|

چگونه ویزای توریستی کانادا را دریافت کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی کانادا می‌توان به دو روش آنلاین و آفلاین اقدام کرد.

 

همه ساله میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان به عنوان گردشگر به کانادا سفر می‌کنند. اما در بعضی موارد، مسافران کانادا باید پیش از سفر برای دریافت ویزای توریستی یا کوتاه مدت کانادا اقدام کنند. در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر شما را با شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا فراهم کنیم. اداره مهاجرت کانادا، شرایط مختلفی را در خصوص دریافت ویزای ورود به کانادا برای اتباع کشورهای مختلف در نظر گرفته است. ایرانیان از جمله اتباعی هستند که پیش از ورود به کانادا به دریافت ویزای توریستی نیاز دارند.

تعریف ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که بعضا به عنوان ویزای بازدیدکننده به آن اشاره می‌شود، سندی رسمی از سوی دولت کاناداست که به پاسپورت شما الصاق می‌شود. این برگه نشان می‌دهد که شما شرایط لازم برای ورود موقت به کانادا برای کارهایی از قبیل زایمان و به دنیا آوردن فرزند در کانادا، بازدید از مکان‌های تفریحی کانادا، شرکت در یک جلسه و... را دارید.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

در گام اول از پروسه دریافت ویزای توریستی کانادا، باید بدانید که آیا اصلا شرایط دریافت ویزای توریستی را دارید یا خیر؟

برخی از پیش‌شرط‌های لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • اسناد معتبر مسافرتی و همچنین پاسپورتی با حداقل 1 صفحه خالی
  • از شرایط جسمانی مطلوبی برخوردار باشید؛ اما این به چه معناست؟ در زمان سفر از شما پرسیده می‌شود که آیا دچار بیماری روحی و روانی خاصی هستید که برای درمان آن به مواردی جز دارو نیاز باشد؟ این بند از شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا بخاطر اطمینان از عدم مشکلات بهداشتی و درمانی در طول سفر شما وضع شده است. البته بارداری از جمله این موارد به شمار نمی‌رود و در حقیقت، بسیاری از افراد برای برخورداری کودکشان از مزایای شهروندی کانادا، ویزای تولد فرزند کانادا را دریافت می‌کنند.
  • باید افسر مهاجرتی خود را در خصوص اطمینان از بازگشت به کشور مبدأ قانع کنید. می‌توانید با نشان‌دادن روابط کاری، خانوادگی و یا لزوم مدیریت دارایی‌های خود این اطمینان را ایجاد کنید که حتما به کشور مبدأ باز خواهید گشت.

فرایند دریافت ویزای مهاجرتی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا می‌توان به دو روش آنلاین و آفلاین اقدام کرد. متقاضی در روش آنلاین، مدارک خود را به انضمام درخواست ارسال کرده و پرونده او به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در این حالت، روند بررسی پرونده در هر مرحله بروزرسانی شده و می‌توانید برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده به حساب کاربری خود مراجعه کنید. به عنوان متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا باید به افسران رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی ثابت کنید که شرایط تعریف‌شده از جمله علت سفر، مدت‌زمان اقامت، وضعیت مالی و قطعیت بازگشت به کشور مبدأ را دارید.

در صورت تأیید درخواست ارائه‌شده مهر اداره مهاجرت کانادا بر روی پاسپورت شما درج شده و در صورت عدم پذیرش درخواست، دلایل رد درخواست به شما اطلاع داده خواهد شد. به علت نبود مراکز درخواست ویزای کانادا در ایران، ممکن است از شما خواسته شود تا برای ادامه رسیدگی به پرونده به یکی از نزدیک‌ترین مراکز موجود در کشورهای همسایه مراجعه کنید که در این حالت خدمات تخصصی ارائه‌شده توسط پیکاپ ویزای کانادا می‌تواند به شما در روند دریافت ویزای توریستی کانادا کمک کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

مدارکی که از شما در هنگام درخواست برای دریافت ویزای توریستی کانادا درخواست می‌شود به عوامل مختلف زیر بستگی دارد.

  • اهل کدام کشور هستید.
  • روشی درخواست دریافت ویزا (آنلاین و یا آفلاین).
  • و اینکه آیا از داخل خاک کانادا و یا خارج از مرزهای این کشور برای دریافت ویزا اقدام می‌کنید.

به یاد داشته باشید که تمامی مدارکی که به زبان انگلیسی و یا فرانسوی نیستند، حتما باید ترجمه شوند. چنانچه قصد ارائه مدارکی به غیر از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی را دارید باید:

  • یک کپی برابر اصل از مدرک را به پرونده خود اضافه کنید.
  • مدرک و یا گواهی خود را به صورت رسمی به زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه کنید.
  • تعهدنامه رسمی فرد ترجمه‌کننده باید وجود داشته باشد.

مدت‌ زمان رسیدگی به پرونده‌های ویزای توریستی کانادا

اغلب پرونده‌های درخواست ویزای توریستی کانادا ظرف کمتر از چند هفته مورد بررسی قرار می‌گیرند. هرچند که این زمان رابطه مستقیمی با وجود دفاتر ویزا در کشور شما و نیاز به ارائه مدارک بیشتر در طول رسیدگی به پرونده دارد. می‌توانید به صورت آنلاین برای اطلاع از مدت‌ میانگین رسیدگی به پرونده‌های ویزای توریستی کانادا در کشور محل زندگیتان جستجو کنید. همچنین درصورت ارائه درخواست به صورت آنلاین، می‌توانید در هر گام از روند بررسی پرونده، از آخرین وضعیت در صفحه کاربری خود مطلع شوید.

هزینه دریافت ویزای توریستی کانادا

هزینه بررسی پرونده‌های دریافت ویزای توریستی 100 دلار کانادا است. اکثر متقاضیان در هنگام بررسی پرونده خود نیاز به انجام تست‌های بیومتریک (دریافت اثر انگشت و عکس) دارند که هزینه‌ آن 85 دلار کانادا است. در صورت نیاز به مدارک بیشتر در طول مراحل پرونده، باید هزینه‌های جانبی دیگری را نیز پرداخت کنید. نکته مهم در اینجا این که است تمامی این هزینه‌ها غیرقابل بازگشت بوده و در صورت رد درخواست، مبالغ پرداختی به شما مسترد نخواهد شد.

دلایل رد درخواست‌های ویزای توریستی کانادا

مهمترین دغدغه مقامات مهاجرتی کانادا، حصول اطمینان از بازگشت فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی به کشور مبدأ است. به ویژه اگر شما اهل کشوری در حال توسعه و یا جهان سوم باشید، باید شواهد کاملی را ارائه کنید که حتما قبل از پایان مهلت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت.

برخی از مدارکی که می‌تواند به شما در این خصوص کمک کند عبارتند از:

  • وجود اموال و دارایی (ارائه اسناد زمین، خودرو و حساب‌های بانکی)
  • شغل شما در کشور مبدأ (ارائه اسناد فیش حقوقی، برگه مرخصی، گواهی استخدام شما و همچنین میزان حقوق دریافتی در هنگام بازگشت به کشور مبدأ)
  • داشتن وضعیت مالی مناسب (ارائه مدارک حساب بانکی)
  • روابط خانوادگی (ارائه گواهی تولد، سند ازدواج و عکس)
  • موارد دیگر.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها