|

هواپیمایی امارات در پی خرید 100 تا 150 هواپیمای جدید

الشرق در گزارشی به خرید100 تا 150 هواپیمای جدید، هواپیمایی امارات پرداخته است.

هواپیمایی امارات در پی خرید 100 تا 150 هواپیمای جدید

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،النهار،الشرق، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بغداد الیوم.

در این میان الشرق، در گزارشی به خرید100 تا 150 هواپیمای جدید، هواپیمایی امارات  پرداخته است

 

النهار لبنان: 

کاردار ترکیه در قاهره: سفرای مصر و ترکیه به زودی تعیین می شوند

صالح موطلو شن، کاردار ترکیه در قاهره از تصمیم دو کشور برای تعیین سفیر در پایتخت های یکدیگر در آینده نزدیک خبر داد.

وی در اظهاراتی که توسط روزنامه المصری الیوم منتشر شد اشاره کرد که تبریک «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به رجب طیب اردوغان، به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و استقبال اخیر اردوغان از این تبریک، فرصت خوبی در چارچوب روابط دوجانبه به شمار می رود.

کاردار ترکیه در قاهره گفت: رهبران دو کشور تمایل خود برای ارتقای روابط دیپلماتیک به بالاترین سطح ابراز کردند، اردوغان درخصوص توسعه روابط با مصر بسیار مشتاق است و خواسته نهادهای ترکیه نیز همکاری با مصر است.

وی توضیح داد که روابط با مصر به زودی شاهد تعیین سفرا خواهد بود و افزود: روابط در زمینه های مختلف و در راس آن اقتصاد، تجارت، صنعت، فناوری، توسعه، فرهنگ، هنر، ورزش، رسانه و ارتباطات است.

این دیپلمات ترکیه ای همچنین به سفر رسمی قریب الوقوع احمد سمیر، وزیر صنعت و تجارت مصر به ترکیه و نیز سفر دو هیئت ترکیه ای از حوزه های مختلف به قاهره اشاره کرد.

وی ادامه داد: انتظار داریم همکاری میان ترکیه و مصر در زمینه های سرمایه گذاری و گردشگری طی 6 ماه تا یک سال آینده افزایش یابد.

 

الشرق: 

هواپیمایی امارات در پی خرید 100 تا 150 هواپیمای جدید

هواپیمایی امارات با خرید 100 تا 150 هواپیما آماده نوسازی ناوگان هوایی خود و پایان دادن به فعالیت هواپیماهای ایرباس A-380 تا آغاز دهه پیش رو می شود.

تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات روز سه شنبه در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در استانبول در نشست سالیانه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی گفت که این شرکت در آستانه اقدام به خرید تعداد بیشتری از هواپیماهای ایرباس A-35 و بوئینگ 777 و احتمالا بوئینگ 787 دریملاینر کوچک است.

شرکت هواپیمایی امارات به دنبال دریافت این هواپیماها از سال 2027 تا 2033 همزمان با خروج هواپیماهای A-380 از ناوگان هوایی این کشور در سال 2032 است.

طبق اظهارات کلارک، درخواست خرید این هواپیماها هفته آینده ارسال خواهد شد و ممکن است این اقدام در جریان نمایشگاه هوایی دبی انجام شود.

کلارک اشاره کرد که این درخواست خرید بزرگترین درخواست از مدت ها گذشته است و احتمال اندکی کاهش در سرعت این درخواست در نیمه سال آینده در خاورمیانه وجود دارد.

رئیس شرکت هواپیمایی امارات این شرکت مستقر در دبی را به بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافت طولانی جهان تبدیل کرده و ناوگانی متشکل از 100 هواپیمای ایرباس A-380 را راهبری می کند.

هواپیمایی امارات پیش از این 50 هواپیمای A-350 و 117 هواپیمای 777X و 30787-9s را سفارش داده و در مجموع، ناوگانی متشکل از 260 هواپیما، از جمله حدود 115 هواپیمای A-380 دارد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

پارلمان عراق موعد جلسه رای گیری برای تصویب بودجه را تعیین کرد

پارلمان عراق موعد جلسه رای گیری برای بودجه عراق را اعلام کرد.

 پارلمان عراق پنجشنبه را موعد رای گیری برای تصویب بودجه سال های 2023، 2024 و 2025 عراق تعیین کرد.

پارلمان شنبه گذشته از تصویب بودجه به دلیل اختلاف با اقلیم کردستان که مخالف تعدیلات آن است، بازماند.

پیش از این برخی منابع گفتند که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و ائتلاف اداره حکومت عراق، بر سر تصویب بودجه عراق در نیمه هفته جاری توافق کردند.

شب گذشته، «معین الکاظمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، گفت این کمیسیون اقدامات خود درباره قانون بودجه را به پایان رسانده و 67 ماده این قانون را تصویب کرده و در برخی موارد نیز تعدیلاتی انجام داده از جمله 5 هزار میلیارد دینار به استان‌های فقیرنشین اختصاص داده است.

 

بغداد الیوم: 

میشل عون برای دیدار با اسد وارد سوریه شد

 میشل عون، رئیس جمهور سابق لبنان از مرز سوریه عبور کرده و قرار است برای دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به دمشق برود.

دیدار عون با اسد پس از 14 سال از آخرین دیدارشان انجام می شود.

رسانه های لبنانی گزارش دادند که بیار رفول، وزیر سابق لبنان نیز عون را در این سفر همراهی می کند.

دوره ریاست جمهوری میشل عون، اکتبر 2022 به پایان رسید و پارلمان لبنان از آن زمان نتوانسته جایگزین عون را انتخاب کند.

پیش از این، نیروهای اپوزیسیون در لبنان، جهاد ازعور، وزیر دارایی اسبق لبنان را نامزد منصب ریاست جمهوری کردند.

میشل معوض، نامزد ریاست جمهوری لبنان، نیز از نامزدی خود به نفع جهاد ازعور انصراف داد.

حزب الله و متحدانش همچنان از سلیمان فرنجیه، وزیر سابق لبنان حمایت و با نامزد اپوزیسیون مخالفت می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها