com

ابعاد استاندارد مبل­های راحتی

همان­گونه که قبلاً نیز گفتیم، مبل­های راحتی در انواع مختلفی در بازار عرضه می­شوند. هریک از این مدل­ها ابعاد خاصی دارند که ممکن است با مدل دیگر متفاوت باشد. در واقع اندازه این مبل­ها براساس شکل و راحتی افراد استفاده کننده تعیین می­شود و به گونه­ای است که کمترین فشار و آسیب را متوجه پا و کمر افراد نماید. در این راستا، استاندارد ارتفاع برای مبل­های راحتی در حدود 66 الی 91 سانتی­متر تعریف می­شود. البته این مقادیر ممکن است بر حسب نوع و مدل مبل تغییر کند. محدوده عمق این محصولات نیز در حدود 88 تا 100 سانتی­متر متغیر است. در مورد ارتفاع نیز، این مقدار برحسب فاصله عمودی از نشیمن مبل تا زمین محاسبه شده و اغلب مقداری بین 38 تا 50 سانتی­متر است. طول مبل راحتی یک نفره نیز در حالت استاندارد معمولاً در حدود 88 سانتی­متر است. این مقدار در مورد مبل­های سه نفره به حدود 213 سانتی­متر می­رسد.

چه رنگی برای مبل راحتی مناسب است؟

مبلمان در هر فضایی، از جمله عناصر مهمی است که در بدو ورود به آن فضا جلب توجه می­کند. از این­رو، انتخاب رنگ مناسب برای این کالا، مسئله مهمی است که باید به آن توجه بسیاری داشت. معمولاً رنگ مبل راحتی را بر حسب محلی که قرار است در آن قرار گیرد، انتخاب می­کنند. هماهنگ بودن طرح و رنگ مبل با سایر اجزای دکوراسیون موجود در اتاق نیز بسیار اهمیت دارد. در اغلب موارد می­توان رنگ یک مبل راحتی را با رنگ کفپوش ست کرده و از یک هارمونی زیبا لذت برد. رنگ غالب دکوراسیون محیط نیز راهنمای خوبی برای انتخاب رنگ مبل، به حساب می­آید. افرادی که علاقه­ای به دکوراسیون شلوغ ندارند، باید از انتخاب پارچه­ مبلی شلوغ با گل­های درشت اجتناب کنند.

برای خرید مبل راحتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

اصولاً خرید هر کالایی باید با نهایت دقت و سجیدن شرایط مختلف صورت گیرد تا خریدی مناسب و ماندگار انجام گیرد. این موضوع درمورد وسایل بزرگی چون مبلمان اهمیت بیشتری می­یابد. در همین راستا توجه به چند نکته در هنگام خرید مبل راحتی ضروری به نظر می­رسد. این نکات عبارتند از:

  • توجه به ابعاد فضای مورد نظر جهت انتخاب اندازه، مدل و تعداد مبل

  • هماهنگی طرح، رنگ و سبک با دکوراسیون منزل

  • توجه به جنس مبل راحتی

  • سنجش میزان راحتی مبل

  • توجه به قیمت­ها

  • کیفیت مواد به کار رفته

   

از کجا مبل راحتی ارزان بخریم؟

تنوع مبل راحتی و نیز فروشگاه­های مختلف، ممکن است باعث سردرگمی خریداران این کالاها گردد. با توجه به اینکه تمامی این اجناس از لحاظ درجه کیفی یکسان نبوده و بازه قیمتی متفاوتی نیز دارند، انتخاب یک فروشگاه مطمئن ضروری به نظر می­رسد. در این راستا ما فروشگاه آنلاین چندسو را به شما پیشنهاد می­دهیم. با انتخاب مبل راحتی خود از این فروشگاه، می­توانید خریدی ارزان و مطمئن را تجربه کنید.

 

چندسو برای خرید مبلمان راحتی چه کمکی می کند؟

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با مبل راحتی و نکات مهم برای خرید آن، آشنا کنیم. در صورتی­که تمایل به خرید یک دست مبل راحتی دارید، می­توانید از سایت چندسو بازدید کنید. در این سایت شما علاوه بر بازدید از مدل­ها و طرح­های مختلف مبل راحتی، قادر خواهید بود تا از خریدی باکیفیت، مطمئن و ارزان بهره­مند شوید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها