|

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به «شرق»

برخورد با دانش‌آموزان در لایحه حجاب نبود

دیروز بعد از جلسه هیئت وزیران بخش مهمی از کابینه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و پاسخ‌گوی سؤالات بودند. با همه سؤالات چالشی که دیروز مطرح شد، اما نمایش خودروهای هیبریدی و دست به فرمان شدن رئیسی به مهم‌ترین حاشیه‌های دیروز حیاط دولت تبدیل شدند.

برخورد با دانش‌آموزان در لایحه حجاب نبود

  شرق: دیروز بعد از جلسه هیئت وزیران بخش مهمی از کابینه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و پاسخ‌گوی سؤالات بودند. با همه سؤالات چالشی که دیروز مطرح شد، اما نمایش خودروهای هیبریدی و دست به فرمان شدن رئیسی به مهم‌ترین حاشیه‌های دیروز حیاط دولت تبدیل شدند. در جلسه دیروز هیئت دولت، سیدابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش با تأکید بر اینکه دستاوردهای مرتبط با امنیت و منافع ملی را نباید به تحلیل‌های جناحی تقلیل داد، اظهار کرد: موضوع مهم درباره منابع آزادشده، نحوه هزینه‌کرد آنهاست که دولت عطف به تأکید رهبر معظم انقلاب، تلاش خواهد کرد همه این منابع در راستای پشتیبانی از تولید هزینه شود. رئیس‌جمهور آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه‌شده کشورمان را جلوه‌ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه در مقابل دیپلماسی ملتمسانه توصیف و تصریح کرد: این اقدامی ارزشمند، مایه افتخار و در راستای تأمین منافع ملی بود. در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام‌برقی تولید شرکت‌های خودروساز داخلی به نمایش درآمد که رئیس‌جمهور از آنها بازدید کرد. به گفته سخنگوی دولت با پیشنهاد وزیر صمت تعدادی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی که قبلا نیز رونمایی شده‌ بودند، مجددا در حیاط دولت به نمایش درآمدند که این نمایش مربوط به طرحی بود که وزارت صمت با همکاری بخش‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در جهت کاهش آلایندگی‌های موجود در کلان‌شهرها و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار دارند. در ادامه جلسه هیئت وزیران، به رسم همیشگی، اعضای کابینه سیزدهم در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند.  رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار «شرق» مبنی اینکه در لایحه عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان زیر 18 سال (محصلین) هم جرم‌انگاری شده است؟ گفت: «این موضوع را نه شنیده‌ام و نه خبر دارم. در لایحه دولت چنین چیزی نبوده و نیست و لایحه دولت بحث جرم‌انگاری نداشت بلکه تخلف بود. موضوع برخورد با دانش‌آموزان هم نه در لایحه بوده و نه اطلاعی دارم. وزیر آموزش و پرورش درخصوص اینکه در صورت تصویب مجلس، واکنش شما نسبت به جرم‌انگاری از کودکان زیر 18 سال در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ بیان کرد: «باید آن را بررسی کنیم و واکنش ما متناسب با اطلاعات است». وزیر آموزش و پرورش همچنین به خبرنگاران گفت رتبه‌بندی (معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراضشان وارد شده است، رتبه‌شان ارتقا می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند. صحرایی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مبنی بر اینکه سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه‌ریزی را راحت‌تر می‌کند و آینده را نشان می‌دهد.

محدودیتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع وجود ندارد

وی درباره ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز گفت: آن دسته از اتباعی که شناسه مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفته‌اند، باید آن را اخذ کنند، زیرا شرط ثبت‌نام است و محدودیتی برای ثبت‌نام آنها وجود ندارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه هیئت دولت با اشاره به اینکه برای اربعین هفته گذشته هیئتی را به کشور عراق اعزام کردیم که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و با نهادهای تنظیم‌گر آنان جلسات مختلفی را تشکیل دادند، تأکید کرد: بر اساس توافقات صورت‌گرفته با طرف عراقی بنا شده است تا هم سیم‌کارت عراقی با قیمت مناسب‌تری در اختیار زائران اربعین قرار گیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند.

بنزین گران  نمی‌شود

اوجی درباره حواشی‌ای که درباره افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته مطرح شده است، توضیح داد: پیش از این بنده و همکارانم در شرکت پالایش و پخش مصاحبه کردیم و برای صدمین بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست. او با بیان اینکه در تأمین بنزین جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: پالایشگاه‌های کشور تولید حداکثری برای بنزین را انجام می‌دهند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت کشور وجود دارد. وزیر نفت از مردم خواست به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند و یادآور شد: حتی نسبت به سال گذشته به میزان ۱۵۰ میلیون لیتر افزایش ذخیره بنزین وجود دارد. اوجی با اشاره به کارت‌های سوخت جایگاه‌داران توضیح داد: بر اساس قانون مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲، همه مردم باید از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌های سوخت استفاده کنند. بر همین اساس وزارت نفت به تکلیف مجلس در این خصوص عمل می‌کند. البته در‌این‌باره تعداد کارت‌های سوخت کم شده است. او ادامه داد: در شروع کار این طرح، ۱۷ درصد مردم از کارت شخصی سوخت خود استفاده کردند و امروز بیش از ۷۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها استفاده می‌کنند. البته جایگاه‌داران کارت‌های سوخت در موارد اضطراری که فردی کارت خود را گم کرده یا همراه ندارند، به مشتری ارائه می‌دهند. وزیر نفت تأکید کرد: در تمام جایگاه‌های سوخت کشور، بنزین کافی موجود است و هیچ جای نگرانی نیست. البته هیچ جایگاه سوختی حق ندارد به مشتری بگوید که کارت سوخت ندارد و در‌این‌باره بازرسان وزارت نفت به تمام جایگاه‌های سوخت کشور سرکشی لازم را انجام می‌دهند.

اختیارات استاندار سیستان و بلوچستان افزایش یافت

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جلسه امروز هیئت وزیران استاندار سیستان و بلوچستان حاضر بود و گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرائی در حوزه‌های عملکردی در این استان به‌ویژه در مسئله آبرسانی، اشتغال و مسائل دیگر اقتصادی را ارائه کرد، افزود: تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد تا بخشی از اختیارات هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شود که امکان تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی سریع‌تر و مؤثرتری برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز این منطقه انجام شود.

خرید تضمینی گندم در آستانه رکوردشکنی است

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی هم در حاشیه حیاط دولت، با اعلام اینکه تا الان نزدیک به ۱۰ میلیون تن خرید گندم انجام شده است و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی به ۱۰ میلیون تن هم عبور می‌کند که یک رکورد است، افزود: از ۱۱ و نیم میلیون تن نیاز کشور ما ۱۰ میلیون تن را در کشور تولید می‌کنیم. بازپرداخت آن هم با تأکید رئیس‌جمهوری به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه طلب کشاورزان دیون ممتازه است، در اولویت قرار دارد.

مشکل سرم و دارو به طور کامل برطرف شده است

بهرام عین‌اللهی هم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران تأکید کرد: مشکلی برای تأمین دارو نداریم و ذخایر دارویی را ارتقا دادیم. او خاطرنشان کرد: مشکل تهیه سرم که سال گذشته بود، امسال به‌طور‌کلی برطرف شد. عین‌اللهی تأکید کرد: بین وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بابت تأمین ارز واردات دارو هماهنگی ایجاد شده است. او با اشاره به آغاز سفر زائران اربعین اظهار کرد: اتباع خارجی که برای زیارت اربعین از ایران عبور می‌کنند، باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند.

به تدریج تاکسی‌های هیبریدی در تهران پلاک و عرضه خواهند شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران با بیان اینکه ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می‌شوند، گفت: واردات خودروهای خارجی صفر و کارکرده آغاز شده و آیین‌نامه‌های مربوطه ابلاغ شده است. عباس علی‌آبادی گفت: خودروسازان داخلی به‌تدریج تاکسی‌های هیبریدی را در تهران پلاک و عرضه خواهند کرد و ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می‌شوند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات خودروهای خارجی اعم از صفر و کارکرده آغاز شده و آیین‌نامه‌های مربوطه ابلاغ شده‌اند اما دولت واردکننده نیست و شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی اقدام به واردات می‌کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها