|

العالم فی 60 ثانیة

از حضور ارکستر ملی عربستان در نیویورک تا رشد 30 درصدی جابجایی مسافر در امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان ، الجزیره، الخلیج اونلاین وشفق نیوز.

از حضور ارکستر  ملی عربستان در نیویورک تا رشد 30 درصدی جابجایی مسافر در امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: حضور ارکستر عربستان در نیویورک

دیروز دوشنبه گروه ارکستر سعودی در تالار اپرای متروپولیتن در مرکز لینکلن در شهر نیویورک  با حضور بیش از 60 نوازنده کنسرتی را برگزار کرد. 

ارکستر ملی عربستان و گروه کرال توسط سازمان موسیقی عربستان به عنوان یکی از ابتکارات متعدد برای توسعه موسیقی در راستای چشم انداز عربستان سعودی 2030 است.

مدیر عامل سازمان موسیقی گفت: این رویداد ملی برای ما اهمیت زیادی دارد و ما مشتاقانه منتظر یک شب موسیقی هستیم که بخشی از میراث غنی فرهنگی و موسیقایی پادشاهی عربستان سعودی و ترکیبی از موسیقی سنتی و محلی را به نمایش بگذارد. 

این کنسرت با حضور 80 نوازنده از گروه کر و ارکستر ملی عربستان با نواختن آهنگ "صدای تو مرا صدا می زند" از هنرمند محمد عبده آغاز به کار کرد .

 

الجزیره: اعتراض اسرائیل به درج شهر باستانی اریحا در فهرست میراث جهانی

تصمیم سازمان یونسکو در درج شهر باستانی اریحا در فهرست میراث جهانی، خشم اسرائیل را برانگیخت.

شهر باستانی اریحا در فاصله 10 کیلومتری شمال دریای مرده و دو کیلومتری شمال مرکز شهر اریحا در کرانه باختری واقع شده است.

این منطقه یک دشت بیضی شکل است که بقایای فعالیت بشری ماقبل تاریخ را در خود جای داده است.

در این مکان یک سکونتگاه دائمی در دوره هزاره نهم تا هشتم پیش از میلاد به دلیل حاصل خیزی خاک و سهولت دسترسی به آب وجود دارد.

وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم که اتحاذ شده را نشانه دیگری از به سخره گرفتن یونسکو توسط فلسطینی ها و سیاسی سازی این سازمان می دانیم.

 

شفق نیوز: کمک کانادا به عراق برای احیای تالاب ها 

کمیسیون کشاورزی و آب پارلمان عراق از اعطای 3.7 میلیون دلار توسط دولت کانادا برای احیای تالاب های جنوب عراق و حفظ آن ها در برابر تغییرات اقلیمی خبر داد.

ابتسام الهلالی، عضو این کمیسیون روز دوشنبه گفت که دولت کانادا بسته ای مالی به ارزش 3.7 میلیون دلار برای احیای تالاب های جنوب عراق به ویژه تالاب الجبایش در استان ذی قار ارائه کرده است.

وی افزود: بسته مالی کانادا در چارچوب طرح احیای تالاب های عراق است. این طرح شامل توسعه زیستی ساکنان حومه تالاب ها، رساندن آب آشامیدنی سالم به این مناطق، توسعه منابع دامی و جلوگیری از صید بی رویه ماهی و حیوانات در جنوب عراق است.

 

الامارات الیوم: «فلای دبی» تابستان امسال 4 میلیون مسافر جابه‌جا کرد

غیث الغیث، مدیرعامل فلای دبی، گفت  که این شرکت در تابستان امسال بیش از 4 میلیون مسافر را جابجا کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

الغیث در جریان نشست رسانه ای امروز در دبی افزود که این شرکت هواپیمایی در تابستان امسال بیش از 32400 پرواز انجام داد که نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اشغال صندلی در این مدت در تابستان به 75 درصد رسید، گفت: با اشاره به اینکه این شرکت پروازهای خود را به 85 مقصد بین المللی از ترمینال 2 فرودگاه دبی و 33 مقصد از ترمینال 3 انجام می دهد. امروزه به بیش از 120 مقصد در 52 کشور خدمات ارائه می دهد امسال  بیش از 800 کارمند به فلای دبی پیوستند.

 

الخلیج اونلاین: نخستین سفر ولیعهد کویت به چین 

میدل ایست نیوز: مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت فردا چهارشنبه طی سفری رسمی و به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به پکن سفر می کند.

ولیعهد کویت با رئیس جمهور چین دیدار و گفت وگو خواهد کرد. مشعل الاحمد الجابر الصباح، در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی در شهر هانگژو نیز حضور خواهد یافت.

این نخستین سفر ولیعهد کویت به چین از زمان تصدی منصب ولایت عهدی کویت از سال 2020 است.

پیش از این سفیر چین در کویت گفت که سفر ولیعهد کویت به پکن، باعث تقویت گسترده روابط دوجانبه و گسترش همکاری بین دو کشور می شود.

چین، شریک تجاری اصلی کویت است و دو کشور در سال 2022، بیش از 48 میلیارد دلار تبادل تجاری داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها