|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و هشتم مرداد

تداوم مناقشه بر سر توقف اصلاح قانون مطبوعات/ شورای نگهبان با «رد صلاحیت»، نمایندگان مجلس را تهدید کرد

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و هشتم مرداد در مورد تداوم مناقشه بر سر توقف اصلاح قانون مطبوعات و تلاش برخی گروه‌ها برای برگزاری تجمع در این خصوص نوشته‌است. او همچنین تهدید نمایندگان مجلس از سوی شورای نگهبان را نیز روایت کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تداوم مناقشه بر سر توقف اصلاح قانون مطبوعات/ شورای نگهبان با «رد صلاحیت»،  نمایندگان مجلس را تهدید کرد

عفت و سارا و علی و محمد، ساعت سه بامداد، از سفر معالجه به لندن بازگشتند. خوشحال شدم. در خانه بودم؛ با استراحت و مطالعه. ظهر بچه‌ها جمع بودند. انتشار بیانیه‌های گروه‌ها در مخالفت با راکد شدن طرح [اصلاح قانون] مطبوعات ادامه دارد و مراکز مجهولی، برای فردا، اجتماع در بهارستان اعلان کرده‌اند و خارجی‌ها به آن دامن می‌زنند.

آقای [رضا] استادی، سخنگوی شورای نگهبان، چند روز پیش گفت، ادامه نمایندگی نمایندگان مجلس، احتیاج به ادامه شرایط دارد و اگر تشخیص داده شود که فاقد صلاحیت‌اند، نمایندگی را از دست می‌دهند. این اظهارات، برای نمایندگان مجلس، خیلی گران آمد و اعتراضات زیادی کردند و از آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] هم انتقاد شد که چرا سکوت کرده است. امروز آقای [احمد] جنتی [دبیر شورای نگهبان]، در نمازجمعه [تهران]، همان حرف آقای استادی را تکرار کرد و خارجی‌ها هم تحریکاتی در مقابل این حرف جدید دارند.

چند روز قبل در مجلس، دو طرح در مورد تغییر و تفسیر دو قانون مطرح شد؛ برای جلوگیری از اقدام قوه قضائیه علیه مطبوعات. در محافلی مطرح می‌شود که این اقدام مجلس، برای تصویب چیزی بدل از طرح اصلاح قانون مطبوعات است و مخالفت با رهبری فرض می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها