|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 1 اردیبهشت 1401 / 21 آوریل 2022

سربازان اوکراینی ماریوپل تسلیم می‌شوند؟

با تمام شدن ضرب الاجل روسیه به سربازان اوکراینی کارخانه فولاد آزوف در ماریوپول نگاه رسانه‌‌های جهان به سرانجام آنها است؛ تسلیم می‌شوند و یا می‌میرند؟ این دو راهی سختی است که روسیه جلوی پای آنها گذاشته است.

سربازان اوکراینی ماریوپل تسلیم می‌شوند؟

با تمام شدن ضرب الاجل روسیه به سربازان اوکراینی کارخانه فولاد آزوف در ماریوپول نگاه رسانه‌‌های جهان به سرانجام آنها است؛ تسلیم می‌شوند و یا می‌میرند؟ این دو راهی سختی است که روسیه جلوی پای آنها گذاشته است. روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی در کنار این موضوع به ماجراهای لغو ماسک اجباری در آمریکا و همچنین دست و پا زدن بوریس جانسون برای ماندن در قدرت می‌پردازند. 

خاورمیانه‌ای‌ها هم در کنار خبرهای اوکراین، مشغول تحولات اقتصادی و اجتماعی خودشان هستند و البته وقایع مسجد الاقصی و قبه الصخره را هم پیگیری می‌کنند.

 

گاردین

سربازان اوکراینی ماریوپل تسلیم می‌شوند؟

فرمانده تفنگداران دریایی اوکراین که در بندر ماریوپل و در محاصره روسها به سر می‌برند می‌گوید اگر این آخرین ساعات زندگی ما نباشد، دست کم آخرین روزهای ما خواهد بود. او در پیامی ویدئویی در فیس بوک وضعیت نیروهایش را توصیف کرده است.

این فرمانده اوکراینی و سربازانش در کارخانه فولاد آزوف در این بندر مقاومتی مثال‌زدنی مقابل انبوه سربازان روس رقم زده اند. فرمانده ولینا می‌گوید تعداد روسها ۱۰ برابر تعداد اوکراینی‌هاست. در ضمن اولتیماتوم روسیه هم برای تسلیم و یا مرگ دسته جمعی تمام شده است.

آنها از رهبران جهانی می‌خواهند اجازه ندهند به دست نیروهای روسیه اسیر بشوند. درخواست مشخص آنها این است که به کشور سوم ( نه اوکراین و نه روسیه ) تحویل داده شوند.

 

نشنال

قیمت مواد غذایی در امارات کنترل شده است

به گزارش آژانس غذای سازمان ملل قیمت مواد غذایی در سراسر جهان با افزایش قابل ملاحظه‌ای رو به رو بوده است. این اتفاق در محصولات روغنی و لبنی بیش از دیگر اقلام مشاهده می‌شود.

مقامات اماراتی می‌گویند موفق شده اند این اتفاق را در کشورشان کنترل کنند. آنها معتقدند نظارت دقیق و سریع مانع از رشد بی‌ملاحظه قیمت‌ها شده است. 

این مقامات از مردم خواسته اند درباره افزایش قیمت غیرمعمول برخی اقلام گزارش دهند تا جلوی آن گرفته شود. 

از سوی دیگر دولت با استفاده از انواع استارتاپ‌ها و برنامه‌های دیجیتالی به شکلی دیگر قیمت‌ها را رصد می‌کند و البته اجناس را سریع‌تر در دسترس شهروندان قرار می‌دهد.

 

لس‌ آنجلس تایمز

لغو قانون ماسک اجباری و افزایش نگرانی

قانون استفاده اجباری از ماسک در ایالات متحده به پایان خود نزدیک شده است. اما این خبر نگرانی برخی از شهروندان آمریکایی را در پی داشته است. آنها پیش‌بینی می‌کنند لغو پوشش ماسک منجر به همه‌‌گیری دوباره می‌شود.

در دستورالعمل جدید استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها اختیاری اعلام می‌شود. مثلا در سیستم حمل و نقل عمومی و خصوصی و هواپیماها و فرودگاه‌ها و دفتر شرکت‌های هواپیمایی دیگر اجباری نیست و هر کس به اختیار خودش رفتار می‌کند.

مشاهدات میدانی می‌گوید مثلا در یکی از بخشهای فرودگاه‌ بین‌المللی لس آنجلس ۴۰درصد مسافران بدون ماسک تردد کرده اند. با توجه به لغو برخی محدودیت‌های مسافرتی دوران پاندمی، این موضوع باعث نگرانی‌های مضاعف خواهد شد.

 

پاکستان تودی

کابینه شریف برای روزهای سخت آماده می‌شود

شهباز شریف در نخستین جلسه هیات دولت از اعضا خواست آستین‌ها را بالا بزنند و برای روزهای سخت آماده شوند.

نخست‌وزیر در این جلسه به صراحت اعلام کرده کشورش با چالش‌هایی مثل تورم، بیکاری و فقر مواجه است که در آینده نمود بیشتری هم خواهد داشت. پس باید برای رفع این مشکلات چاره ای اندیشید. 

او از اعضای کابینه خواست با صداقت و تعهد کار خود را آغاز کنند و اجازه ندهند فشارهای منتقدان مانع از انجام وظیفه‌شان شود. 

دولت ائتلافی شهباز شریف پس از عدم رای اعتماد و برکناری عمران خان از نخست‌وزیری کار خود را به تازگی آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها